بررسی میزان اعتبار اخبار ساعت 21 سیما شبکه اول در نزد ... |
2-1-2-1 دربرگیری ………………………………………………………………………………………………. 11
2-1-2-3 برخورد، اختلاف و درگیری …………………………………………………………………………. 12
2-1-2-4. استثنا و شگفتی…………………………………………………………………………………………. 12
2-1-2-5. بزرگی و فراوانی تعداد و مقدار ………………………………………………………………………. 13
2-1-2-6 مجاورت ……………………………………………………………………………………………….. 13
2-1-2-7. تازگی ………………………………………………………………………………………………….. 13
2-1-2ارزشهای دوازدهگانه……………………………………………………………………………………….. 14
2-1-2-1 تواتر:…………………………………………………………………………………………………….. 15
2-1-2-2 آستانه:……………………………………………………………………………………………………. 16
-2-1-2-3 فقدان ابهام:……………………………………………………………………………………………… 17
2-1-2-4 معنیدار بودن……………………………………………………………………………………………. 17
2-1-2-5 همخوانی و هماهنگی:…………………………………………………………………………………… 18
2-1-2-6 غیرمنتظره بودن:……………………………………………………………………………………….. 19
2-1-2-7. استمرار:………………………………………………………………………………………………… 19
2-1-2-8. تركیب:………………………………………………………………………………………………….. 19
2-1-2-9. ارجاع یا تمثل به ملل برگزیده…………………………………………………………………………. 20
2-1-2-10. برگزیده اشخاص به ارجاع:………………………………………………………………………… 21
2-1-2-11. شخصیتسازی:……………………………………………………………………………………… 22
2-1-2-12. منفی گرایی:…………………………………………………………………………………………… 23
2-1-3 عناصر خبری……………………………………………………………………………………………… 26
خبرنویسی در رسانههای جمعی……………………………………………………………………………………. 28
2-4-1-4 سبکهای خبرنویسی…………………………………………………………………………………… 32
– 2-1-4-1 سبك هرم وارونه:……………………………………………………………………………… 33
– 2-1-4-2 سبك تاریخی……………………………………………………………………………………. 33
– 2-1-4-3 سبك تاریخی به همراه لید…………………………………………………………………….. 34
– 2-1-4-4 سبك پایان شگفتانگیز………………………………………………………………………. 34
– 2-1-4-5 سبك بازگشت به عقب و سبك تشریحی……………………………………………………… 34
بخش دوم:……………………………………………………………………………………… 35
– 2-2-3-1تعریف سانسور…………………………………………………………………………………. 45
– 2-2-3-2انواع سانسور………………………………………………………………………………….. 48
– 2-2-3-3آثار و پیامدهای سانسور………………………………………………………………………. 51
بخش سوم:…………………………………………………………………………………….. 52
2-3 مخاطب شناسی………………………………………………………………………………………………… 52
2-3-1تعریف مخاطب……………………………………………………………………………………………… 53
2-3-2نقش شناخت مخاطب در ارسال خبر………………………………………………………………………. 54
2-3-3سنتهای مخاطب پژوهی…………………………………………………………………………………… 55
2-3-3-1 مشخصات سنتهای ساختارگرا در مخاطب پژوهی………………………………………………… 55
2-3-3-2مشخصات سنتهای رفتارگرا در مخاطب پژوهی:……………………………………………………. 56
2-3-4سنتهای فرهنگی و تحلیل دریافت…………………………………………………………………………. 57
2-3-5عوامل انگیزشی در مخاطبان………………………………………………………………………………. 58
2-3-6تغییر انگیزه در مخاطبان…………………………………………………………………………………… 58
2-3-7نقش نیازها در جذب مؤثر خبر…………………………………………………………………………….. 59
2-3-8نقش نگرشها برجذب مؤثر خبر…………………………………………………………………………… 62
2-3-2 نقش اعتبار در خبر………………………………………………………………………………………… 66
عوامل ایجاد اعتبار برای خبر……………………………………………………………………………………… 69
بخش چهارم……………………………………………………………………………………. 75
2-4 تئوری های ارتباطات اقناعی………………………………………………………………………………….. 75
– 2-4-1 اقناع:………………………………………………………………………………………………. 75
– 2-4-2 تاریخچه متقاعدسازی:…………………………………………………………………………… 76
– 2-4-3 مفهوم متقاعدسازی……………………………………………………………………………. 76
– 2-4-4 ویژگی های متقاعد سازی………………………………………………………………………. 77
– 2-4-5 نظریه های متقاعدسازی:………………………………………………………………………… 78
– 2-4-5-1مدل کوشش درخور :…………………………………………………………………………… 78
– 2-4-5-2-مدل استشهادی – نظام دار :………………………………………………………………….. 80
– 2-4-6تلویزیون و متقاعدسازی:…………………………………………………………………………. 84
2-5نقش اعتبار در خبر…………………………………………………………………………………………….. 86
2-5-1 عوامل ایجاد اعتبار برای خبر…………………………………………………………………………….. 89
2-5-1-1 منبع در خبر( موثق بودن)……………………………………………………………………………… 89
2-5-1-2 عینی و واقعی بودن خبر………………………………………………………………………………… 91
2-5-1-3 جذابیت در ارائه خبر……………………………………………………………………………………. 92
2-5-1-4 شکل ارائه اخبار:……………………………………………………………………………………….. 92
2-5-1-5 قابل درک بودن………………………………………………………………………………………….. 93
2-5-1-6 ارضاء نیازهای خبری مخاطبان………………………………………………………………………. 93
2-5-2 عوامل اختلال در اعتبار خبر……………………………………………………………………………… 94
2-5-2-1 عدم صداقت در فرایند انتشار خبر……………………………………………………………………… 94
2-5-1 مبالغه و اغراق در فرایندانتشار خبر:…………………………………………………………………….. 95
یک مطلب دیگر :
2-5-2-3 تحریف:……………………………………………………………………………………………………. 95
2-5-2-4 سانسور:………………………………………………………………………………………………….. 96
2-5-2-5 عدم بی طرفی در ارائه اخبار:………………………………………………………………………….. 96
بخش ششم:…………………………………………………………………………………….. 98
2-6 ساختار خبر تلویزیون………………………………………………………………………………………… 98
2-6-1 هدفمندی، جامعنگرى و وحدت موضوع………………………………………………………………….. 98
2-6-2 پلاتو………………………………………………………………………………………………………… 99
2-6-3 گفتار متن خبر (نریشن)…………………………………………………………………………………. 102
2-6-3-1نریشن کامل:……………………………………………………………………………………………. 102
2-6-3-2نریشن جزئى:………………………………………………………………………………………….. 102
2-6-4 جلوههاى صوتى………………………………………………………………………………………….. 103
2-6-5 جلوههاى تصویرى……………………………………………………………………………………….. 104
2-6-6 انسجام صدا و تصویر……………………………………………………………………………………. 105
2-6-7پرداخت تکنیکى خبر…………………………………………………………………………………….. 106
2-6-8 مدت خبر……………………………………………………………………………………………….. 106
2-6-9 انواع خبر تلویزیون………………………………………………………………………………………. 107
2-6-10 خبرنویسی برای رادیو و تلویزیون…………………………………………………………………….. 110
بخش هفتم……………………………………………………………………………………. 113
2-7چارچوب نظری……………………………………………………………………………………………… 113
2-7-1شکلگیری افکار عمومی در مدل نئول-نئومن (مدل مارپیچ سکوت)………………………………….. 113
2-7-2 نظریه سوزن تزریقی (گلوله جادویی)……………………………………………………………………. 116
2-7-3فرایند ارتباط در سوزن تزریقی…………………………………………………………………………… 117
2-7-5 نظریه نیاز جویی…………………………………………………………………………………………. 120
2-7-6 الگوی هماهنگی و ناهماهنگی شناختی…………………………………………………………………. 121
بخش هشتم…………………………………………………………………………………… 123
2-8پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………….. 123
فصل سوم :………………………………………………………………………………….. 125
روش شناسائی تحقیق (متدولوژی)………………………………………………………………………………. 125
مقدمه : ( شمای تحقیق )…………………………………………………………………………………………… 125
فصل چهارم :…………………………………………………………………………………. 128
4-1تجزیهوتحلیل یافتههای تحقیق……………………………………………………………………………….. 128
4-1-1 جمع بندی و توصیف یافته ها:…………………………………………………………………………… 128
4-1-1-1توصیف جدول 4-1………………………………………………………………………………….. 129
4-1-1-2توصیف جدول 4-2………………………………………………………………………………….. 130
4-1-1-3توصیف جدول 4-3…………………………………………………………………………………. 132
4-1-1-4توصیف جدول 4-4………………………………………………………………………………….. 132
4-1-1-5توصیف جدول 4-5………………………………………………………………………………….. 133
-1-1-6توصیف جدول شماره4-6……………………………………………………………………………… 134
4-1-1-7توصیف جدول شماره4-7…………………………………………………………………………… 135
4-1-1-8 توصیف جدول شماره4-8…………………………………………………………………………. 137
4-1-1-9 توصیف جدول 4-9………………………………………………………………………………… 138
4-1-1-10 توصیف جدول 4-10……………………………………………………………………………. 138
4-1-1-11 توصیف جدول 4-11……………………………………………………………………………. 139
4-1-1-12 توصیف جدول 4-12……………………………………………………………………………. 140
4-1-1-13 توصیف جدول 4-13……………………………………………………………………………. 141
4-1-1-14 توصیف جدول 4-14……………………………………………………………………………. 142
4-1-1-15 توصیف جدول 4-15……………………………………………………………………………. 143
4-1-1-16 توصیف جدول 4-16……………………………………………………………………………. 144
4-1-1-17 توصیف جدول 4-17……………………………………………………………………………. 145
4-1-1-18 توصیف جدول 4-18……………………………………………………………………………. 146
4-1-1-19 توصیف جدول 4-19……………………………………………………………………………. 147
4-1-1-20 توصیف جدول4-20…………………………………………………………………………….. 148
4-1-1-21 توصیف جدول 4-21……………………………………………………………………………. 150
4-1-1-22 توصیف جدول 4-22……………………………………………………………………………. 151
4-1-1-23 توصیف جدول 4-23……………………………………………………………………………. 152
4-1-1-24 توصیف جدول 4-24……………………………………………………………………………. 153
4-1-1-25 توصیف جدول 4-25……………………………………………………………………………. 154
4-1-1-26 توصیف جدول 4-26……………………………………………………………………………. 155
4-2-1 جمع بندی تحلیل یافته ها:………………………………………………………………………………… 156
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-01] [ 11:17:00 ب.ظ ]
|