بررسی سطح بلوغ تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط ... |
چ |
2-4-2-1-3-پیاده سازی تجارت ادلکترونیکی در اتحادیه اروپا و آمریکا…………………………..42
2-4-2-2 تجربه داخلی…………………………………………………………………………………………43
2-4-2-2-1- پیاده سازی تجارت الکترونیک در شرکت هواپیمایی هما…………………………….43
2-5- شرکت های کوچک و متوسط…………………………………………………………………………………….44
2 -5-1- تعریف شرکت های کوچک و متوسط…………………………………………………………………….44
2 -5 -2- مزایای شرکت های کوچک و متوسط در اقتصاد جهانی…………………………………….49
2-5-3- بهره گیری از تجارت الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط………………………50
2-5-4- مزایا و معایب تجارت الکترونیکی در شرکت های کوچک و متوسط…………………….51
2 -5-6 – تجارت الکترونیک و چالش های فرا روی شرکت های کوچک و متوسط……………54
فصل سوم
3-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………58
3-2-روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………59
3-3- مدل پژوهش……………………………………………………………………………………………………………….60
3-4- مراحل انجام تحقیق……………………………………………………………………………………………………63
3-5- جامعه مورد مطالعه…………………………………………………………………………………………………….63
3-6-رویکرد تحقیق………………………………………………………………………………………………………………64
3-7-روش جمع آوری داده………………………………………………………………………………………………….64
3-7-1-طراحی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………65
3-7-2- طراحی ابزار پرسشنامه…………………………………………………………….. .67
3-7-3-پایایی(اعتبار) و روایی پرسش نامه………………………………………………………………………….69
3-7-4-نمونه آماری………………………………………………………………………………………………….70
3-8-تحلیل داده……………………………………………………………………………………………………………..70
فصل چهارم
4-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………..73
4-2- بررسی ویژگیهای جمعیت شناختی پرسشنامهها………………………………………………………….73
4-3- سنجش روایی و اعتبار (پایایی) ابزار تحقیق…………………………………………………………………76
4-4-آمار توصیفی گویههای پرسشنامه ریسکهای بازاریابی الکترونیک……………………………… 76
4-5-آمار استنباطی مولفهها و شاخصهای پرسشنامه بلوغ تجارت الکترونیک………………………78
4-6-آزمون تاپسیس به منظور تعیین اولویت مولفههای بلوغ الکترونیک……………………………84
یک مطلب دیگر :
4-7- بررسی تاثیر ویژگی های جمعیت شناختی بر مولفه های بلوغ تجارت الکترونیک……85
فصل پنجم
5-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………..92
5-2- بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………92
5-3-پاسخ به سوالات تحقیق………………………………………………………………………………………………….93
5-3-1- پاسخ به سوال اول تحقیق………………………………………………………………………………………..94
5-3-2- پاسخ به سوال دوم تحقیق……………………………………………………………………………..94
5-4- محدودیتهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………..96
5-5- پیشنهاد برای مطالعات آتی…………………………………………………………………………………………..96
منابع و مراجع………………………………………………………………………………………………………………98
پیوست الف…………………………………………………………………………………………………………………….. 108
مقدمه
فناوری اطلاعات[1] شیوه انجام كارها را تغییر داده و با به میدان آوردن “تجارت الکترونیکی[2]” باعث بروز یك تحول اساسی در مبادله اطلاعات بازرگانی و محصولات و خدمات مورد نیاز گردیده است. تجارت الكترونیكی یكی از مهمترین مباحث امروزی است كه مورد توجه محققان و پژوهشگران قرار گرفته است. تجارت الكترونیك فرصتهای منحصر به فردی را برای كشورهای در حال توسعه به وجود میآورد تا بتوانند در اقتصاد جهانی به رقابت بپردازند. رشد روزافزون فناوری بخصوص فناوری اطلاعات در جهان، موانع و مشکلات زمانی و مکانی مربوط به امور تجاری را کاهش داده است و دسترسی عمومی مردم به اینترنت باعث شده امکان تجارت و کسب و کار از طریق اینترنت و یا به عبارتی تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی از جایگاه ویژهای در کشورهای توسعه یافته برخوردار شود. در سالهای اخیر کشورهای توسعه یافته با کنارگذاشتن تدریجی تجارت سنتی مبتنی بر کاغذ و مبادله فیزیکی اسناد، به شیوه تجارت الکترونیکی روی آوردهاند. با توجه به این مسئله كه شرکتهای كوچك و متوسط نقش به سزایی را در اقتصاد كشورها بازی میكنند در سالهای اخیر محققان به پذیرش تجارت الكترونیك توسط این صنایع پرداختهاند. ادغام تجارت الكترونیك در فعالیتهای كسب و كار شرکت های كوچك و متوسط موجب تغییر در روش انجام كسب و كار و پذیرش فن آوریهای نوین میشود و بدین وسیله شرکتهای كوچك و متوسط، میتوانند رشد كرده و این امر میتواند كمكی باشد تا شكاف موجود بین كشورهای در حال توسعه و توسعه یافته كاهش یابد. از طرفی پذیرش تجارت الكترونیك ممكن است شركتهای كوچك و متوسط را برای رقابت در بازارهای جهانی كه امروز با آن مواجهاند، در یك جایگاه رقابتی بهتری قرار دهد.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-01] [ 01:05:00 ق.ظ ]
|