2-1-1- مقدمه.. 12
2-1-2- مدیریت دانش.. 14
2-1-3- سازمان (نهاد) دانش محور.. 55
2-1-4- خلاقیت.. 59
2-2- پیشینه تحقیق.. 79
2-2-1- تحقیقات داخلی.. 79
2-2-2- تحقیقات خارجی.. 82
2-2-3- مقایسه پیشینه تحقیقات با موضوع این تحقیق.. 84
2-3- چارچوب مفهومی تحقیق.. 84
2-4- جمع بندی.. 85
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- مقدمه.. 87
3-2- روش تحقیق.. 88
3-3- متغیرهای تحقیق.. 89
3-4- جامعه آماری.. 89
3-5- نمونه آماری.. 91
3-6- ابزار جمع آوری اطلاعات.. 92
3-7- روایی و پایایی مصاحبه.. 93
3-8- شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 96

پایان نامه

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات
4-1- مقدمه.. 99
4-2- تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از مصاحبه.. 99
4-2-1- مصاحبه با مدیرعامل شرکت تحقیقات صنایع فرناس آریا   99
4-2-2- مصاحبه با مدیر فناوری شرکت اینوتکس ایران.. 101
4-2-3- مصاحبه با مدیرعامل شرکت سپهر اندیش دارمان.. 102
4-2-4- مصاحبه با مدیرعامل شرکت مشاوره مهندسی نداک   104
4-2-5- مصاحبه با مدیردپارتمان طرح‌ریزی پروژه‌های شرکت گسترش‌اندیشه پویا.. 106
4-2-6- مصاحبه با مدیرتوسعه و بهبود محصول شرکت مشاوران توسعه آینده.. 107
4-2-7- مصاحبه با مدیرعامل شرکت فرا روش صبا.. 109
4-3- خصوصیات شرکتهای مورد مطالعه.. 111
4-3-1- خصوصیات شرکت تحقیقات صنایع فرناس آریا.. 111
4-3-2- خصوصیات شرکت اینوتکس ایران.. 112
4-3-3- خصوصیات شرکت سپهر اندیش دارمان.. 113
4-3-4- خصوصیات شرکت مشاوره مهندسی نداک.. 113
4-3-5- خصوصیات شرکت گسترش اندیشه پویا.. 115
4-3-6- خصوصیات شرکت مشاوران توسعه آینده.. 116
4-3-7- خصوصیات شرکت فرا روش صبا.. 117
4-4- نتایج تجزیه و تحلیل.. 119
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه.. 120
5-2- تحلیلی بر سوالات پژوهش.. 120
5-2-1- نتایچ بدست آمده از سوالات.. 120
5-3- نتیجه گیری.. 121
5-4- پیشنهادات بر مبنای یافته‌های تحقیق.. 122
5-5- پیشنهادات برای پژوهشهای آتی.. 123
5-6- محدودیتهای تحقیق.. 124
منابع و مأخذ
6-1- منابع فارسی.. 125
6-2- منابع انگلیسی.. 129

یک مطلب دیگر :

 

فهرست اشکال و جداول

عنوان                                          صفحه
شکل 2-1: حلقه تبدیل دانش                               16
شکل 2-2: گامهای اصلی چرخه مدیریت دانش                       17
شکل 2-3: هرم دانش                                      17
شکل 2-4: دوره عمر دانش                                 25
شکل 2-5: تولید دانش در زمینه‌های مختلف                       27
شکل 2-6: عناصر بنیادی مدیریت دانش                      31
جدول 2-1: مراحل و ابزارهای مدل پایه‌های ساختمان دانش              33
شکل 2-7: مدل نوناکا و تاکئوچی                          38
جدول 2-2: مقایسه دیدگاه‌های عینیت گرا و عمل گرا درباره‌ی دانش         40
جدول 2-3: تاکید موضوعی ادبیات مدیریت دانش اولیه                     41
جدول 2-4: فرآیند اجرای نظام مدیریت اسناد و مدارک                    43
شکل 2-8: اجزای نظام مدیریت جریان کار                        51
شکل 2-9: عوامل مؤثر در نظام مدیریت دانش سازمان                  54
شکل 2-10: تفاوت مفهومی بین خلاقیت و نوآوری                   65
شکل 2-11: ارتباط افراد خلاق و نوآور                              66
شکل 2-12: مراحل خلاقیت از نظر آمابیل                         68
شکل 2-13: مراحل خلاقیت از نظر آلبریشت                        69
جدول 3-1: سوالات طبقه بندی شده مصاحبه                        95
جدول 4-1: وضعیت شرکت مورد مطالعه اول                        101
جدول 4-2: وضعیت شرکت مورد مطالعه دوم                        103
جدول 4-3: وضعیت شرکت مورد مطالعه سوم                        105
جدول 4-4: وضعیت شرکت مورد مطالعه چهارم                      106
جدول 4-5: وضعیت شرکت مورد مطالعه پنجم                       108
جدول 4-6: وضعیت شرکت مورد مطالعه ششم                        110
جدول 4-7: وضعیت شرکت مورد مطالعه هفتم                     111
جدول 4-8: وضعیت کلی جامعه آماری مورد مطالعه                    120
جدول 5-1: نتایج حاصل از پژوهش                         122

فصل اول: كلیات تحقیق

 

1-1- مقدمه

در عصر حاضر كه عصر دانایی نامیده می‌شود، سازمانها شاهد محیط‌هایی هستند كه روز به روز پویاتر و چالش برانگیزتر می‌شوند. تغییر و تحول جزء جدایی ناپذیر دنیای امروزی است، به عبارت دیگر تنها جزء ثابت تغییر است. امروزه به سرمایه‌های نامشهود و معنوی كه همان دانش نامیده می‌شوند، به عنوان یك عامل مهم و حیاتی می‌نگرند. به بیان دیگر، سازمانهایی در برابر تغییرها و تحولها پیروز خواهند بود كه بتوانند سرمایه نامشهود و معنوی (دانش) خود را بهبود و توسعه بخشند (ملكی نیا، بجانی، 1388).
مدیریت دانش فرآیند خلق ارزش از دارایی‌های نامحسوس سازمان است. دارایی‌های نامحسوس همچنین بعنوان سرمایه‌ی معنوی، شامل سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری و سرمایه ارتباطی یا سرمایه مشتری می‌باشد. سرمایه‌ی انسانی، قدرت مغز و معلومات کارکنان در سازمان می‌باشد. سرمایه‌ی ساختاری نیز به دارایی‌های معنوی اطلاق می‌شود که نمی‌تواند به آسانی توسط کارکنان به خانه برده شود (لیبوویتز[1] ، 1957).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...