– مقدمه……………………………………………………………………………………………………..144
– منابع نویز خودرو……………………………………………………………………………………..144
موتور………………………………………………………………………………………………………………..145
نویز مکانیکی………………………………………………………………………………………………….148
نویز احتراق……………………………………………………………………………………………………148
نویز سوخت پاش…………………………………………………………………………………………..149
نویز سیستم های ورود هوا و خروج دود…………………………………………………………..149
خط انتقال قدرت………………………………………………………………………………………………..150
-کنترل نویز…………………………………………………………………………………………………….151
نویز ارتعاشی…………………………………………………………………………………………………….152
لایه های ویسکوالاستیک…………………………………………………………………………………….152
لایه های ویسکوالاستسک نامقید(آزاد) ………………………………………………………………….152
نویز اکوستیکی…………………………………………………………………………………………………..153

نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………..154

 

پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………..155
سیستم وفقی کنترل نویز………………………………………………………………………………………..156
توصیف سیستم……………………………………………………………………………………………………157
پیشرفت های نوین……………………………………………………………………………………………..159
سیستم ارتباطی و صوتی اتومبیل………………………………………………………………………….160
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………….160
سیستمهای صوتی اتومبیل………………………………………………………………………………161
تلفن همراه………………………………………………………………………………………………….165
كاهش تداخل……………………………………………………………………………………………..167
فصل هفتم

سایر تجهزات رفاهی و ایمنی خودرو

یک مطلب دیگر :

 
 

سیستم كنترل الكترونیكی انتقال قدرت………………………………………………………………175
سیستمهای اطلاعاتی………………………………………………………………………………………188
سیستمهای پارك خودرو…………………………………………………………………………………191
سیستم های لامپ های جلو……………………………………………………………………………..199
سیستم های تمیز كننده……………………………………………………………………………………210
سیستم های ضد سرقت خودرو……………………………………………………………………….220
سیستمهای تنظیم كننده میل فرمان…………………………………………………………………….233
سیستمهای تنظیم كننده صندلی…………………………………………………………………………234
مبدلهای كاتالیتیكی (Catalytic Converter)…………………………………………………237
لاستیك در خودروها……………………………………………………………………………………..246
منابع………………………………………………………………………………………………………..256
سیستم ترمز ABS
سیستم ترمز كششی TCS
سیستم پایداری الكترونیكی ESP
مقدمه
متوقف ساختن خودرو مهم تر از به حرکت درآوردن آن است. خودروئی که روشن نشود، ممکن است راننده اش را خشمگین سازد ولی وقتی به راه افتاد و در مسیر عبور و مرور قرار گرفت اگر ترمز آن معیوب باشد ویا راننده نتواند به درستی از ترمز آن استفاده کند، چه بسا ممکن است به صورت دام مرگ درآید.
ترمز ناگهانی و قفل شدن چرخها مهمترین خطریست که خودرو را تهدید می نماید. قفل شدن چرخها از دو جهت برای خودرو خطرناک است، این وضعیت در بسیاری از مواقع فاصله ترمزگیری را افزایش داده و مهمتر از آن کنترل فرمان چرخها نیز از اختیار راننده خارج می شود، خصوصاً در جاده های خیس و برفی یا یخ زده که خطر قفل شدن چرخها بیشتر وجود دارد، نیاز به سیستمی که بتواند ترمز چرخها را کنترل کرده و از لیز خوردن چرخها جلوگیری نماید، بیش از پیش احساس می شود.
تاریخچه سیستم ABS :
در ابتدای دهه 1970 کمپانی دایملر بنز، گروهی از مهندسین و کارشناسان فنی خود را مامور بررسی و آزمایش سیستمی نمود که از سال 1959 پیشنهاد گردیده و به طور مقطعی بر روی آن کار شده بود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...