2-2-4- سرمایه های مالی  (FC) و ابعاد آن…………………………………………………………………..22
2-2-5- سرمایه ااعی و سرمایه فرهنگی (CC) ……………………………………………………………….22
2-3- مقایسه سرمایه اجتماعی با سرمایه فیزیکی و انسانی………………………………………………………23
2-4-. انواع سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………26
2-5-. مفهوم سرمایه اجتماعی…………………………………………………………………………………………….28
2-6-.آثار سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………….30
2-6-1- تأثیر سرمایه اجتماعی بر حوزه بخش خصوصی و بنگاه‌داری………………………………………30
2-6-2-اثرات مثبت افزایش سرمایه اجتماعی بر دولت…………………………………………………………..30
2-7- روند توسعه مفهوم سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………33
2-8- ابعاد سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………..34
2-8-1-بعد ساختاری سرمایه اجتماعی: شبكه………………………………………………………………………37
2-8-2- پیوندهای شبكه‌ای(net work ties)…………………………………………………………………….37
2-8-3- ساختار كلی شبكه (net work configuration)…………………………………………………37
2-8-4- سازمان قابل دسترس…………………………………………………………………………………………….38
2-8-5-سلسله مراتب شبكه……………………………………………………………………………………………….38
2-8-6- غلظت شبكه: تراكم……………………………………………………………………………………………….38
2-9-اعتماد اجتماعی………………………………………………………………………………………………………….39
2-10- برتری سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………………………43
2-11-روش‌های اندازه‌گیری سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………….44
2-11-1- الگوهای اندازه‌گیری سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………45
2-12- ارتباط عمیق دیدگاه مدیریت اسلامی با مفهوم سرمایه اجتماعی:……………………………………48
2-13- پیامدهای مثبت سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………….49
2-14- نمونه‌ای از تهدیدات سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………..49
2-15- سرمایه اجتماعی به مثابه یكی از مشخصه‌های جوامع و ملت‌ها……………………………………..50
2-16- چگونه می‌توانیم موجودی سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم؟……………………………………….55
2-17-  ارزش‌های اجتماعی- فرهنگی(social cultural values )……………………………………..56
2-18- سرمایه اجتماعی و علم اقتصاد………………………………………………………………………………….59
2-18-1- سرمایه اجتماعی، اعتماد اجتماعی و توسعه اقتصادی……………………………………………….59
2-18-2-كاركردهای اقتصادی سرمایه اجتماعی و اعتماد اجتماعی…………………………………………..60
2-19- كاركردهای سرمایه اجتماعی:……………………………………………………………………………………61
2-19-1- همبستگی و انسجام: …………………………………………………………………………………………..62
2-20- شاخص‌های سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………………62
2-20-1- اعتماد………………………………………………………………………………………………………………..62
2-20-2- پایبندی به قوانین اجتماعی…………………………………………………………………………………..63
2-20-3-بستگی اجتماعی…………………………………………………………………………………………………..63
2-20-4- مشاركت اجتماعی………………………………………………………………………………………………64
2-20-5- دسترسی به اطلاعات…………………………………………………………………………………………..64
2-20-الف- عوامل موثر بر سطح سرمایه اجتماعی ……………………………………………………………….64
2-21- مشكل سنجش سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………..65
2-22- تأثیر سرمایه اجتماعی بر بهره‌وری……………………………………………………………………………..67
1-22- هزینه‌های پایین‌تر تبادلات: ………………………………………………………………………………………67
2-22-1- تسهیم و جاری كردن دانش و نوآوری: …………………………………………………………………67
2-22-2-ریسك پذیری: ……………………………………………………………………………………………68
2-22-3- بهبود كیفیت ستاده‌ها: …………………………………………………………………………………………68
2-23- دیدگاه سرمایه‌ی اجتماعی نسبت به تسهیم دانش………………………………………………………..71
2-24- اشكال عمده سرمایه اجتماعی از نظر كلمن……………………………………………………………….85
2-24-1–تعهدات و انتظارات (obligation and expectations)……………………………………71
2-24-2- ظرفیت بالقوه اطلاعات………………………………………………………………………………………..72
2-24-3- هنجارها و ضمانت اجرایی مؤثر……………………………………………………………………………72
2-24-4-روابط اقتدار………………………………………………………………………………………………………..73
2-25- شبكه‌ها و عملكرد سازمان………………………………………………………………………………………..73
2-25-1- شبكه‌های بسته: ………………………………………………………………………………………………….75
2-26- لزوم توجه به بحث سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی……………………………………………….76
2-27- رضایت شغلی (job satisfaction) …………………………………………………………………….78
2-27-1- بررسی تئوری‌های رضایت شغلی……………………………………………………………………….79
2-27-2- تئوری بهداشت – انگیزش (motivation- hygiene theorys ) ……………………..80
2-27-3- تئوری آلدرفر (E.R.G)(alderfer)……………………………………………………………….81
2-27-4- تئوری کامروایی نیاز (need fulfillment)……………………………………………………….82
2-27-5- نظریه فرات و استارک……………………………………………………………………………………….82

پایان نامه

 

2-27- 6-نظریه انگیزش پورتر ولاولر……………………………………………………………………………….82
2-27-7- نظریه کینز برگر………………………………………………………………………………………………..83
2-27- 8-نظریه انتظار وورم……………………………………………………………………………………………..84
2-29- عوامل موثر بر رضایت شغلی………………………………………………………………………………….84
2-29-1- ابزارهای اندازه گیری رضایت شغلی……………………………………………………………………88
2-30- پیشینه پژوهش سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………..90
2-30-1- پیشینه پژوهش خارجی در مورد سرمایه اجتماعی…………………………………………………90
2-30-2- پیشینهی پژوهش سرمایه اجتماعی در ایران…………………………………………………………..94
2-31- پیشینهی پژوهش رضایت شغلی……………………………………………………………………………..98
2-31-1- تحقیقات خارجی پیرامون رضایت شغلی……………………………………………………………..98
2 –31-2- مطالعات داخلی پیرامون رضایت شغلی…………………………………………………………….. 100
2-32- وزارت نیرو : ………………………………………………………………………………………………………104
فصل سوم……………………………………………………………………………………………………………………….119
3-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………..120
3-2- تعریف تحقیق………………………………………………………………………………………………………..121
3-3- نوع و روش تحقیق: ……………………………………………………………………………………………….121
3-4- جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………….123
3-5- متغیر پژوهش………………………………………………………………………………………………………..123
3-6- روش نمونه گیری: …………………………………………………………………………………………………124
3-7- تعیین حجم نمونه…………………………………………………………………………………………………..124
3-8- روایی و پایایی پرسشنامه : ………………………………………………………………………………………125
1-8-1- روایی صوری: ……………………………………………………………………………………………………125
2-8-2- روایی ساختاری: ………………………………………………………………………………………………..125
3-8-3- ضریب پایایی: ……………………………………………………………………………………………………125
3-9-روش تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………………………………………………….125
3-9-1-روایی پژوهش……………………………………………………………………………………………………..126
-3-9-2- اعتبار محتوا………………………………………………………………………………………………………126
3-9-3 -پایایی پژوهش……………………………………………………………………………………………………126
-3-9-4-روش آلفای كرونباخ…………………………………………………………………………………………..127
3-10- روش و ابزار گردآوری اطلاعات: …………………………………………………………………………..131
3-11-آزمون‌های آماری در تحلیل استنباطی: ………………………………………………………………………133
آزمون اولویت بندی فریدمن……………………………………………………………………………………………..133
آزمون همبستگی………………………………………………………………………………………………………………133
تحلیل رگرسیون ساده و چند گانه ……………………………………………………………………………………..133
آزمون فرض مقایسه میانگین‌های دو گروه…………………………………………………………………………..133
آزمون فرض مقایسه میانگین‌های چند گروه (آزمون تحلیل واریانس یكطرفه- آزمونF )…………..134
3-12-قلمرو پژوهش: ……………………………………………………………………………………………………..134
فصل چهارم: …………………………………………………………………………………………………………………..135

یک مطلب دیگر :

 

1-4-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………..136
4-2- آمار توصیفی مشخصات فردی افراد مورد پژوهش………………………………………………………136
4-3- آمار توصیفی و استنباطی سوالات پرسشنامه……………………………………………………………….142
4-9-آزمون اولویت بندی شاخص های بعد ساختاری مولفه سرمایه اجتماعی………………………….149
4-11-آزمون اولویت بندی شاخص های بعد ارتباطی مولفه سرمایه اجتماعی………………………….151
4-12-آزمون اولویت بندی سئوالات مولفه رضایت شغلی…………………………………………………….151
4-13-آزمون اولویت بندی ابعاد و مولفه های سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی……………………..153
4-14-آزمون نرمال بودن ابعاد و مولفه های سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی………………………..153
4-15-فرضیه اصلی: سرمایه اجتماعی بر رضایت شغلی تاثیر دارد………………………………………….159
4-16-فرضیه فرعی 1: بعد ساختاری مولفه سرمایه اجتماعی بر مولفه رضایت شغلی تاثیر دارد….159
4-17-فرضیه فرعی 2: بعد شناختی مولفه سرمایه اجتماعی بر مولفه رضایت شغلی تاثیر دارد……160
4-18-فرضیه فرعی 3: بعد ارتباطی مولفه سرمایه اجتماعی بر مولفه رضایت شغلی تاثیر دارد……161
4-19-فرضیه اصلی دوم: ابعاد ساختاری، شناختی و ارتباطی مولفه ساختار اجتماعی بر رضایت شغلی موثرند. …………………………………………………………………………………………………………………161
4-21-آمار توصیفی رضایت شغلی به تفکیک وضعیت تاهل…………………………………………………164
4-22-آمار توصیفی رضایت شغلی به تفکیک تحصیلات………………………………………………………166
4-23-آمار توصیفی رضایت شغلی به تفکیک موقعیت های شغلی…………………………………………169
4-24-آمار توصیفی رضایت شغلی به تفکیک سوابق کاری……………………………………………………171
4-25-تحلیل فرضیات با استفاده از چارچوب نظری:……………………………………………………………171
فصل پنجم… …………………………………………………………………………………………………………………..172
5-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………..173
5-2-نتایج توصیفی………………………………………………………………………………………………………….174
5-3-نتایج استنباطی…………………………………………………………………………………………………………174
5-4-پیشنهادات و راهکارها………………………………………………………………………………………………177
5-5-محدودیت ها و تنگناهای تحقیق………………………………………………………………………………..178
.منابع: …………………………………………………………………………………………………………………………….186
پیوستها……………………………………………………………………………………………………………………………180

فهرست جداول
جدول شماره ( 1-2 ) مدل اقتضائی هرزبرگ ( محمد زاده ، 1374 )……………………………………..81
جدول 1-3- تناظر شماره سئوالات پرسشنامه با تغییرها………………………………………………………..132
جدول 2-3 امتیاز بندی طیف لیكرت………………………………………………………………………………….132
جدول شماره 1- توزیع فراوانی پاسخ افراد مورد پژوهش……………………………………………………..136
جدول شماره 2- توزیع فراوانی پاسخ افراد مورد پژوهش……………………………………………………..137
جدول شماره 3- توزیع فراوانی پاسخ افراد مورد پژوهش……………………………………………………..138
جدول شماره 4- توزیع فراوانی پاسخ افراد مورد پژوهش……………………………………………………..139
جدول شماره 5- توزیع فراوانی پاسخ افراد مورد پژوهش……………………………………………………..140
جدول شماره 6- توزیع فراوانی پاسخ افراد مورد پژوهش…………………………………………………….141
4-4جدول شماره 7- آمار توصیفی نظرات افراد مورد پژوهش در بعد ساختاری مولفه سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………………….143
جدول شماره 8- آمار توصیفی نظرات افراد مورد پژوهش در بعد شناختی مولفه سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………………….143
جدول شماره 9- آمار توصیفی نظرات افراد مورد پژوهش در بعد ارتباطی مولفه سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………………….143
4-5-جدول شماره 10- آمار توصیفی نظرات افراد مورد پژوهش در مولفه رضایت شغلی………..144
4-6-جدول شماره 11- آمار توصیفی نظرات افراد مورد پژوهش در زمینه شاخص های بعد ساختاری مولفه سرمایه اجتماعی………. ………………………………………………………………………………146
4-6-جدول شماره 12- آمار توصیفی نظرات افراد مورد پژوهش در زمینه شاخص های بعد شناختی مولفه سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………………146
جدول شماره 13- آمار توصیفی نظرات افراد مورد پژوهش در زمینه شاخص های بعد ارتباطی مولفه سرمایه اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………..146
جدول شماره 14- آمار توصیفی نظرات افراد مورد پژوهش در زمینه شاخص‌های مولفه رضایت شغلی……………………………………………………………………………………………………………………………..147
جدول شماره 15- آمار توصیفی نظرات افراد مورد پژوهش در زمینه ابعاد و مولفه های سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی…………………………………………………………………………………………………148

فهرست اشکال
شكل شبکه های اعتماد…………………………………………………………………………………………………………6
شكل شماره (1-2) : سرمایه اجتماعی و هزینه های مدیریتی منبع : علوی 1385………………………….7
شكل(1-3) انواع سرمایه های یك سازمان………………………………………………………………………………7
شکل ( 5-2 ) مدل فرت و استارک از رضامندی شغلی ( از کمپ ، ترجمه ماهر ، 1370 ص 263 )……..83

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...