اثر لذت­جوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی

 

 

 

استاد راهنما:

 

دکتر سید مهدی الحسینی المدرسی

 

 

 

اساتید مشاور:

 

دکتر محمود نادری بنی

 

 

 

تیرماه 1394

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 1
1-1) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………. 2
1-2) بیان مسئله تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….. 3
1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………………………………………………………………….. 5
1-4) اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….. 6
1-5) سؤالات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………… 6
1-6) فرضیه­ها و مدل تحقیق……………………………………………………………………………………………………….. 7
1-7) روش­شناسی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….. 8
1-7-1) نوع و روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………….. 8
1-7-2) جامعه آماری و روش نمونه­گیری……………………………………………………………………………………. 8
1-7-3) ابزارگردآوری داده­ها…………………………………………………………………………………………………………. 8
1-7-4) روش تجزیه و تحلیل داده­ها……………………………………………………………………………………………. 8
1-8) تعریف متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………… 9
1-9) نوآوری تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………. 12
1-10) قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………. 12
1-10-1) قلمرو زمانی……………………………………………………………………………………………………………………. 12
1-10-2) قلمرو مکانی…………………………………………………………………………………………………………………… 13
1-10-3) قلمرو موضوعی……………………………………………………………………………………………………………… 13
1-11) خلاصه و جمع بندی فصل……………………………………………………………………………………………….. 13
فصل دوم: ادبیات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….. 15
2-1) مبانی نظری تحقیق……………………………………………………………………………………………………………… 16
2-1-1) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 16
2-1-2) خرید آنی…………………………………………………………………………………………………………………………. 18
2-1-2-1) ماهیت خرید آنی………………………………………………………………………………………………………… 21
2-1-2-2) انواع خرید آنی……………………………………………………………………………………………………………. 21
2-1-2-3) عوامل مؤثر بر خرید آنی……………………………………………………………………………………………. 22
2-1-2-3-1) عوامل خارجی مؤثر بر خریدآنی…………………………………………………………………………… 23
2-1-2-3-2) عوامل داخلی مؤثر بر خریدآنی…………………………………………………………………………….. 27
2-1-2-3-3) عوامل مهم شخصیتی مؤثر بر خرید آنی……………………………………………………………… 28
2-1-3) انگیزه لذت­جوئی……………………………………………………………………………………………………………… 30
2-1-3-1) انواع انگیزه لذت­جوئی………………………………………………………………………………………………… 33
2-1-4) آنی­گرایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 34
2-1-4) تجارت الکترونیک……………………………………………………………………………………………………………. 36
2-1-6) فروشگاه اینترنتی…………………………………………………………………………………………………………….. 37
2-1-6-1) محیط فروشگاه اینترنتی…………………………………………………………………………………………….. 38
2-1-6-1-1) محتوا فروشگاه اینترنتی………………………………………………………………………………………… 39
2-1-6-1-1-1) کیفیت اطلاعات…………………………………………………………………………………………………. 41
2-1-6-1-1-2) دقت اطلاعات…………………………………………………………………………………………………….. 41
2-1-6-1-1-3) مرتبط بودن اطلاعات………………………………………………………………………………………… 41
2-1-6-1-1-4) نکاتی در مورد متون و اطلاعات……………………………………………………………………….. 42
2-1-6-1-2) طرح فروشگاه اینترنتی………………………………………………………………………………………….. 44
2-1-6-1-2-1) استراتژی­های طراحی وب سایت……………………………………………………………………… 46
2-1-6-1-2-1-1) استراتژی اطلاعاتی/ ارتباطی……………………………………………………………………….. 46
2-1-6-1-2-1-2) استراتژی آنلاین/ معاملاتی………………………………………………………………………….. 46
2-1-6-1-3) پیمایش فروشگاه اینترنتی…………………………………………………………………………………….. 47
2-1-7) وبگردی منفعت­گرایانه و لذت­جویانه………………………………………………………………………………. 50
2-1-7-1) مفهوم جستجو (پرسه زنی) ………………………………………………………………………………………. 51
2-2-7) مدل­های مرتبط با خرید آنی………………………………………………………………………………………….. 53
2-1-8-1) مدل مویوگاناتام و بکارت……………………………………………………………………………………………. 53
2-1-8-2) مدل جیوتی بادگیان و ورما ………………………………………………………………………………………. 57
2-1-8-3) مدل دهدشتی و مبرهن…………………………………………………………………………………………….. 60
2-2) پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………… 61

پایان نامه

 

2-2-1) پیشینه تحقیقات داخلی…………………………………………………………………………………………………. 61
2-2-2) پیشینه تحقیقات خارجی……………………………………………………………………………………………….. 67
2-3) توسعه فرضیه­ها و ارائه مدل……………………………………………………………………………………………….. 83
2-4) خلاصه و جمع بندی فصل………………………………………………………………………………………………….. 88
فصل سوم: روش­­شناسی تحقیق……………………………………………………………………………………………………. 90
3-1) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………. 91
3-2) روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………. 91
3-2-1) جامعه آماری پژوهش………………………………………………………………………………………………………. 93
3-2-2) حجم نمونه و روش اندازه گیری…………………………………………………………………………………….. 94
3-2-3) روش و ابزار گردآوری داده­ها………………………………………………………………………………………….. 95
3-2-4) روش تجزیه­و­تحلیل داده­ها………………………………………………………………………………………………. 96
3-3) روایی و پایایی……………………………………………………………………………………………………………………….. 96
3-3-1) پایایی………………………………………………………………………………………………………………………………… 97
3-3-2) روایی………………………………………………………………………………………………………………………………… 97
3-4) نرم افزارهای تجزیه­و­تحلیل داده­………………………………………………………………………………………….. 99
3-5) خلاصه و جمع بندی فصل………………………………………………………………………………………………….. 99
فصل چهارم: تجزیه ­و­ تحلیل داده­­ها……………………………………………………………………………………………. 100
4-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………….. 101
4-2) آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………………………….. 101
4-2-1) ویژگی­های جمعیت شناختی……………………………………………………………………………………….. 101
4-3) آزمون نرمال­بودن داده­ها (کولموگروف-اسمیرنوف) ………………………………………………………… 102
4-4) آزمون مدل مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………………………. 103
4-4-1) ارزیابی مدل اندازه‌گیری (مدل بیرونی) ………………………………………………………………………. 104
4-4-1-1) بار عاملی شاخص­ها (سؤال­های پرسشنامه……………………………………………………………… 104
4-4-1-2) ارزیابی پایایی مدل بیرونی……………………………………………………………………………………….. 106
4-4-1-2-1) پایایی مرکب (CR) ……………………………………………………………………………………………. 106
4-4-1-2-2) ضریب آلفای کرونباخ…………………………………………………………………………………………… 107
4-4-1-3) روایی مدل بیرونی…………………………………………………………………………………………………….. 107
4-4-1-3-1) بررسی روایی همگرا ……………………………………………………………………………………………. 108
4-4-1-3-2) روایی واگرا……………………………………………………………………………………………………………. 108
4-4-1-3-2-1) روش بارهای عاملی متقابل……………………………………………………………………………… 109
4-4-1-3-2-2) روش فورنل- لارکر………………………………………………………………………………………….. 112
4-4-2) ارزیابی مدل ساختاری (مدل درونی) ………………………………………………………………………….. 113
4-4-2-1) ضرایب معناداری Z (مقادیر t-value) ………………………………………………… 114
4-4-2-2) ضریب تعیین R2 (R Squars) …………………………………………………………………………… 115
4-4-2-3) معیار اندازه تأثیر  ……………………………………………………………………………………………… 116
4-4-2-4) کیفیت پیش بینی کنندگی ( ) ……………………………………………………… 117
4-4-2-5) معیارRedundancy……………………………………………………………………………………………… 118

یک مطلب دیگر :

 

4-4-3) بررسی مدل کلی تحقیق………………………………………………………………………………………………. 118
4-5) بررسی فرضیه­های تحقیق…………………………………………………………………………………………………. 119
4-5-1) نتایج حاصل از آزمون فرضیه­ها……………………………………………………………………………………. 120
4-6) مدل اصلاح شده تحقیق……………………………………………………………………………………………………. 121
4-7) مقایسه شاخص­های مدل اولیه و مدل اصلاح شده ……………………………………………………….. 123
4-8) خلاصه و جمع بندی فصل……………………………………………………………………………………………….. 124
فصل پنجم: خلاصه، نتیجه­گیری و پیشنهادات…………………………………………………………………………. 126
5-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………….. 127
5-2) خلاصه پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………… 127
5-3) مدل نهایی پژوهش…………………………………………………………………………………………………………….. 129
5-4) نتیجه­گیری­­های مبتنی بر فرضیه­های پژوهش………………………………………………………………… 129
5-5) پیشنهادهای کاربردی تحقیق…………………………………………………………………………………………….. 133
5-6) محدودیت­های تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 136
5-7) پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی………………………………………………………………………………………. 137
5-8) خلاصه و جمع بندی فصل……………………………………………………………………………………………….. 137
منابع………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 138
پیوست­ها……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 145
 
فهرست جداول
جدول2-1) عوامل خارجی مؤثر بر خرید آنی……………………………………………… 27
جدول2-2) عوامل داخلی مؤثر بر خرید آنی………………………………………………. 30
جدول2-1) محرک­ها و عوامل مؤثر بر خرید آنی………………………………………….. 56
جدول 2-2) مطالعات داخلی خرید آنی…………………………………………………… 65
جدول 2-3) مطالعات خارجی خرید آنی………………………………………………….. 76
جدول3-1) نحوه امتیازدهی به سؤالات پرسشنامه ……………………………………….. 95
جدول3-2) ترکیب سؤالات پرسشنامه…………………………………………………….. 96
جدول3-3) بررسی پایایی با آلفای کرونباخ……………………………………………….. 97
جدول 3-4) منابع مقیاس­های سنجش……………………………………………………. 98
جدول 4-1) ویژگی­های جمعیت شناختی نمونه آماری…………………………………… 102
جدول 4-2) آزمون نرمال­بودن (کولموگروف-اسمیرنوف…………………………………………………………… 103
جدول 4-5) بار عاملی متغیرهای آشکار………………………………………………….. 104
جدول 4-6) پایایی مرکب  (CR………………………………………………………… 106
جدول 4-7) ضریب آلفای کرونباخ……………………………………………………….. 107
جدول 4-8) میانگین واریانس استخراج شده (AVE……………………………………. 108
جدول 4-9) روش بارهای عاملی متقابل………………………………………………….. 109
جدول 4-10) داده­های اولیه وارد شده در نرم افزار اکسل ………………………………. 112
جدول 4-10) جدول فورنل-لارکر پس از جایگذاری مقادیر ریشه دوم  (AVE)…………. 113
جدول 4-12) ضریب تعیین (R2)………………………………………………………. 116
جدول 4-13) اندازه اثر (f2)…………………………………………………………….. 117
جدول 4-14) کیفیت پیش بینی کنندگی (Q2)………………………………………… 117
جدول 4-15) معیارRedundancy……………………………………………………. 118
جدول 4-16­) بررسی فرضیات تحقیق…………………………………………………… 120
جدول 4-17) بارعاملی متغیرهای آشکار پس از اصلاح مدل……………………………… 122
جدول 4-18) مقایسه شاخص­های مدل پیشنهادی اولیه و مدل اصلاح شده پژوهش……… 123
 
 
فهرست شکل­ها
شکل1-1) مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………… 7
شکل 2-1) مدل مویوگاناتام و بکارت …………………………………………………….. 53
شکل 2-2) مدل جیوتی بادگیان و ورما ………………………………………………….. 57
شکل 2-3) مدل دهدشتی و مبرهن ……………………………………………………… 60
شکل 2-4) مدل عملیاتی تحقیق…………………………………………………………. 87
شکل3-1) فرآیند تحقیق…………………………………………………………………. 93
شکل 4-1) مدل اولیه­ پژوهش در حالت ضرایب استاندارد……………………………….. 114
شکل 4-2) مدل اولیه­ی پژوهش در حالت آماره های t هر مسیر…………………………. 115
شکل 4-3) مدل اصلاح شده پژوهش در حالت ضرایب استاندارد………………………… 121
شکل 4-4) مدل اصلاح شده پژوهش در حالت آماره­های t هر مسیر…………………….. 122
شکل 5-1) مدل نهایی پژوهش………………………………………………………….. 129
فصل اول:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...