2-2-2-2- اطلاع رسانی به افکار عمومی………………………………………………………………………….22
3-2-2-2- پر کردن اوقات فراغت افراد……………………………………………………………………………….23
4-2-2-2- سایر کارکردهای رسانه…………………………………………………………………………………..24
3-2-2- تأثیرات رسانه ها……………………………………………………………………………………………..24
1-3-2-2- به لحاظ ابزار انتقال پیام…………………………………………………………………………………..24
2-3-2-2- به لحاظ حوزه تأثیر جغرافیایی…………………………………………………………………………….24
3-3-2-2- به لحاظ تأثیر بر مخاطبین………………………………………………………………………………….25
4-3-2-2- به لحاظ نوع مالکیت و نحوه اداره آنها…………………………………………………………………….26
4-2-2- مصادیق رسانه ها…………………………………………………………………………………………….26
1-4-2-2- رسانه های نوشتاری………………………………………………………………………………………26
1-1-4-2-2- مطبوعات و مجلات………………………………………………………………………………………26
2-1-4-2-2- کتب و مقالات……………………………………………………………………………………………27
2-4-2-2- رسانه های مبتنی بر داده های دیجیتالی………………………………………………………………27
3-4-2-2- رسانه های صوتی………………………………………………………………………………………….27
4-4-2-2- رسانه های دیداری…………………………………………………………………………………………28
1-4-4-2-2- تلویزیون……………………………………………………………………………………………………28
2-4-4-2-2- سینما……………………………………………………………………………………………………..28
3-4-4-2-2- بازی های رایانه ای………………………………………………………………………………………29
4-4-4-2-2- ماهواره…………………………………………………………………………………………………….29
5-2-2- تاریخچه مسئولیت کیفری اطفال (بزهکاری اطفال) در ادوار مختلف……………………………………..30
1-5-2-2- شرایط مسئولیت کیفری کودکان بزهکار در ایام باستان………………………………………………..30
2-5-2-2- شرایط مسئولیت کیفری کودکان بزهکار در مذاهب گوناگون…………………………………………..32
3-5-2-2- شرایط مسئولیت کیفری کودکان بزهکار در مکتب کلاسیک……………………………………………33
4-5-2-2- شرایط مسئولیت کیفری کودکان بزهکار در مکتب نئوکلاسیک………………………………………..35

پایان نامه

 

5-5-2-2- شرایط مسئولیت کیفری کودکان بزهکار در مکتب تحققی…………………………………………….36
6-2-2- تاریخچه بزهدیدگی به همراه انواع آن………………………………………………………………………38
1-6-2-2- انواع بزهدیدگان…………………………………………………………………………………………….38
1-1-6-2-2- زنان و دختران بزهدیده………………………………………………………………………………….39
2-1-6-2-2- کودکان بزهدیده………………………………………………………………………………………….39
3-1-6-2-2- ناتوانان بزهدیده………………………………………………………………………………………….39
4-1-6-2-2- اشخاص حقوقی بزهدیده………………………………………………………………………………40
5-1-6-2-2- بزهدیدگان جرائم رایانه ای……………………………………………………………………………..40
فصل سوم: رسانه های دیداری و تحریک و تسهیل بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان
1-3- رسانه های دیداری و تحریک بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان……………………………………………42
1-1-3- تفسیر لغوی و اصطلاحی تحریک…………………………………………………………………………..42
2-1-3- مصادیق تحریکات رسانه ای متضمن تحریک بر بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان…………………….44
1-2-1-3- اشاعه الگوهای تبلیغاتی انحراف آمیز…………………………………………………………………..44
1-1-2-1-3- تبلیغات تجاری و تأثیر آن بر کودکان……………………………………………………………………45
2-1-2-1-3- تبلیغات مذهبی و تأثیر آن بر کودکان………………………………………………………………….46
2-2-1-3- عدم امکان تطبیق مضامین رسانه ای با وضعیت کودکان……………………………………………..46
1-2-2-1-3- ایجاد ترس و اضطراب و تأثیر آن بر کودکان……………………………………………………………48
2-2-2-1-3- عارضه بلوغ زودرس در کودکان………………………………………………………………………..49
3-2-2-1-3- اختلالات پنداری…………………………………………………………………………………………51
4-2-2-1-3- انحراف در فرهنگ پذیری کودکان……………………………………………………………………..53
5-2-2-1-3- ایجاد حس بزرگ بینی در کودکان و ملاک ارزیابی آن………………………………………………55
3-2-1-3- قهرمان طلبی و ایجاد حس شهرت طلبی در کودکان………………………………………………..57
4-2-1-3- ایجاد زمینه خشونت رسانه ای و تأثیر آن بر کودکان…………………………………………………58
2-3- رسانه های دیداری و تسهیل بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان…………………………………………59
1-2-3- عادی نشان دادن بزهکاری و بزهدیدگی کودکان……………………………………………………….60
1-1-2-3- نظریه مشارکت هدایت شده و تأثیر آن بر کودکان……………………………………………………60
2-1-2-3- همسان سازی انحراف آمیز رسانه ای و تأثیر آن بر کودکان…………………………………………60
فصل چهارم: نقش انواع رسانه های دیداری در ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان

یک مطلب دیگر :

 
 

1-4- نقش انواع رسانه های دیداری در ایجاد زمینه های بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان………………..63
1-1-4- رابطه تلویزیون با کودکان……………………………………………………………………………………63
1-1-1-4- کارکردهای تلویزیون و تأثیر آن بر کودکان……………………………………………………………….64
1-1-1-1-4- ایدئولوژی حاکم بر تلویزیون و تأثیر آن بر کودکان……………………………………………………64
2-1-1-1-4- قابلیت های تلویزیون بر کودکان………………………………………………………………………64
3-1-1-1-3- آگهی های تلویزیونی و تأثیر آن بر کودکان………………………………………………………….65
2-1-1-4- تلویزیون و تأثیر آن بر روابط بین کودکان با خانواده و همسالان………………………………………66
3-1-1-4- خشونت در تلویزیون و تأثیر آن بر ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان…………………..66
4-1-1-4- راه های مقابله با کارکردهای منفی تلویزیون…………………………………………………………69
2-1-4- نقش سینما و تأثیر آن بر کودکان…………………………………………………………………………70
1-2-1-4- مقایسه بین سینما و تئاتر……………………………………………………………………………..70
2-2-1-4- مقایسه بین سینما و تلویزیون………………………………………………………………………..71
3-2-1-4- تأثیر فیلم سینمایی بر کودکان………………………………………………………………………..73
4-2-1-4- نقش سینما و فیلم های سینمایی بر ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان………….74
3-1-4- نقش بازی های رایانه ای بر کودکان……………………………………………………………………76
1-3-1-4- چالش طلبی موجود در بازی های رایانه ای و تأثیر آن بر کودکان…………………………………76
2-3-1-4- مشکلات اجتماعی عمده بازی های رایانه ای بر کودکان…………………………………………78
3-3-1-4- تأثیرات خوب و بد بازی های رایانه ای بر کودکان…………………………………………………..79
4-3-1-4- نقش بازی های رایانه ای در ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان…………………….80
4-1-4- تأثیر ماهواره بر خانواده و کودکان……………………………………………………………………….82
1-4-1-4- آسیب شناسی استفاده از ماهواره………………………………………………………………..83
1-1-4-1-4- به عنوان چشم اندازهای شیطانی………………………………………………………………83
2-1-4-1-4- بحران گذار در خانواده ایرانی و تأثیر آن بر کودکان………………………………………………84
2-4-1-4- تأثیر ماهواره بر بزهکاری و بزهدیدگی خانواده و کودکان…………………………………………86
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5- نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………90
2-5- پیشنهادات………………………………………………………………………………………………….93
منابع و مأخذ………………………………………………………………………………………………………95
فهرست منابع فارسی…………………………………………………………………………………………..95
فهرست منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………..99
چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………..100
چکیده:
امروزه رسانه ­های دیداری به عنوان یکی از ابزارهای اصلی انتقال و گسترش ارزش­های فرهنگی و اجتماعی، در رفتار کودکان و تغییر روابط اجتماعی آنان دارای نقش مهمی هستند. رسانه ­ها به تأسیسات و سیستم­های فنی­ای اطلاق می­شوند که ارسال، نقل و انتقال، ارتباط و دریافت اطلاعات را میسر می­سازند و مهم­ترین ویژگی آنها عظمت نفوذ، گستردگی حوزه ی عمل و ماندگاری طولانی مدت اثرات آنها می­باشد. رسانه ­ها می توانند با توجه به کارکردها و اوصاف شایان به ذکر خود در تبیین قانون و مقررات، اجتماعی کردن افراد، اطلاع­رسانی به آنها و پرکردن اوقات فراغتشان نقش بسیار مهمی را ایفاء کنند. عصری که در آن قرار داریم، عصر ارتباطات و عصر سلطه پدیده رسانه بر زندگی انسان­هاست. بی­گمان رسانه­ ها موفق گشته ­اند افکار و عقاید انسان­های بی­شماری را دستخوش تغییر سازند. تمدن منحط غرب برای ترویج سکولاریسم اقدام به تأسیس هزاران شبکه رادیویی و تلویزیونی کرده است که به صورت شبانه روزی برنامه­ های گوناگونی را با این هدف پخش می­کنند. متأسفانه دست­یابی به این شبکه­ ها در کشور ما به سادگی امکان­پذیر است؛ زیرا امکان تهیه و دریافت وسایل ماهواره ­ای با سهولت و قیمت نازل فراهم آمده است. البته باید توجه داشت که وقتی سخن از ماهواره به میان می ­آید، ابتدا مسائل ضد فرهنگی آن جلب توجه می­کند، سپس مسائل سیاسی، علمی و ورزشی ایفای نقش می­کنند. در این تحقیق نقش انواع رسانه­ های دیداری در ایجاد زمینه­ های بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان مورد بررسی قرار گرفته است.
فصل اول: کلیات تأثیررسانه ­های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...