مدیریت آموزشی بررسی رابطه مهارت مذاکره مدیران با میزان تعارض میان ... |
2-1-2 نظریه های مدیریت تعارض 27
3-1-2 دیدگاه های مختلف به تعارض 29
4-1-2 مدیریت تعارض 32
5-1-2 ماهیت تعاملات گروهی 32
6-1-2 انواع وابستگی گروه 33
7-1-2 تعارض و عملکرد 33
8-1-2 تعارض سازنده در مقابل تعارض مخرب 35
9-1-2 منابع تعارض 36
1-9-1-2 عوامل ایجاد کننده تعارض در سازمانها 36
2-9-1-2 منابع تعارض سازمانی 37
10-1-2 انواع تعارض 39
11-1-2 مراحل چهار گانه تعارض از دیدگاه رابینز 40
12-1-2 نقش ارتباطات در تعارض 42
13-1-2 توسعه مهارت های حل تعارض 43
14-1-2 فرایند حل مسائل و تعارضات 44
15-1-2 ایجاد تعارض سازنده 47
16-1-2 مذاکره به عنوان روشی موثر جهت حل تعارض 50
2-2 مذاکره 50
1-2-2 تعاریف مذاکره 50
2-2-2 انواع مذاکره 53
3-2-2 فرایند مذاکره 57
1-3-2-2 تدارک و برنامه ریزی 57
2-3-2-2 تدوین مقررات و ارائه پیشنهاد 61
3-3-2-2 توضیح و توجیه 61
4-2-2 انواع اساسی مذاکره 61
1-4-2-2 مذاکره توضیعی 61
2-4-2-2 مذاکره منطقی 62
3-4-2-2 مذاکره با حالت ساخت دهی 64
4-4-2-2 مذاکره درون سازمانی 64
5-2-2 سبکهای مذاکره 65
6-2-2 ویژگیهای مذاکره کننده 66
7-2-2 مذاکره اثر بخش 67
8-2-2 ارتباطات و مذاکره 68
9-2-2 نحوه برخورد طرفین مذاکره با تعارض 69
10-2-2 مهارتهای مذاکره موفق 69
11-2-2 تاکتیک های مذاکره 70
12-2-2 مهارتهای کوانتمی در حل تعارض 72
3-2 پیشینه تحقیق 77
1-3-2 پیشینه تحقیق در ایران 77
2-3-2 پیشینه تحقیق در جهان 84
فصل سوم :روش اجرای پژوهش
1-3 مقدمه 91
2-3 روش تحقیق 91
3-3 جامعه آماری 91
4-3 ابزار جمع آوری داده ها 92
5-3 روایی و پایایی ابزار اندازه گیری 93
6-3 روش گرد آوری داده ها 95
7-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 95
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه 97
1-4) مشخصات فردی پاسخ دهندگان به پرسش نامه تعارض 97
1-1-4) مشخصات فردی پاسخ گویان به پرسشنامه تعارض 97
2-1-4) مشخصات فردی پاسخ گویان به پرسشنامه سبک مذاکره 98
2-4 ) توصیف داده های حاصل از سوالات تحقیق : 101
1-2-4 ) سطح تعارض کارکنان مراکز مختلف فنی حرفه ای کرج 101 2-2-4) میزان استفاده از سبکهای مختلف مذاکره توسط مدیران مراکز آموزشی 103
3-4 ) فرضیه های تحقیق 107
1-3-4 ) فرضیه کلی 107
2-3-4) فرضیه های جزئی 109
4-4) مقایسه تضاد شغل بر اساس ویژگیهای عمومی کارکنان 117
5-4 ) مقایسه مهارت درسبکهای مذاکره بر اساس ویژگیهای عمومی مدیران 121
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
1-5 مقدمه 126
2-5 بررسی فرضیه های پژوهش 126
3-5 بررسی اهداف جزئی پژوهش 132
1-3-5 بررسی هدف جزئی اول 132
2-3-5 بررسی هدف های جزئی دوم 132
4-5 تحلیل یافته های پژوهش 135
5-5 محدودیت ها در انجام پژوهش 137
6-5 پیشنهاد های پژوهش 137
منابع 139
پیوست 146
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 1-2 : دیدگاه های مختلف نسبت به تعارض 31
جدول 2-2 : رابطه بین وجود تعارض در سازمان و عملکرد فرد ، واحد یا سازمان 34
جدول 3-2 : تعارض و عملکرد 41
جدول 4-2 : تقسیم بندی موضوعی مذاکره 54
جدول 5-2 : مشخصات روشهای سه گانه مذاکره 56
جدول 7-2 : مقایسه مذاکره توزیعی و تلفیقی 64
جدول 1-3 : آماری کارکنان مراکز آموزشی فنی و حرفه ای کرج 91
جدول 2-3: محاسبه روایی پرسشنامه مهارت مذاکره 93
جدول 3-3: محاسبه روایی پرسشنامه مهارت مذاکره 95
جدول 4-3 : محاسبه پایایی پرسشنامه میزان تعارض 95
جدول 1-4 : جدول توزیع فراوانی کارکنان بر اسا س میزان تحصیلات کارکنان 97
جدول 2-4 : توزیع فراوانی کارکنان بر اساس سمت 98
جدول 3-4 : جدول توزیع فراوانی مدیران براساس میزان تحصیلات 99
جدول 4-4 : جدول توزیع فراوانی مدیران براساس نوع تحصیلات 99
جدول 5-4 : جدول توزیع فراوانی مدیران براساس نوع فعالیت 100
جدول 6-4 : میزان تعارض موجود در میان کارکنان 101
جدول 7-4: بررسی گویه های پرسشنامه تعارض استفاده شده در تحقیق 102
جدول 8-4 : توزیع فراوانی میزان استفاده مدیران از سبک واقع گرایی مذاکره 103
جدول9-4 : توزیع فراوانی میزان استفاده مدیران از سبک شهودی مذاکره 104
جدول10-4 : توزیع فراوانی میزان استفاده مدیران از سبک تحلیلی مذاکره 106
جدول11-4 : توزیع فراوانی میزان استفاده مدیران از سبک هنجاری مذاکره 106
جدول 12-4 : میزان استفاده از سبک های مختلف مذاکره توسط مدیران 107
جدول 13-4 : تحلیل آزمونهای همبستگی میان میزان استفاده از سبکهای مذاکره و میزان تعارض میان کارکنان 108
جدول 14-4 : تحلیل آزمونهای همبستگی میان میزان استفاده از سبک شهودی مذاکره و میزان تعارض میان کارکنان 109
جدول 15-4 : تحلیل آزمونهای همبستگی میان میزان استفاده از سبک هنجاری مذاکره و میزان تعارض میان کارکنان 111
جدول16-4 : تحلیل آزمونهای همبستگی میان میزان استفاده از سبک تحلیل مذاکره و میزان تعارض میان کارکنان 112
جدول 17-4 : تحلیل آزمونهای همبستگی میان میزان استفاده از سبک واقع گرایی مذاکره و میزان تعارض میان کارکنان 115
جدول 18- 4 : تحلیل داده ها جهت مقایسه میران تعارض بر حسب جنسیت کارکنان 117
جدول 19-4 : نتایج آزمون کروسکال – والیس جهت مقایسه میزان تعارض برحسب میزان تحصیلات کارکنان 118
جدول 20-4 : نتایج آزمون کروسکال – والیس جهت مقایسه میزان تعارض برحسب رشته تحصیلی کارکنان 119
جدول 21-4 : نتایج آزمون کروسکال-والیس جهت مقایسه میزان تعارض برحسب نوع فعالیت کارکنان
120
جدول 22-4 : نتایج آزمون کروسکال – والیس جهت مقایسه مهارت مذاکره مدیران برحسب میزان تحصیلات آنها 121
جدول 23-4 : تحلیل داده ها به کمک آزمون کروسکال – والیس جهت مقایسه مهارت مدیران برحسب رشته تحصیلی آنها 122
یک مطلب دیگر :
جدول 24- 4 : تحلیل داده ها برحسب آزمون کروسکال – والیس جهت مقایسه مهارت مدیران برحسب نوع فعالیت آنها قبل از پذیرش مدیریت آنها 123
جدول 25- 4 تحلیل همبستگی داده ها جهت مقایسه مهارت مدیران برحسب سابقه مدیریتی آنها 124
جدول 1-5 : تحلیل آزمونهای همبستگی میان میزان استفاده از سبکهای مذاکره واقع در حد مناسب و میزان تعارض میان کارکنان 126
جدول 2-5 : تحلیل آزمونهای همبستگی میان میزان استفاده از سبکهای مذاکره شهودی در حد مناسب و میزان تعارض میان کارکنان 128
جدول 3-5 : تحلیل آزمونهای همبستگی میان میزان استفاده از سبکهای مذاکره واقع گرایانه در حد مناسب و میزان تعارض میان کارکنان 129
جدول 4-5 : تحلیل آزمونهای همبستگی میان میزان استفاده از سبکهای مذاکره هنجاری در حد مناسب و میزان تعارض میان کارکنان 130
جدول 5-5 : تحلیل آزمونهای همبستگی میان میزان استفاده از سبکهای مذاکره هنجاری در حد مناسب و میزان تعارض میان کارکنان 131
فهرست نمودار ها
عنوان صفحه
نمودار1-2 : رابطه بین وجود تعارض در سازمان و عملکرد فرد ، واحد یا سازمان 34
نمودار 2-2 : منابع ایجاد کننده تعارض 38
نمودار 3-2 : طبقه بندی انواع تعارض 40
نمودار4-2 :مراحل چهار گانه تعارض از دیدگاه رابینز 42
نمودار5-2 :فرایند حل مسئله جهت حل تعارض 44
نمودار6-2 : فنون و مهارت های مدیریت تعارض 47
نمودار7-2 :اجزاء فرایند مذاکره 50
نمودار8-2 : مکانیزم های مختلف حل تعارض 51
نمودار 1-4 توزیع فراوانی جنسیت کارکنان در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای کرج 97
نمودار 2-4 : نمودار توزیع فراوانی کارکنان بر اسا س میزان تحصیلات 98
نمودار3-4 : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سمت 98
نمودار 4-4 توزیع فراوانی مدیران بر اساس جنسیت 99
نمودار 5-4 : نمودار توزیع فراوانی مدیران براساس میزان تحصیلات 99
نمودار 6-4 : توزیع فراوانی مدیران براساس رشته تحصیلی 100
نمودار 7-4 : توزیع فراوانی مدیران براساس نوع فعالیت قبل از تقبل مدیریت 100
نمودار8-4 : میزان تعارض میان کارکنان 101
نمودار9-4 : درصد فراوانی میزان استفاده مدیران از سبک واقع گرایی مذاکره 103
نمودار10-4 : درصد فراوانی میزان استفاده مدیران از سبک شهودی مذاکره 104
نمودار11-4 : درصد فراوانی میزان استفاده مدیران از سبک تحلیلی مذاکره 105
نمودار 12-4 : درصد فراوانی میزان استفاده مدیران از سبک هنجاری مذاکره 106
نمودار13-4 : پراکنش میان میزان استفاده از سبک های مذاکره در مدیران مراکز آموزشی و تعارض میان کارکنان مراکز آموزشی 108
نمودار14-4 : پراکنش میان میزان استفاده از سبک مذاکره شهودی در مدیران مراکز آموزشی و تعارض میان کارکنان مراکز آموزشی 200
نمودار15-4 : پراکنش میان میزان استفاده از سبک مذاکره هنجاری در مدیران مراکز آموزشی و تعارض میان کارکنان مراکز آموزشی 212
نمودار16-4 : پراکنش میان میزان استفاده از سبک مذاکره تحلیلی در مدیران مراکز آموزشی و تعارض میان کارکنان مراکز آموزشی 214
نمودار17-4 : پراکنش میان میزان استفاده از سبک مذاکره واقع گرایی در مدیران مراکز آموزشی و تعارض میان کارکنان مراکز آموزشی 216
نمودار18-4 : مقایسه میزان تعارض بر حسب جنسیت کارکنان
نمودار19-4 : مقایسه میزان تعارض بر حسب میزان تحصیلات کارکنان 218
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-09] [ 08:57:00 ب.ظ ]
|