2-2-3-گروه های مدرسه ای یا علمی…………………………… 24

2-3-گونه های اکوتوریسم……………………………. 25

2-4- اثرات گردشگری و اکوتوریسم……………………………. 27

2-4- 1-پیامد های زیست محیطی…………………………….. 27

2-4-2-اثرات اقتصادی…………………………….. 28

2-4-3-اثرات اجتماعی و فرهنگی…………………………….. 29

2-5 – مبانی نظری پژوهش……………………………… 30

2-5-1-مفهوم ادراك…………………………….. 31

2-5-1-1-ادراك در فرهنگ فارسی…………………………….. 31

2-5-1-2-تعاریف ادراك و شناخت…………………………….. 31

2-5-1-3-رویکرد های ادراک و شناخت………………………… 33

2-5-2-عوامل موثر در ادراك……………………………. 33

2-5-2-1-نقش عوامل فرهنگی در ادراک……………………….. 34

2-5-2-2-نقش تفاوتهای فردی در ادراک………………………… 35

2-6 -ادراك محیطی…………………………….. 36

2-6-1-عوامل موثر در ادراک محیط…………………………….. 36

2-6-2-نظریه های ادرك محیط ……………………………37

2-6-2-1-کنش گرایان احتمالاتی (برو نسویك )……………… 37

2-6-2-2-نظریه ی ویژگی جلب كننده (برلاین )………………… 37

2-6-2-3-نظریه بوم شناختی بروفنبرنر……………………………37

2-6-2-4 -نظریه روانشناسی بوم شناختی گیبسون…………… 38

2-6-2-5-مکتب گشتالت…………………………….. 38

2-6-2-6-نظریه جغرافیدانان رفتاری…………………………….. 38

2-7-مدل تحلیلی پژوهش…………………………….. 41

پایان نامه

 

2-8-نتیجه……………………………42

فصل سوم: روش شناسایی و معرفی عرصه پژوهش

مقدمه……………………………. 44

3-1-روش شناسی…………………………….. 44

3–1-1-روش تحقیق…………………………….. 44

3-1-2-تكنیك گرد آوری داده ها…………………………… 44

3-1-3-جامعه آماری…………………………….. 44

3-1-4- حجم نمونه……………………………. 45

3- 1-5-روش نمونه گیری…………………………….. 45

3-1-6-پایایی و اعتبار پرسشنامه……………………………. 45

3-1-7-روش های تجزیه و تحلیل داده ها……………………… 46

3-2 -تعریف مفاهیم و سنجش متغیرها………………………. 47

3-2-1-مفهوم نظری ادراك زیستی…………………………….. 47

3-2-2-مفهوم عملیاتی ادراك زیستی………………………… 47

3-2-3-مفهوم نظری  ادراك اقتصادی………………………….. 47

3-2-4 -مفهوم عملی ادراك اقتصادی…………………………… 47

3-2-5 -مفهوم نظری ادراك فرهنگی و اجتماعی……………….. 48

3-2-6-مفهوم عملیاتی ادراك اجتماعی و فرهنگی…………… 48

3-2-7-ادراك اکوتوریسم……………………………. 49

3-3-معرفی عرصه پژوهش……………………………… 49

3-3- 1-موقعیت جغرافیایی ،ویژگی های طبیعی و انسانی مورد مطالعه……..49

3-3-2- ویژگی های جمعیتی…………………………….. 52

3-3-3وضعیت اشتغال……………………………. 53

3-4-ظرفیت های گردشگری و اکوتوریسم شهرستان میاندرود……… 54

3-4-1-پناهگاه حیات وحش دشت ناز…………………………… 54

3-4-2 – ساحل گهر باران……………………………. 55

3-4-3-مناطق ییلاقی و جنگلی…………………………….. 58

3-4-3-1-كوهدشت غربی (محدوده جنگل روستای دارابکلا)………. 58

3-4-3-2-كوهدشت شرقی (محدوده ی روستای جامخانه و اسرم)……59

3-4-4-ظرفیت های فرهنگی اجتماعی…………………………….. 60

3-5-تسهیلات رفاهی و اقامتی و حمل ونقل……………………….. 60

3-6-ظرفیت های اکوتوریسم شهرستان میاندرود به عنوان یك سیستم……61

3-7-خلاصه ونتیجه گیری…………………………….. 62

فصل چهارم: یافته های پژوهش

مقدمه……………………………. 64

4–1- بخش اول: سیمای نمونه آماری، ویژگی های جمعیت شناختی……. 64

4-1-1-جنسیت…………………………….. 64

4-1-2 -سواد سرپرست خانوار ……………………………64

یک مطلب دیگر :

 

4-1-3-شغل سر پرست خانوار ……………………………65

4-1-4- محل اقامت…………………………….. 65

4-1-5-فاصله از جنگل و حیات وحش……………………. 66

4-1-6-درآمد  سر پرست خانوار…………………………… 66

4-1-7- معدل درسی دانش آموز…………………………. 67

4-1-8-رشته تحصیلی…………………………….. 67

4-1-9-تجربه ی سفر……………………………. 68

4-1-10-نوع مدرسه……………………………. 68

4-2-بخش دوم توصیف آمار ه ها مربوط به ادراك زیست محیطی ،اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان از اکوتوریسم……68

4-2-1- ادراك زیست محیطی دانش آموزان……….. 68

4-2-2-ادراك اقتصادی دانش آموزان…………………. 69

4-2-3- ادراک اجتماعی فرهنگی دانش آموزان………… 69

4-3-تحلیل نتایج آزمون تی برای درک مولفه زیست محیطی،اقتصادی واجتماعی و فرهنگی………73

4-3-1-درک تنوع زیستی…………………………….. 73

4-3-2-ادراک  ازآلودگی…………………………….. 73

4-3-3– ادراک ازاساس منابع محلی………………… 74

4-3-4-ادراک  زیست محیطی…………………………….. 75

4-3-5-درک اشتغال زایی…………………………….. 75

4-3-6-درک درآمد زایی……………………………. 76

4-3-7-درك اقتصادی…………………………….. 77

4-3-8-درک فرهنگی…………………………….. 78

4-3-9-درک اجتماعی……………………………. 78

4-3-10- درك اجتماعی و فرهنگی…………………..79

4-3-11- درك اكوتوریسم……………………………. 79

4-4 -نتایج آمار استنباطی برای متغیرهای با دوگروه وبیش از دوگروه مستقل با متغیر های وابسته……..80

4-4-1-درک مولفه های اکوتوریسم  با دو گروه مستقل………….80

4-4-1-1درک جنسیتی از مولفه ی زیستی اکوتوریسم…………..80

4-4-1-2-درک جنسیتی از مولفه های اقتصادی اکوتوریسم……………83

4-4-1-3 –درک جنسیتی از مولفه های اجتماعی و فرهنگی اکوتوریسم……..84

4-4-1 –4-درک مولفه زیستی اکوتوریسم  برحسب محل اقامت…………85

4-4-1-5- درک مولفه اقتصادی اکوتوریسم  برحسب محل اقامت…………86

4-4-1-6 درک مولفه اجتماعی و فرهنگی  اکوتوریسم  برحسب محل اقامت…………….87

4-4-1- 7-درک مولفه زیستی اکوتوریسم  برحسب نوع مدرسه دانش آموزان……………88

4-4-1 -8- درک مولفه اقتصادی اکوتوریسم  برحسب نوع مدرسه دانش آموزان……………89

4-4-1-9- درک مولفه اجتماعی و فرهنگی اکوتوریسم  برحسب نوع مدرسه دانش آموزان………90

4-4-2-درک مولفه های اکوتوریسم  با بیش از دو گروه مستقل………….91

4-4-2-1-درک مولفه های اکوتوریسم برحسب درآمد سرپرست خانوار……91

4-4-2-2- درک مولفه های اکوتوریسم  برحسب شغل سرپرست خانوار…….92

4-4-2-3- درک مولفه های اکوتوریسم  برحسب سواد سرپرست خانوار……..93

4-4-2–4-درک مولفه های اکوتوریسم  برحسب تجربه سفر دانش آموزان……..94

4-4-2-5–درک مولفه های اکوتوریسم  برحسب رشته تحصیلی  دانش آموزان…………95

4-4-2-6–درک مولفه های اکوتوریسم  برحسب فاصله محل اقامت جوانان باجنگل و حیات وحش………96

4-4-3-ادراک اکوتوریسم  جوانان برحسب محیط ادراکی…………….97

4-4-3-1–ادراک اکوتوریسم  جوانان برحسب محیط شخصی………..97

4-4-3-2-ا دراک اکوتوریسم  جوانان برحسب محیط زمینه ساز……….98

4-4-4- تفاوت ادراک اکوتوریسم  جوانان………………………. 98

4-4-4-1- تفاوت ادراک اکوتوریسم  جوانان برحسب تجربه سفر…………98

4-4-4-2- تفاوت ادراک اکوتوریسم  جوانان برحسب رشته تحصیلی………99

4-4-4-3- تفاوت ادراک اکوتوریسم  جوانان برحسب معدل درسی…………..99

4-4-4-4- تفاوت ادراک اکوتوریسم  جوانان برحسب فاصله  محل اقامت…………..101

4-4-4-5- تفاوت ادراک اکوتوریسم  جوانان برحسب شغل سرپرست خانوار……….102

4-4-4-6- تفاوت ادراک اکوتوریسم  جوانان برحسب درآمد سرپرست خانوار………103

4-4-4-7- تفاوت ادراک اکوتوریسم  جوانان برحسب سواد سرپرست خانوار……….104

4-5-خلاصه نتیجه:…………………………… 105

فصل پنجم: آزمون فرضیه ها و نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1-مقدمه…………………………… 107

5-2-تحلیل فرضیه ها ……………………………107

5-2-1-فرضیه اول …………………………… 107

5-2-2فرضیه دوم ……………………………108

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...