بررسی تاثیر رقابت بازار بر نوسانات سود شرکت های صنایع غذایی عضو ... |
بخش اول : رقابت پذیری و تئوری های مرتبط با آن…………………………………………………………………12
2-1-1- تعریف رقابت پذیری………………………………………………………………………………………………… 12
2-1-2- سطوح رقابت پذیری…………………………………………………………………………………………………. 15
2-1-2-1- رقابت پذیری در سطح بنگاه یا صنعت…………………………………………………………………….. 16
2-1-2-2- رقابت پذیری در سطح منطقه…………………………………………………………………………………..16
2-1-2-3- رقابت پذیری در سطح ملی……………………………………………………………………………………..17
2-1-3- مروری بر تئوری ها، مدل ها و رویکردهای مرتبط با رقابت پذیری…………………………………..17
2-1-4- مدل رقابت پذیری مینتزربرگ………………………………………………………………………………………18
2-1-5- مدل رقابت پذیری کوتا و همکاران………………………………………………………………………………20
2-1-6- دیدگاه مبتنی بر منابع………………………………………………………………………………………………….21
2-1-7- دیدگاه موقعیت در بازار ……………………………………………………………………………………………..23
2-1-8- رابطه با تأمین کنندگان…………………………………………………………………………………………………24
2-1-9- دیدگاه مبتنی بر توان خلاقیت و نوآوری………………………………………………………………………..25
2-1-10- سایر دیدگاه ها…………………………………………………………………………………………………………26
2-1-10-1- سرمایه فکری………………………………………………………………………………………………………26
2-1-10-1-1- سرمایه انسانی………………………………………………………………………………………………….27
2-1-10-1-2- سرمایه سازمانی……………………………………………………………………………………………….28
2-1-10-1-3- سرمایه رابطه ای………………………………………………………………………………………………29
2-1-10-1-4- نقش سرمایه فکری بر رقابت پذیری…………………………………………………………………..29
2-1-10-2- دیدگاه مبتنی بر هوشمندی رقابتی…………………………………………………………………………..30
2-1-10-3- نقش هوشمندی رقابتی در افزایش توان رقابتی ……………………………………………………….33
2-1-10-4- مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………..36
2-1-10-4-1- مدیریت دانش، تعاریف و مفاهیم……………………………………………………………………….36
2-1-10-4-2- نقش مدیریت دانش در رقابت پذیری بنگاه ها……………………………………………………..37
2-1-10-5- فناوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………..41
2-1-10-5-1- فناوری اطلاعات، تعاریف و مفاهیم…………………………………………………………………….42
2-1-10-5-2- نقش مداخله گر قابلیت یادگیری بازار…………………………………………………………………43
2-1-10-5-3- تجارت الکترونیک و توسعه توان رقابتی………………………………………………………………44
2-1-10-5-4- تأثیر اینترنت و بازاریابی اینترنتی بر محصول………………………………………………………..44
2-1-10-5-5- تأثیر اینترنت و بازاریابی اینترنتی بر توزیع……………………………………………………………44
2-1-10-5-6- تأثیر اینترنت و بازاریابی اینترنتی بر قیمت……………………………………………………………45
2-1-10-5-7- تأثیر اینترنت و بازاریابی اینترنتی بر ترفیع…………………………………………………………….45
2-1-10-6- مدل رقابت پذیری پورتر……………………………………………………………………………………….45
2-1-10-7- پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی ………………………………………………………………………….51
بخش دوم : نوسان پذیری سود و تئوری های مرتبط با آن ………………………………………………………..55
2-2-1- سود حسابداری………………………………………………………………………………………………………….55
2-2-2- نوسان پذیری سود………………………………………………………………………………………………………56
2-2-2-1- عوامل اقتصادی (محیط عملیاتی)………………………………………………………………………………56
2-2-2-1-1- ارتباط شرکت با محیط اقتصادی (عملیاتی)…………………………………………………………….56
یک مطلب دیگر :
2-2-3- پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی انجام شده………………………………………………………………….57
بخش سوم : صنایع غذایی……………………………………………………………………………………………………….60
2-3-1- تعریف صنعت……………………………………………………………………………………………………………61
2-3-2- تقسیم بندی صنایع………………………………………………………………………………………………………61
2-3-3- تعریف صنایع غذایی……………………………………………………………………………………………………62
2-3-4- تاریخچه صنایع غذایی…………………………………………………………………………………………………63
2-3-5- صنایع مواد غذایی در ایران…………………………………………………………………………………………..64
2-3-6- مشخصات عمومی صنایع غذایی…………………………………………………………………………………..65
2-3-7- عمده مشکلات صنایع غذایی……………………………………………………………………………………….68
فصل سوم : روش شناسی پژوهش
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………..71
3-1- روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………72
3-1-1- الگوریتم پژوهش (فلوچارت پژوهش)…………………………………………………………………………..76
3-2- جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………….77
3-3- روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………..80
3-4- حجم نمونه آماری………………………………………………………………………………………………………….80
3-5- روش گرد آوری داده ها و اطلاعات ………………………………………………………………………………..82
3-6- روش سنجش روایی و پایایی ابزار جمع آوری داده ها………………………………………………………..82
3-7- متغیرهای پژوهش………………………………………………………………………………………………………….83
3-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها……………………………………………………………….85
3-9- جنبه نوآوری پژوهش……………………………………………………………………………………………………..86
3-10- ابزارهای آماری…………………………………………………………………………………………………………….86
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های پژوهش
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………….94
4-1- تحلیل داده ها متناسب با سوالات و فرضیه های پژوهش ……………………………………………………95
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………..108
5-1- جمع بندی فصل های گذشته……………………………………………………………………………………………109
5-2- بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………109
5-3- محدودیت های پژوهش…………………………………………………………………………………………………..114
5-4- پیشنهادات پژوهش………………………………………………………………………………………………………….114
فهرست منابع ……………..…………………………………………………………………………………………………….115
فصل اول
کلیات پژوهش
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-02] [ 02:38:00 ق.ظ ]
|