بررسی عملکرد خانواده با ویژگی های روانشناختی و كمرویی نوجوانان |
1-1-مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….1
1-2-بیان مساله……………………………………………………………………………………………………………………………………..3
1-3-سوال های پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………..6
1-4-ضرورت پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………..6
1-5-اهداف پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………….7
1-6-فرضیه های پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………….8
1-7-تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم و متغیرهای پژوهش…………………………………………………………………8
فصل دوم: مرروی بر یافته های نظری و پژوهشی در قلمرو مساله مورد بررسی
2-1-خانواده و تعاملات آن…………………………………………………………………………………………………………………..11
2-2-موقعیت های ایجاد كننده آسیب نوجوانان…………………………………………………………………………………14
2-2-1-دوره وجوانی…………………………………………………………………………………………………………………………..16
2-3-كمرویی………………………………………………………………………………………………………………………………………18
2-3-1-تعریف كمرویی……………………………………………………………………………………………………………………….18
2-3-2-شیوع كمرویی…………………………………………………………………………………………………………………………25
2-3-3-پیامدهایكمرویی……………………………………………………………………………………………………………………26
2-3-4-پیوستار كمرویی……………………………………………………………………………………………………………………..28
2-3-5-علل كمرویی……………………………………………………………………………………………………………………………30
2-3-6-نظریه های كمرویی……………………………………………………………………………………………………………….34
2-3-6-1-نظریه روان تحلیل گری…………………………………………………………………………………………………….34
2-3-6-2-نظریه اریكسون………………………………………………………………………………………………………………….34
2-3-6-3-نظریه اسنادی زیمباردو…………………………………………………………………………………………………….34
2-3-6-4-نظریه شناختی آرنولد باس……………………………………………………………………………………………….35
2-3-7-كمرویی و ویژگی های روانشناختی…………………………………………………………………………………….35
یک مطلب دیگر :
2-3-8-ارتباط خانواده با ویژگی های روانشناختی…………………………………………………………………………..37
فصل سوم:روش تحقیق
3-1-طرح پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………..47
3-2-جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………47
3-3-گروه نمونه…………………………………………………………………………………………………………………………………47
3-4-روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………………………….47
3-5-ابزارهای پژوهش…………………………………………………………………………. …………………………………………….47
3-5-1-پرسش نامه اطلاعات دموگرافیك…………………………………………………………………………………………..48
3-5-2- پرسشنامه سنجش خانواده مک مستر…. …………………………………………………………………………….48
3-5-3–پرسش نامه کمرویی…………………………………………………………………………………………………………….49
3-5-4-پرسش نامه اضطراب بک……………………………………………………………………………………………………….50
3-5-5-پرسشنامه افسردگی بك…………………………………………………………………………………………………………50
3-6-روشاجرای آزمون ها…………………………………………………………………………………………………………………..52
3-7-شیوهتجزیه و تحلیل……………………………………………………………………………………………………………………52
فصل چهارم:یافته های پژوهش
4-1-یافتههای توصیفی………………………………………………………………………………………………………………………..55
4-2-یافتههای استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………..62
3-4-یافتههای انبی………………………………………………………………………………………………………………………………65
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری
5-1-بحثدرچهارچوبقرضیههای پژوهش…………………………………………………………………………………………68
5-2-نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………. 70
5-3-محدودیتها…………………………………………………………………………………………………………………………………..71
5-5-پیشنهادها……………………………………………………………………………………………………………………………………71
منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………………………72
منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………73
پیوست ها……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 82
مقدمه:
خانواده به عنوان نهادی که زمینه و بستر آموزش و رشد روانی- اجتماعی فرزندان را فراهم می سازد؛ نقش بسزایی در وضعیت روانی فرزندان دارد و از اعضایی تشکیل شده که به گونه ای پویا و مرتبط، به یکدیگر وابسته اند و به همین دلیل نیز رفتارشان به صورت کاملا مجزا از کل نظام خانواده قابل بررسی نیست( لطفی کاشانی و وزیری، 1383).
از طرفی والدین به عنوان قویترین عامل اثرگذار بر الگوهای تعاملی خانواده به شمار می آیند. آنها با ایجاد روابط عاطفی سالم و سازنده، ابراز محبت و پذیرش تعاملات صحیح و شیوه های برخورد مناسب می توانند بهترین و مؤثرترین شیوه اجتماعی شدن و مبنای یک تربیت صحیح را فراهم آورند (طهماسیان، 1375).
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-08-07] [ 07:56:00 ب.ظ ]
|