نقش آموزش مبتنی بر شبیه سازی محیط های تعاملی تجربی بر ارتقاء ... |
برای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید
یک مطلب دیگر :
دانلود پایان نامه روانشناسی با موضوع تعلیم و تربیت، تعاریف و مفاهیم مربوط به آن
عنوان | صفحه | ||||
تشکر و قدردانی…………………………………………………………………………………………………………………… | د | ||||
اهدا …………………………………………………………………………………………………………………………………… | هـ | ||||
فهرست مطالب…………………………………………………………………………………………………………………….. | و | ||||
فهرست پیوستها………………………………………………………………………………………………………………… | ح | ||||
فهرست جدولها………………………………………………………………………………………………………………….. | ح | ||||
چکیده…………………………………………………………………………………………………………………………………. | |||||
فصل اول: کلیات پژوهش | |||||
1-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………… | 2 | ||||
1-2 بیان مسئله………………………………………………………………………………………………………………….. | 3 | ||||
1-3 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش………………………………………………………………………………….. | 6 | ||||
1-4 اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………………………… | 7 | ||||
1-4-1 هدف کلی …………………………………………………………………………………………………………….. | 7 | ||||
1-4-2 اهداف ویژه …………………………………………………………………………………………………………… | 7 | ||||
1-5 فرضیات پژوهش ……………………………………………………………………………………………………….. | 8 | ||||
1-6 تعاریف مفاهیم و اصطلاحات ……………………………………………………………………………………… | 8 | ||||
1-6-1 بخش اول: تعاریف نظری ……………………………………………………………………………………….. | 8 | ||||
1-6-2 بخش دوم: تعاریف عملیاتی ……………………………………………………………………………………. | 10 | ||||
فصل دوم: ادبیات پژوهش | |||||
2-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….. | 13 | ||||
2-2 مبانی نظری ………………………………………………………………………………………………………………. | 13 | ||||
2-2-1 شبیه سازی، مفاهیم و تعاریف …………………………………………………………………………………. | 13 | ||||
2-2-2 مزایای استفاده از شبیه سازی …………………………………………………………………………………… | 13 | ||||
2-2-3 انواع شبیه سازی و نقش آنها …………………………………………………………………………………… | 14 | ||||
2-2-4 ویژگی های روش ارائه در شیوه ی شبیه سازی …………………………………………………………. | 15 | ||||
2-2-5 موقعیت و محیط یادگیری ………………………………………………………………………………………. | 16 | ||||
2-2-6 تاریخچه توجه به محیط یادگیری …………………………………………………………………………….. | 17 | ||||
2-2-7 محیط آموزش زبان انگلیسی ……………………………………………………………………………………. | 18 | ||||
2-2-8 اهمیت آموزش زبان انگلیسی ………………………………………………………………………………….. | 18 | ||||
2-2-9 رویکردهای آموزش زبان انگلیسی …………………………………………………………………………… | 19 | ||||
2-2-10 تأثیر نگرش در یادگیری زبان ………………………………………………………………………………… | 21 | ||||
2-2-11 عوامل تأثیرگذار بر ضعف زبان انگلیسی دانش آموزان ………………………………………………. | 21 | ||||
2-2-12 تعامل و ارتباط در یادگیری زبان انگلیسی ……………………………………………………………….. | 23 | ||||
2-2-13 جمع بندی مبانی نظری ………………………………………………………………………………………… | 24 | ||||
2-3 مبانی تجربی پژوهش …………………………………………………………………………………………………. | 25 | ||||
2-3-1 مطالعات انجام شده در داخل ایران …………………………………………………………………………… | 25 | ||||
2-3-2 مطالعات انجام شده در خارج ایران ………………………………………………………………………….. | 25 | ||||
فصل سوم: روش شناسی پژوهش | |||||
3-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….. | 28 | ||||
3-2 نوع و روش پژوهش ………………………………………………………………………………………………….. | 28 | ||||
3-3 جامعه و نمونه آماری …………………………………………………………………………………………………. | 28 | ||||
3-4 ابزار سنجش و اندازه گیری متغیرها ……………………………………………………………………………… | 29 | ||||
3-4-1 گوش دادن ……………………………………………………………………………………………………………. | 29 | ||||
3-4-2 گفتن ……………………………………………………………………………………………………………………. | 29 | ||||
3-4-3 خواندن ………………………………………………………………………………………………………………… | 29 | ||||
3-4-4 نوشتن ………………………………………………………………………………………………………………….. | 29 | ||||
3-5 تعیین روایی و پایایی ابزار سنجش ……………………………………………………………………………….. | 30 | ||||
3-6 متغیرهای پژوهش ………………………………………………………………………………………………………. | 31 | ||||
3-7 روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها ………………………………………………………………………….. | 32 | ||||
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتهها |
|||||
4-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….. | 34 | ||||
4-2 توصیف داده ها …………………………………………………………………………………………………………. | 34 | ||||
4-3 تحلیل داده ها با توجه به فرضیه های پژوهش ……………………………………………………………….. | 38 | ||||
4-4 جمع بندی نتایج ……………………………………………………………………………………………………….. | 49 | ||||
فصل پنجم: تفسیر یافتهها |
|||||
5-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….. | 51 | ||||
5-2 خلاصه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………. | 51 | ||||
5-3 بحث و تفسیر یافتهها …………………………………………………………………………………………………. | 52 | ||||
5-4 پیشنهادهای کاربردی ………………………………………………………………………………………………….. | 56 | ||||
5-5 پیشنهادهایی پژوهشی …………………………………………………………………………………………………. | 57 | ||||
5-6 محدودیت های پژوهش ……………………………………………………………………………………………… | 57 | ||||
5-6-1 محدودیتهای در اختیار پژوهشگر ………………………………………………………………………….. | 57 | ||||
5-6-2 محدودیتهای خارج از اختیار پژوهشگر ………………………………………………………………….. | 57 | ||||
منابع |
|||||
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………. | 60 | ||||
منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………….. | 63 | ||||
پیوستها |
|||||
ابزار اندازه گیری متغیرها ……………………………………………………………………………………………………. | 67 | ||||
خروجی تحلیل داده ها در spss …………………………………………………………………………………………. | 74 | ||||
فهرست جداول | |||||
جدول شماره (1-3) : دیاگرام طرح پژوهش ………………………………………………………………………….. | 28 | ||||
جدول شماره (1-4) : میانگین و انحراف معیار نمرات پیش آزمون و پس آزمون ………………………… | 35 | ||||
جدول شماره (2-4) : آزمون ام باکس …………………………………………………………………………………… | 36 | ||||
جدول شماره (3-4) : نتایج آزمون لون برای بررسی فرض همگنی خطای واریانس ها ……………….. | 37 | ||||
جدول شماره (4-4) : آزمون تحلیل واریانس چند متغیره برای بررسی همگنی پیش آزمون ها ……… | 37 | ||||
جدول شماره (5-4) : خلاصه تحلیل بررسی فرض همگنی شیب های رگرسیونی ……………………… | 39 | ||||
جدول شماره (6-4) : نتایج آزمون لون برای بررسی فرض همگنی خطای واریانس ها ……………….. | 40 | ||||
جدول شماره (7-4) : ترتیب تأثیر روش ها بر نمرات پس آزمون مهارت گوش دادن …………………. | 41 | ||||
جدول شماره (8-4) : خلاصه تحلیل کوواریانس فرض اول …………………………………………………….. | 41 | ||||
جدول شماره (9-4) : ترتیب تأثیر روش ها بر نمرات پس آزمون مهارت بیان کردن …………………… | 43 | ||||
جدول شماره (10-4) : خلاصه تحلیل کوواریانس بررسی فرض دوم ……………………………………….. | 43 | ||||
جدول شماره (11-4) : ترتیب تأثیر روش ها بر نمرات پس آزمون مهارت خواندن …………………….. | 45 | ||||
جدول شماره (12-4) : خلاصه تحلیل کوواریانس بررسی فرض سوم ………………………………………. | 45 | ||||
جدول شماره (13-4) : ترتیب تأثیر روش ها بر نمرات پس آزمون مهارت نوشتن ……………………… | 47 | ||||
جدول شماره (14-4) : خلاصه تحلیل کوواریانس بررسی فرض چهارم ……………………………………. | 47 | ||||
جدول شماره (15-4) : خلاصه و جمع بندی نتایج ………………………………………………………………… | 49 | ||||
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 01:39:00 ق.ظ ]
|