اثربخشی نقاشیدرمانی بر سلامت روان دانشآموزان پسر مدارس ... |
1-5- ابعاد مؤثر بر سلامت روان 7
1-5-1 خود بیمار انگار (SOM) 7
1-5-2 بعد وسواس- اجبار((O-C 7
1-5-3 بعد حساسیت بین فردی(I-S) 7
1-5-4 بعد افسردگی (DEP) 7
1-5-5 بعد اضطراب (ANX) 8
1-5-6 بعد خصومت(HOS) 8
1-5-7 بعد فوبیا (PHOB) 8
1-5-8 پارانویا (PAR) 8
1-5-9 روان پریشی 8
1-6- معرفی متغیرها وتعریف نظری و عملیاتی آنها 9
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1- پیش درآمد 11
2-2- سلامت روان 11
2-2-1 روان شناسی سلامت 11
2-2-2 مکتب تحلیل بیوانرژتیکی 12
2-2-3 مسایل اخلاقی در معنویت وسلامت روان 12
2-2-4 ضوابط اخلاقی انجمن روان شناسی امریکا 12
2-2-5 معنویت و سلامت روان 13
2-2-6 بخشایش و نادیده گرفتن خشم 13
2-2-7 خصوصیات افراد دارای سلامت روان 13
2-2-8 خود بیمار انگاری 14
2-2-9 اختلال وسواسی- اجباری( (ocd 14
2-2-10 حساسیت بین فردی 15
2-2-11 افسردگی 15
2-2-12 اضطراب 16
2-2-13 خصومت 17
2-2-14 فوبیا 17
2-2-15 پارانویا 18
2-2-16 روان پریشی 18
2-3- پرخاشگری 18
2-3-1 تعریف پرخاشگری 18
2-3-2 انواع پرخاشگری 19
2-3-3 تظاهرات پرخاشگری از کودکی تا اوایل بزرگسالی 20
2-3-4 در طول دومین وسومین سال ها عمر، نشانه های رفتاری 20
2-3-5 نوجوانی و اوایل بزرگسالی 21
2-3-6 عوامل موثر بر پرخاشگری 22
2-3-7 خانواده به منزله مرکز آموزش پرخاشگری 22
2-3-8 تقلید پرخاشگری 23
2-3-9 تقویت پرخاشگری 23
2-3-10 تماشای خشونت در تلویزون 24
2-3-11 نقص در مهارت های شناختی 25
2-3-12 کنترل پرخاشگری 26
2-3-13 آموزش استراتژی های موثر بر کاهش تعارض به کودکان 26
2-3-14 تشویق وترغیب رفتارهای مخالف 26
2-3-15 آگاهی فزاینده از تاثیرات زیان آورپرخاشگری 27
2-3-16 سازمان بندی مجدد محیط ها 27
2-3-17 برون ریزی عواطف از طریق هنر 27
2-3-18 شیوه های رفع خشم 27
2-3-19 شیوه های مو اجه با انسان خشمگین 28
2-4- نقاشی و نقاشی درمانی 28
2-4-1 نخستین مراحل نقّاشی کودکان خط خطی کردن 28
2-4-2 مراحل تکامل خط خطی کردن 29
2-4-3 از هیجده ماهگی تا دو سال و نیمگی 29
2-4-4 توصیف نقاشی توسط پیاژه 30
2-4-5 تفسیرهای فرافکنانه نقاشی کودکان 31
2-4-6 توصیف نقاشی توسط پیاژه 31
2-4-7 هیجده ماهگی تا دوسال و نیمگی 31
2-4-8 از دو سال و نیمگی تا پنج سالگی 32
2-4-9 پنج تا هشت سالگی 32
2-4-10 هشت سالگی تا نوجوانی 33
2-4-11 شاخص های هیجانی در مورد نقاشی کودکان 33
2-4-12 انتخاب موضوع نقاشی بین پسرها و دخترها 33
2-4-13 اضافه نمودن شخصیت های دیگر 34
2-4-14 کمبود محبت 34
2-4-15 نقاشی در مقام بازی 34
2-4-16 حسادت 35
2-4-17 بی ارزش کردن اشخاص 35
2-4-18 کودک و میمون 35
2-4-19 فاصله بین اشخاص 36
2-4-20 برجسته نمودن اشخاص 36
2-4-21 رنگ و تخیلات 36
2-4-22 تعیین هویت 37
2-4-23 تکامل چهره نگاری 37
2-4-24 ارتباط بین اندازه اشیاء و محل قرار گرفتن آنها 37
2-4-25 نقاشی و زندگی عاطفی کوک 38
2-4-26 جهت نقاشی 38
2-4-27 فضا 38
2-4-28 معانی رمزی حیوانات 39
2-4-29 معانی رمزی آب 39
2-4-30 معانی رمزی رنگین کمان 40
2-4-31 معانی رمزی کوه ها 40
2-4-32 معانی رمزی هواپیما 40
2-4-33 معانی رمزی راه 40
2-4-34 معانی رمزی خانه 40
2-5- پیشینه تحقیق 41
2-5-1 پیشینه هنر و نقاشی درمانی 41
2-6- موسیقی و نقاشی 48
2-6-1 ریتم یا آهنگ ترسیم 49
2-7- نظریه های مختلف در مورد سلامت روان 49
2-7-1 نظریه فروید 49
2-7-2 نظریه موری 50
2-7-3 نظریه آدلر 50
2-7-4 نظریه مزلو 51
2-7-5 نظریه فروم 51
2-7-6 نظریه روان تحلیل گری 52
2-7-7 نظریه رفتار شناسی فطری 52
2-7-8 نظریه سائق (فرضیه ناکامی –پرخاشگری) 52
2-7-9 نظریه یادگیری اجتماعی 53
2-7-10 نظریه هنرمندانه 54
2-7-11 نظریه بالینی- فرافکن 54
یک مطلب دیگر :
2-7-12 نظریه تکاملی 55
2-7-13 نظری بالینی- فرافکنانه 56
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1- پیشدرآمد 58
3-2- طرح تحقیق 58
3-3- جامعه آماری 59
3-4- حجم نمونه مورد مطالعه 59
3-5- روش نمونهگیری و تعداد نمونه 60
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-1- نتایج تجزیه و تحلیل 62
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1- بحث و تحلیل نتایج 73
5-2- محدودیتها 74
5-3- پیشنهادهای تحقیق 75
5-3-1 پیشنهادهای پژوهشی 75
5-3-2 پیشنهادهای كاربردی 75
منابع و مآخذ 76
فهرست منابع فارسی 76
فهرست منابع انگلیسی 79
پیوست 81
چکیده انگلیسی 88
فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
جدول 3-1: تعداد دانشآموزان گروه كنترل و گروه آزمایش 60
جدول 4-1: شاخص های آمار توصیفی پیش آزمون و پس آزمون نمره افسردگی دانش آموزان در دو گروه آزمایش و کنترل 62
جدول 4-2: نتایج تجزیه و تحلیل آزمون جهت مقایسه نمرات پس آزمون گروه آزمایش با گروه کنترل در خرده مقیاس افسردگی 62
جدول 4-3: شاخص های آمار توصیفی پیش آزمون و پس آزمون نمره خود بیمارانگاری دانش آموزان در دو گروه آزمایش و کنترل 63
جدول 4-4: نتایج تجزیه و تحلیل آزمون جهت مقایسه نمرات پس آزمون گروه آزمایش با گروه کنترل در خرده مقیاس خودبیمارانگاری 63
جدول 4-5: شاخص های آمار توصیفی پیش آزمون و پس آزمون نمره روان پریشی دانش آموزان در دو گروه آزمایش و کنترل 64
جدول 4-6: نتایج تجزیه و تحلیل آزمون جهت مقایسه نمرات پس آزمون گروه آزمایش با گروه کنترل در خرده مقیاس روان پریشی 64
جدول 4-7: شاخص های آمار توصیفی پیش آزمون و پس آزمون نمره اضطراب دانش آموزان در دو گروه آزمایش و کنترل 65
جدول 4-8: نتایج تجزیه و تحلیل آزمون جهت مقایسه نمرات پس آزمون گروه آزمایش با گروه کنترل در خرده مقیاس اضطراب 65
جدول 4-9: شاخص های آمار توصیفی پیش آزمون و پس آزمون نمره وسواس دانش آموزان در دو گروه آزمایش و کنترل 66
جدول 4-10: نتایج تجزیه و تحلیل آزمون جهت مقایسه نمرات پس آزمون گروه آزمایش با گروه کنترل در خرده مقیاس وسواس 66
جدول 4-11: شاخص های آمار توصیفی پیش آزمون و پس آزمون نمره حساسیت بین فردی دانش آموزان در دو گروه آزمایش و کنترل 67
جدول 4-12: نتایج تجزیه و تحلیل آزمون جهت مقایسه نمرات پس آزمون گروه آزمایش با گروه کنترل در خرده مقیاس حساسیت بین فردی 67
جدول 4-13: شاخص های آمار توصیفی پیش آزمون و پس آزمون نمره فوبی دانش آموزان در دو گروه آزمایش و کنترل 68
جدول 4-14: نتایج تجزیه و تحلیل آزمون جهت مقایسه نمرات پس آزمون گروه آزمایش با گروه کنترل در خرده مقیاس فوبی 68
جدول 4-15: شاخص های آمار توصیفی پیش آزمون و پس آزمون نمره خصومت دانش آموزان در دو گروه آزمایش و کنترل 69
جدول 4-16: نتایج تجزیه و تحلیل آزمون جهت مقایسه نمرات پس آزمون گروه آزمایش با گروه کنترل در خرده مقیاس خصومت 69
جدول 4-17: شاخص های آمار توصیفی پیش آزمون و پس آزمون نمره پارانوئید دانش آموزان در دو گروه آزمایش و کنترل 70
جدول 4-18: نتایج تجزیه و تحلیل آزمون جهت مقایسه نمرات پس آزمون گروه آزمایش با گروه کنترل در خرده مقیاس پارانوئید 70
جدول 4-19: شاخص های آمار توصیفی پیش آزمون و پس آزمون نمره سلامت روانی دانش آموزان در دو گروه آزمایش و کنترل 71
جدول 4-20: نتایج تجزیه و تحلیل آزمون جهت مقایسه نمرات پس آزمون گروه آزمایش با گروه کنترل در خرده مقیاس سلامت روانی 71
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-08-07] [ 11:45:00 ب.ظ ]
|