امکان سنجی و ارائه طرح سامانۀ تبلیغات مؤثر از طریق پیامک برای کسب و ... |
1-1- مقدمه. 1
1-2- بیان مسأله و ضرورت تحقیق.. 3
1-3- اهداف تحیق.. 5
1-4- سازماندهی پایاننامه. 6
2- مبانی نظری و پیشینۀ پژوهشی.. 8
2-1- مقدمه. 8
2-2- تبلیغات سیار یا مبتنی بر موبایل. 8
2-3- ویژگیهای کاربردی پیام کوتاه برای تبلیغات.. 9
2-4- مقایسۀ رسانههای مختلف در تبلیغات.. 11
2-5- دسته بندی تبلیغات سیار از نظر ساختاری.. 12
2-6- دسته بندی تبلیغات سیار از نظر نحوۀ اجرا 13
2-7- نگرش کنونی افراد نسبت به تبلیغات موبایل. 15
2-8- فاکتورهای موثر بر پذیرش تبلیغات موبایل از دیدگاه مخاطب طبق پژوهشهای پیشین 17
2-8-1- محتوای پیام. 17
2-8-2- زمان ارسال پیام. 18
2-8-4- امکان شخصی سازی پیام ها 18
2-8-5- کنترل توسط کاربر. 20
2-8-6- داشتن اجازه از کاربر. 20
2-8-7- حفظ حریم خصوصی.. 20
2-8-8- تعامل دوطرفه. 21
2-8-9- وجود شرایط تشویقی و انگیزه برای کاربر. 22
2-8-10- فرکانس ارسال پیام. 23
2-8-11- اطلاع دهنده و سرگرم کننده بودن. 23
2-8-12- عدم رنجش… 23
2-8-13- ذهنیت مثبت از نام تجاری.. 24
2-8-14- متغیرهای جمعیت شناختی.. 25
2-9- مدلهای ارائه شده برای بررسی عوامل مؤثر بر گرایش مخاطب به تبلیغات پیامکی در تحقیقات پیشین 26
2-10- جمع بندی.. 40
3- شرح سامانۀ پیشنهادی تبلیغات مؤثر پیامکی و روش ارزیابی.. 42
3-1- مقدمه. 42
3-2- تشریح ویژگیهای سامانۀ پیشنهادی تبلیغات مؤثر از طریق پیام کوتاه 42
3-2-1- مبتنی بر اجازه بودن. 43
3-2-2- امکان انصراف از سیستم. 44
3-2-3- عدم ارسال انبوه و تکراری تبلیغات.. 44
3-2-4- زمان ارسال تبلیغات.. 45
3-2-5- عدم افشای اطلاعات خصوصی کاربران به سایرین.. 45
3-2-6- امکان انتخاب موضوع تبلیغات توسط کاربران. 46
3-2-7- معرفی محصولات جدید طبق رفتار قبلی کاربر. 46
3-2-8- ایجاد شرایط تشویقی و انگیزه برای کاربر. 46
3-2-9- ایجاد حس مالکیت و وفاداری در مشتری.. 47
3-2-10- ایجاد ذهنیت مثبت از نام تجاری.. 48
3-2-11- امکان مدیریت هزینه ها برای شرکت ها 49
3-2-12- استفاده از جمع سپاری در توزیع تبلیغات.. 50
3-2-13- قابلیت استفاده برای کسب و کارهای خاص… 51
3-3- نحوۀ عملکرد سامانۀ پیشنهادی تبلیغات مؤثر از طریق پیام کوتاه 52
3-4- بررسی مزایای طرح پیشنهادی نسبت به پژوهش های پیشین.. 56
3-5- امکان سنجی پیاده سازی سامانه پیشنهادی در ایران. 58
3-6- مدل پیشنهادی و چگونگی ارزیابی.. 59
3-6-1- روش تحقیق.. 59
3-6-2- روش گرد آوری داده ها 60
3-6-3- طراحی پرسشنامه. 61
3-6-4- جامعه آماری.. 62
3-6-5- متغیرهای مستقل و وابستۀ تحقیق و شاخص های مؤثر در آنها 63
3-6-6- فرضیه های تحقیق.. 66
3-6-7- مدل پیشنهادی تحقیق.. 68
3-6-8- روائی پرسشنامه. 70
3-6-9- پایایی پرسشنامه. 70
3-7- جمع بندی.. 72
4- تجزیه و تحلیل داده ها و ارزیابی نظریه ها 73
4-1- مقدمه. 73
4-2- توصیف داده های جمعیت شناختی مربوط به کاربران. 74
4-3- توصیف داده های جمعیت شناختی مربوط به کارشناسان. 76
4-4- آزمون فرضیه های تحقیق.. 78
4-4-1- آزمون فرضیات مربوط به مخاطبان تبلیغات.. 81
4-4-2- آزمون فرضیات مربوط به شرکت ها 83
4-5- اولویت بندی عوامل موثر بر استقبال از تبلیغات پیامکی.. 85
4-6- بررسی نقش متغیرهای جمعیت شناختی درمتغیرهای تحقیق.. 87
4-7- جمع بندی.. 88
یک مطلب دیگر :
5- نتیجه گیری و پیشنهادات.. 90
5-1- مقدمه. 90
5-2- جمع بندی و نتیجه گیری.. 90
5-3- پیشنهادات.. 92
فهرست منابع فارسی.. 94
فهرست منابع لاتین.. 96
پیوستها 99
فهرست جداول
شماره و عنوان صفحه
جدول 2-1- مقایسۀ رسانه های مختلف مورد استفاده در تبلیغات ……………………………………. 12
جدول 2-2- دسته بندی مخاطبان تبلیغات سیار با توجه به آغازکنندۀ ارتباط و سطح اطلاعات از مشتریان ……………………………………………………………………………………………………………………………. 15
جدول 3-1- مقایسۀ ویژگیهای سامانۀ پیشنهادی با پژوهشهای گذشته …………………………. 57
جدول 3-2- نسبت متغیرها با سوالات پرسشنامه ………………………………………………………………. 66
جدول 3-3- ضریب پایایی هر یک از زیرساخت های پرسشنامه کاربران ………………………….. 71
جدول 3-4- ضریب پایایی هر یک از زیرساخت های پرسشنامه کارشناسان ……………………. 71
جدول 4-1- توزیع فراوانی کاربران بر حسب جنسیت ……………………………………………………….. 74
جدول 4-2- توزیع فراوانی کاربران بر حسب تحصیلات …………………………………………………….. 74
جدول 4-3- توزیع فراوانی کاربران بر حسب سن ………………………………………………………………. 75
جدول 4-4- توزیع فراوانی کاربران بر حسب استفاده ماهانه از پیامک ……………………………… 75
جدول 4-5- توزیع فراوانی کارشناسان بر حسب جنسیت …………………………………………………..76
جدول 4-6- توزیع فراوانی کارشناسان بر حسب تحصیلات ……………………………………………….. 77
جدول 4-7- توزیع فراوانی کارشناسان بر حسب سن …………………………………………………………. 77
جدول 4-8- توزیع فراوانی کارشناسان بر حسب مدت زمان فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک ……………………………………………………………………………………………………………………………… 78
جدول 4-9- آزمون كولموگروف- اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن جامعه کاربران ……… 79
جدول 4-10- آزمون كولموگروف- اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن جامعه کارشناسان 80
جدول 4-11- آزمون t تک نمونه برای فرضیه های مربوط به مخاطبان تبلیغات …………….. 82
جدول 4-12- آزمون t تک نمونه برای فرضیه های مربوط به شرکتها …………………………… 84
جدول 4-13- اولویت بندی عوامل مؤثر بر استقبال از تبلیغات پیامکی توسط مخاطبان تبلیغات …………………………………………………………………………………………………………………………………. 86
جدول 4-14- اولویت بندی عوامل مؤثر بر استقبال از تبلیغات پیامکی توسط کارشناسان 86
فهرست شکل ها
شماره و عنوان صفحه
شکل 2-1- عوامل مؤثر بر موفقیت تبلیغات موبایل …………………………………………………………… 26
شکل 2-2- زنجیرۀ ارزش تبلیغات موبایل ………………………………………………………………………….. 27
شکل 2-3- عوامل مؤثر بر گرایش و رفتار مشتری نسبت به تبلیغات موبایل …………………… 29
شکل 2-4- عوامل مژثر بر ارزشمندی تبلیغات و گرایش به تبلیغات موبایل……………………… 31
شکل 2-5- عوامل مؤثر بر برای تمایل مشتری به پذیرش تبلیغات موبایل ………………………. 32
شکل 2-6- عوامل مؤثر بر نگرش و انتخاب کاربران نسبت به تبلیغات موبایل ………………….. 35
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 07:25:00 ق.ظ ]
|