تحلیل ادراک محیطی جوانان از اکوتوریسم |
2-2-3-گروه های مدرسه ای یا علمی…………………………… 24
2-3-گونه های اکوتوریسم……………………………. 25
2-4- اثرات گردشگری و اکوتوریسم……………………………. 27
2-4- 1-پیامد های زیست محیطی…………………………….. 27
2-4-2-اثرات اقتصادی…………………………….. 28
2-4-3-اثرات اجتماعی و فرهنگی…………………………….. 29
2-5 – مبانی نظری پژوهش……………………………… 30
2-5-1-مفهوم ادراك…………………………….. 31
2-5-1-1-ادراك در فرهنگ فارسی…………………………….. 31
2-5-1-2-تعاریف ادراك و شناخت…………………………….. 31
2-5-1-3-رویکرد های ادراک و شناخت………………………… 33
2-5-2-عوامل موثر در ادراك……………………………. 33
2-5-2-1-نقش عوامل فرهنگی در ادراک……………………….. 34
2-5-2-2-نقش تفاوتهای فردی در ادراک………………………… 35
2-6 -ادراك محیطی…………………………….. 36
2-6-1-عوامل موثر در ادراک محیط…………………………….. 36
2-6-2-نظریه های ادرك محیط ……………………………37
2-6-2-1-کنش گرایان احتمالاتی (برو نسویك )……………… 37
2-6-2-2-نظریه ی ویژگی جلب كننده (برلاین )………………… 37
2-6-2-3-نظریه بوم شناختی بروفنبرنر……………………………37
2-6-2-4 -نظریه روانشناسی بوم شناختی گیبسون…………… 38
2-6-2-5-مکتب گشتالت…………………………….. 38
2-6-2-6-نظریه جغرافیدانان رفتاری…………………………….. 38
2-7-مدل تحلیلی پژوهش…………………………….. 41
2-8-نتیجه……………………………42
فصل سوم: روش شناسایی و معرفی عرصه پژوهش
مقدمه……………………………. 44
3-1-روش شناسی…………………………….. 44
3–1-1-روش تحقیق…………………………….. 44
3-1-2-تكنیك گرد آوری داده ها…………………………… 44
3-1-3-جامعه آماری…………………………….. 44
3-1-4- حجم نمونه……………………………. 45
3- 1-5-روش نمونه گیری…………………………….. 45
3-1-6-پایایی و اعتبار پرسشنامه……………………………. 45
3-1-7-روش های تجزیه و تحلیل داده ها……………………… 46
3-2 -تعریف مفاهیم و سنجش متغیرها………………………. 47
3-2-1-مفهوم نظری ادراك زیستی…………………………….. 47
3-2-2-مفهوم عملیاتی ادراك زیستی………………………… 47
3-2-3-مفهوم نظری ادراك اقتصادی………………………….. 47
3-2-4 -مفهوم عملی ادراك اقتصادی…………………………… 47
3-2-5 -مفهوم نظری ادراك فرهنگی و اجتماعی……………….. 48
3-2-6-مفهوم عملیاتی ادراك اجتماعی و فرهنگی…………… 48
3-2-7-ادراك اکوتوریسم……………………………. 49
3-3-معرفی عرصه پژوهش……………………………… 49
3-3- 1-موقعیت جغرافیایی ،ویژگی های طبیعی و انسانی مورد مطالعه……..49
3-3-2- ویژگی های جمعیتی…………………………….. 52
3-3-3وضعیت اشتغال……………………………. 53
3-4-ظرفیت های گردشگری و اکوتوریسم شهرستان میاندرود……… 54
3-4-1-پناهگاه حیات وحش دشت ناز…………………………… 54
3-4-2 – ساحل گهر باران……………………………. 55
3-4-3-مناطق ییلاقی و جنگلی…………………………….. 58
3-4-3-1-كوهدشت غربی (محدوده جنگل روستای دارابکلا)………. 58
3-4-3-2-كوهدشت شرقی (محدوده ی روستای جامخانه و اسرم)……59
3-4-4-ظرفیت های فرهنگی اجتماعی…………………………….. 60
3-5-تسهیلات رفاهی و اقامتی و حمل ونقل……………………….. 60
3-6-ظرفیت های اکوتوریسم شهرستان میاندرود به عنوان یك سیستم……61
3-7-خلاصه ونتیجه گیری…………………………….. 62
فصل چهارم: یافته های پژوهش
مقدمه……………………………. 64
4–1- بخش اول: سیمای نمونه آماری، ویژگی های جمعیت شناختی……. 64
4-1-1-جنسیت…………………………….. 64
4-1-2 -سواد سرپرست خانوار ……………………………64
یک مطلب دیگر :
4-1-3-شغل سر پرست خانوار ……………………………65
4-1-4- محل اقامت…………………………….. 65
4-1-5-فاصله از جنگل و حیات وحش……………………. 66
4-1-6-درآمد سر پرست خانوار…………………………… 66
4-1-7- معدل درسی دانش آموز…………………………. 67
4-1-8-رشته تحصیلی…………………………….. 67
4-1-9-تجربه ی سفر……………………………. 68
4-1-10-نوع مدرسه……………………………. 68
4-2-بخش دوم توصیف آمار ه ها مربوط به ادراك زیست محیطی ،اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان از اکوتوریسم……68
4-2-1- ادراك زیست محیطی دانش آموزان……….. 68
4-2-2-ادراك اقتصادی دانش آموزان…………………. 69
4-2-3- ادراک اجتماعی فرهنگی دانش آموزان………… 69
4-3-تحلیل نتایج آزمون تی برای درک مولفه زیست محیطی،اقتصادی واجتماعی و فرهنگی………73
4-3-1-درک تنوع زیستی…………………………….. 73
4-3-2-ادراک ازآلودگی…………………………….. 73
4-3-3– ادراک ازاساس منابع محلی………………… 74
4-3-4-ادراک زیست محیطی…………………………….. 75
4-3-5-درک اشتغال زایی…………………………….. 75
4-3-6-درک درآمد زایی……………………………. 76
4-3-7-درك اقتصادی…………………………….. 77
4-3-8-درک فرهنگی…………………………….. 78
4-3-9-درک اجتماعی……………………………. 78
4-3-10- درك اجتماعی و فرهنگی…………………..79
4-3-11- درك اكوتوریسم……………………………. 79
4-4 -نتایج آمار استنباطی برای متغیرهای با دوگروه وبیش از دوگروه مستقل با متغیر های وابسته……..80
4-4-1-درک مولفه های اکوتوریسم با دو گروه مستقل………….80
4-4-1-1درک جنسیتی از مولفه ی زیستی اکوتوریسم…………..80
4-4-1-2-درک جنسیتی از مولفه های اقتصادی اکوتوریسم……………83
4-4-1-3 –درک جنسیتی از مولفه های اجتماعی و فرهنگی اکوتوریسم……..84
4-4-1 –4-درک مولفه زیستی اکوتوریسم برحسب محل اقامت…………85
4-4-1-5- درک مولفه اقتصادی اکوتوریسم برحسب محل اقامت…………86
4-4-1-6 درک مولفه اجتماعی و فرهنگی اکوتوریسم برحسب محل اقامت…………….87
4-4-1- 7-درک مولفه زیستی اکوتوریسم برحسب نوع مدرسه دانش آموزان……………88
4-4-1 -8- درک مولفه اقتصادی اکوتوریسم برحسب نوع مدرسه دانش آموزان……………89
4-4-1-9- درک مولفه اجتماعی و فرهنگی اکوتوریسم برحسب نوع مدرسه دانش آموزان………90
4-4-2-درک مولفه های اکوتوریسم با بیش از دو گروه مستقل………….91
4-4-2-1-درک مولفه های اکوتوریسم برحسب درآمد سرپرست خانوار……91
4-4-2-2- درک مولفه های اکوتوریسم برحسب شغل سرپرست خانوار…….92
4-4-2-3- درک مولفه های اکوتوریسم برحسب سواد سرپرست خانوار……..93
4-4-2–4-درک مولفه های اکوتوریسم برحسب تجربه سفر دانش آموزان……..94
4-4-2-5–درک مولفه های اکوتوریسم برحسب رشته تحصیلی دانش آموزان…………95
4-4-2-6–درک مولفه های اکوتوریسم برحسب فاصله محل اقامت جوانان باجنگل و حیات وحش………96
4-4-3-ادراک اکوتوریسم جوانان برحسب محیط ادراکی…………….97
4-4-3-1–ادراک اکوتوریسم جوانان برحسب محیط شخصی………..97
4-4-3-2-ا دراک اکوتوریسم جوانان برحسب محیط زمینه ساز……….98
4-4-4- تفاوت ادراک اکوتوریسم جوانان………………………. 98
4-4-4-1- تفاوت ادراک اکوتوریسم جوانان برحسب تجربه سفر…………98
4-4-4-2- تفاوت ادراک اکوتوریسم جوانان برحسب رشته تحصیلی………99
4-4-4-3- تفاوت ادراک اکوتوریسم جوانان برحسب معدل درسی…………..99
4-4-4-4- تفاوت ادراک اکوتوریسم جوانان برحسب فاصله محل اقامت…………..101
4-4-4-5- تفاوت ادراک اکوتوریسم جوانان برحسب شغل سرپرست خانوار……….102
4-4-4-6- تفاوت ادراک اکوتوریسم جوانان برحسب درآمد سرپرست خانوار………103
4-4-4-7- تفاوت ادراک اکوتوریسم جوانان برحسب سواد سرپرست خانوار……….104
4-5-خلاصه نتیجه:…………………………… 105
فصل پنجم: آزمون فرضیه ها و نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1-مقدمه…………………………… 107
5-2-تحلیل فرضیه ها ……………………………107
5-2-1-فرضیه اول …………………………… 107
5-2-2فرضیه دوم ……………………………108
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-01] [ 08:44:00 ق.ظ ]
|