2-1-7-1) محتوی اصلی نظریه : 36
2-1-7-2) محدودیت نظریه رهبری وضعیتی.. 39
2-2) اهمیت رهبری: 40
2-3) خلاصه ای از تئوری های  رهبری  : 44
2-3-1) شبکه مدیریت: 44
2-3-2)نظریه ی اقتضائی: (فیدلر) 46
2-4)مقایسه رهبری از دیدگاه دانشمندان غربی و امام علی(ع) : 48
2-4-1)مقایسه رهبری از دیدگاه های متفاوت: 49
2-4-2)  رهبری از دیدگاه امام علی(ع) : 49
2-5) بخش دوم: عملکرد. 50
2-5-1) مقدمه : 50
2-5-2) تعریف عملکردperformance)) 50
2-5-3) عوامل مؤثر بر عملكرد: 52
2-5-4) مدیریت عملكرد: 54
2-5-5)تعریف مدیریت عملکرد. 54
2-5-6)پیوند استراتژیك اهداف و عملكرد سازمانی با اهداف و عملكرد فردی.. 56
2-6)تعریف ارزیابی.. 57
2-7)ارزیابی عملکرد. 57

پایان نامه

 

2-8)دلایل استفاده از ارزیابی عملکرد. 59
2-9)دلایل مخالفت اغلب سازمان‌ها با ارزیابی عملکرد. 60
2-10)معیار های ارزیابی عملکرد. 61
2-11)چه كسانی ارزیابی می‌كنند؟. 62
2-12)ارتباط بین ارزیابی عملکرد، ارزشیابی شغل، میزان حقوق و مزایا 64
2-13)روشهای مختلف ارزیابی عملکرد. 65
2-14)هدف نهایی از ارزیابی عملکرد. 69
2-15)مدیریت منابع انسانی و عملکرد کارکنان. 70
2-16)عملکرد کارکنان  وارزیابی آن : 71
2-16-1) حفظ جایگاه کارکنان و عملکرد آنها: 71
2-16-2) تشویق و عملکرد کارکنان: 73
2-16-3) بهبود عملکرد کارکنان: 74
2-17)کارکنان آموزش و پرورش و عملکرد: 78
2-18) تغییر در عملکرد کارکنان. 79
2-19)تغییر عملکرد ضعیف کارکنان: 80
2-19-1) دلایل تغییر: بعضی تحولات سازمانی ناشی از تصمیمات مدیران عالی سازمان است. 80
2-19-2) درک ماهیت تغییر: 81
2-19-3) موانع تغییر عملکرد: 82
2-20) مؤلفه های مدیریت عملکرد : 83
2-20-1) مدیریت عملکرد بعنوان یک سیستم تجاری : 84
2-20-2) مدیریت عملکرد بعنوان یک فرهنگ وسبک رهبری : 84
2-20-3) مدیریت عملکرد بعنوان بخشی از پیمان  روانشناختی : 85
2-20-4) مدیریت عملکرد بعنوان بازخورد شخصی و فرآیند یادگیری : 85
2-21)کلی نگری در مدیریت عملكرد: 85
2-22) مدل Achieve  در عملکرد: 87
فصــل سوم: روش اجرای تحقیق.. 89
3-1) مقدمه. 90
3-2) روش اجرای تحقیق: 90
3-3) جامعه و نمونه آماری.. 91
3-4) ابزار و روش جمع آوری اطلاعات… 93
3- 4-1) روائی.. 94
3- 4-2) پایائی.. 94
3-5) روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات… 96
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات… 97
4-1)مقدمه: 98
4-2) توصیف متغیر های تحقیق.. 98
4-2-1وضعیت سکونت پاسخگویان. 98
4-2-2جنسیت پاسخگویان. 99

یک مطلب دیگر :

 

4-2-3)گروه سنی پاسخگویان. 100
4-2-4) سطح تحصیلات پاسخگویان. 101
4-2-5) وضعیت تاهل  پاسخگویان. 102
4-2-6 ) سابقه کاری پاسخگویان. 103
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات… 107
5-1)نتیجه گیری.. 108
5-1-1) نتایج توصیفی.. 108
5-1-2) نتایج استنباطی : 109
5-2) پیشنهادات پژوهش: 110
5-3) محدودیت های تحقیق: 111
منابع و مآخذ. 112
ضمائم و پیوست ها 118

فهرست جداول
عنوان                                                                                                         صفحه
جدول2-1): تفاوتهای مدیر با رهبر. 35
جدول2-2)جدول امتیاز دهی به روش امتیاز بندی در ارزیابی عملکرد کارکنان. 65
جدول 2-3 )جدول تعیین سطح کارکنان در روش رتبه بندی غیر مستقیم ارزیابی عملکرد کارکنان.. 66
جدول 3-1) نام شهرستانهای غرب استان گیلان.. 92
جدول3-2) آلفای متغیرهای مستقل و وابسته. 95
جدول4-1) فروانی مربوط به وضعیت سکونت پاسخگویان.. 98
جدول 4-2)فروانی مربوط به جنسیت پاسخگویان.. 99
جدول 4-3) فروانی مربوط به سن پاسخگویان.. 100
جدول4-4 )فروانی مربوط به سطح تحصیلات  پاسخگویان.. 101
جدول4-5) فروانی مربوط به وضعیت تاهل پاسخگویان.. 102
جدول 4-6) فروانی مربوط به سابقه كاری پاسخگویان.. 103
جدول 4-7)آزمون همبستگی پیرسن مربوط به سبک رهبری و عملکرد مدیران.. 104
جدول4-8) مقایسه میانگین مربوط به سبک رهبری استبدادی/دموکراتیک و عملکرد مدیران.. 105
جدول4-9)مقایسه میانگین مربوط به سبک رهبری مشارکتی/غیر مشارکتی و عملکرد مدیران.. 106
 
فهرست نمودارها
عنوان                                                                                                             صفحه
نمودار 4-1) وضعیت سکونت پاسخگویان. 98
نمودار4-2 )جنسیت پاسخگویان. 99
نمودار4-3) سن  پاسخگویان. 100
نمودار4-4) سطح تحصیلات  پاسخگویان. 101
نمودار4-5 ) وضعیت تاهل پاسخگویان. 102
نمودار 4-6) سابقه كاری پاسخگویان. 103

چکیده
مدیریت ، رهبری و چگونگی کارایی و عملکرد مدیران از جمله عوامل موفقیت سازمانها محسوب  می شود . سبک مورد قبول مدیران در کارایی ، عملکرد و اثر بخشی سازمانها تاثیر مستقیم دارد .
درجامعه مدیران فراوانی وجود دارند ، لیکن آنچه مهم است وجود افرادی است که آماده پذیرش نقشهای علمی در جامعه باشند و کار خود را با عملکرد بهتر و سبک موثر که مناسب با اوضاع و شرایط خاص سازمان خود باشد ارائه نمایند .
البته باید اذعان نمود که بین مدیریت و رهبری تفاوت وجود دارد . یکی از صاحب نظران مدیریت به نام زالزنیک[1] معتقد است که تفاوتها در طرز تلقی ها نسبت به اهداف مفهوم کار به روابط بین دیگران ، خود اداراکی [2]و توسعه می باشد .  مدیران به پذیرش طرز تلقی غیر شخصی یا انفعالی و رهبران بیشتر تمایل به نگرش شخصی نسبت به اهداف دارند. (مولینز،1991،ص 119) .
هدف اساسی این پژوهش کشف رابطه بین سبک رهبری و عملکرد مدیران مدارس متوسطه غرب استان گیلان می باشد .
روش اجرا در این تحقیق بر اساس طرح تحقیق از نوع توصیفی ـ تحلیلی است.مطالعه توصیفی برای تعیین و توصیف ویژگی های یک موقعیت صورت می گیرد. از این رو هدف هر مطالعه توصیفی عبارت است از تشریح جنبه هایی از پدیده مورد نظر پژوهشگر و با دیدگاهی فردی، سازمانی، صنعتی و نظایر آن.
(خاکی، 1382، ص 123)
ابزار اندازه گیری در این پژوهش دو نوع پرسشنامه ی استاندارد که یکی برای نوع سبک رهبری و پرسشنامه دوم به سنجش شاخص های عملکرد مدیران پرداخته است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...