خانم دكتر سمیه تاجیك اسماعیلی

 

استاد مشاور:

 

آقای دكتر نادر صادقی لواسانی نیا  

 

سال 1391

 

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب

عنوان                                                      

فصل اول: كلیات تحقیق

1-1مقدمه………………………………………………………………………………………………………. 2

1-2 بیان مسأله………………………………………………………………………………………………… 3

1-3 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق…………………………………………………………………….. 5

1-4 اهداف مشخص تحقیق……………………………………………………………………………….. 6

1-4-1اهداف کلی……………………………………………………………………………………………. 6

1-5 سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………….. 6

1-6 فرضیه‏های تحقیق………………………………………………………………………………………. 7

1-7 تعریف نظری مفاهیم…………………………………………………………………………………… 8

1-7-1روابط عمومی………………………………………………………………………………………… 8

1-7-2پیامک ( SMS )…………………………………………………………………………………….. 8

1-7-3 هنجارهای ذهنی……………………………………………………………………………………. 9

1-8 تجربیات قبلی………………………………………………………………………………………… 10

1-9 نگرش نسبت به سامانه‌های پیامکی………………………………………………………………. 12

1-10 عوامل اقتصادی…………………………………………………………………………………….. 12

1-11 شرایط استفاده………………………………………………………………………………………. 13

1-12 عوامل بیرونی(محیطی)……………………………………………………………………………. 14

فصل دوم: ادبیات تحقیق

2-1مقدمه…………………………………………………………………………………………………….. 17

2-2 تاریخچه استفاده از تلفن همراه……………………………………………………………………. 18

2-3 پیشینه نظری…………………………………………………………………………………………… 20

2-4 نظریة روابط عمومی…………………………………………………………………………………. 23

2-5 نظریه كنش متقابل نمادی…………………………………………………………………………… 25

2-6 نظریة مبادله……………………………………………………………………………………………. 27

2-7 نظریه تضاد……………………………………………………………………………………………. 28

2-8 نظریه ساختی كاركرد ی……………………………………………………………………………. 29

پایان نامه

 

2-9 اطلاعیابی در روابط عمومی……………………………………………………………………….. 31

2-10 آسیبشناسی اجتماعی روابط عمومی……………………………………………………………. 32

2-11آسیب شناسی روابط عمومی در ایران………………………………………………………….. 37

2-12 نقش و اهمیت خلاقیت و نوآوری…………………………………………………………….. 39

2-13 سیر تحول نوآوری…………………………………………………………………………………. 40

2-13-1 موج اول: دیدگاه شومپیتر…………………………………………………………………….. 40

2-13-2 موج دوم: نوآوری تکنولوژیک………………………………………………………………. 40

2-13-3 اولین و آخرین مدل برای خلاقیت………………………………………………………… 40

2-14 عوامل تسهیل کننده فرآیند تغییر و نوآوری…………………………………………………… 41

2-15شناسایی عوامل مؤثر بر اجتناب از تبلیغات پیامکی………………………………………….. 43

2-15-1 تبلیغات و پیامک………………………………………………………………………………. 43

2-16عوامل موثر در عدم پذیرش فناوری نو در سازمان…………………………………………… 44

2-16-1 هنجارهای ذهنی……………………………………………………………………………….. 44

2-16-2 تجربیات منفی قبلی…………………………………………………………………………… 46

2-16-3 بدبینی نسبت به تبلیغات……………………………………………………………………… 46

2-16-3 قابلیت اعتماد به تبلیغات پیامکی…………………………………………………………… 47

2-17 صنایع مخابراتی و مشتریان……………………………………………………………………… 48

2-18 مروری بر ادبیات و بیشینه پژوهش……………………………………………………………. 53

2-18-1 پیشینه داخلی……………………………………………………………………………………. 53

2-18-2 پیشینه خارجی تحقیق…………………………………………………………………………. 59

2-19 جمع بندی…………………………………………………………………………………………… 62

فصل سوم: روش‌شناسی تحقیق

3-1مقدمه…………………………………………………………………………………………………….. 65

3-2 نوع و روش تحقیق………………………………………………………………………………….. 66

3-3 جامعه آماری………………………………………………………………………………………….. 66

3-4 طرح نمونه برداری و حجم نمونه…………………………………………………………………. 66

3-5 ابزار و روش جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………. 67

3-6 اعتبار( پایایی) پرسشنامه تحقیق…………………………………………………………………… 67

3-7 روایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………. 68

3-8 روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها………………………………………………………….. 69

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… 71

بخش اول: توصیف داده‌ها…………………………………………………………………………………. 72

بخش دوم: تحلیل داده‌ها…………………………………………………………………………………… 77

آزمون نرمال بودن داده‌ها…………………………………………………………………………………… 77

آزمون فرضیه‌ها………………………………………………………………………………………………. 78

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

خلاصه پژوهش……………………………………………………………………………………………… 92

یک مطلب دیگر :

 

نتایج حاصل از تحلیل فرضیه‌ها………………………………………………………………………….. 94

سئوال اصلی………………………………………………………………………………………………….. 94

فرضیه‌های فرعی…………………………………………………………………………………………….. 95

از نتایج هم سو با پژوهش حاضر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:……………………………….. 99

پیشنهادهای حاصل از نتایج پژوهش………………………………………………………………….. 100

پیشنهاداتی برای پژوهشگران آینده……………………………………………………………………. 102

توصیههای کاربردی………………………………………………………………………………………. 102

محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………………. 103

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………………….. 104

 

فهرست جداول

عنوان                                                       صفحه

جدول (2-1) درآمدهای ناشی از تبلیغات از طریق موبایل در دنیا (میلیون دلار)…………….. 44

جدول (3-1) مربوط به آلفای كرونباخ مزلو مقیاس‌های پرسشنامه………………………………. 68

جدول (4-1) توزیع فراوانی مربوط به سن…………………………………………………………… 72

جدول (4-2) توزیع فراوانی مربوط به سطح تحصیلات…………………………………………… 73

جدول (4-3) توزیع فراوانی مربوط به جنسیت……………………………………………………… 74

جدول (4-4) توزیع فراوانی مربوط به تجربه كاری………………………………………………… 75

جدول(4-5) آمار توصیفی مربوط به متغیر‌ها…………………………………………………………. 76

جدول (4-6) مربوط به آزمون كولموگروف- اسمیرنوف جهت بررسی نرمال بودن داده‌ها… 77

جدول (4-7) مربوط به فاكتور‌های درون گروهی…………………………………………………… 78

جدول (4-8) مربوط به آمار توصیفی فاكتور‌های درون گروهی…………………………………. 78

جدول(4-9) اثر فاكتور‌های درون گروهی……………………………………………………………. 78

جدول (4-10)آمار توصیفی مربوط به تأثیر هنجارهای ذهنی مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران در گرایش به استفاده از سامانه‌های پیامکی………………………………………………………………………………. 80

جدول(4-11)آزمون t تک متغیره مربوط به تأثیر هنجارهای ذهنی مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران در گرایش به استفاده از سامانه‌های پیامکی…………………………………………………………………. 80

جدول (4-12)آمار توصیفی مربوط به تأثیر تجربیات قبلی مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران در گرایش به استفاده از سامانه‌های پیامکی………………………………………………………………………………. 81

جدول(4-13)آزمون t تک متغیره مربوط به تأثیر تجربیات قبلی مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران در گرایش به استفاده از سامانه‌های پیامکی…………………………………………………………………………… 81

جدول (4-14)آمار توصیفی مربوط به تأثیر عوامل بیرونی(محیطی) بر گرایش مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران به استفاده از سامانه‌های پیامکی……………………………………………………………………. 83

جدول(4-15)آزمون t تک متغیره مربوط به تأثیر عوامل بیرونی(محیطی) بر گرایش مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران به استفاده از سامانه‌های پیامکی……………………………………………………….. 83

جدول (4-16)آمار توصیفی مربوط به تأثیر نگرش مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران در گرایش به استفاده از سامانه‌های پیامکی…………………………………………………………………………………………… 84

جدول(4-17)آزمون t تک متغیره مربوط به تأثیر نگرش مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران در گرایش به استفاده از سامانه‌های پیامکی………………………………………………………………………………. 84

جدول (4-18)آمار توصیفی مربوط به تأثیر شرایط استفاده بر گرایش مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران به استفاده از سامانه‌های پیامکی………………………………………………………………………………. 86

جدول(4-19)آزمون t تک متغیره مربوط به تأثیر شرایط استفاده بر گرایش مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران به استفاده از سامانه‌های پیامکی…………………………………………………………………………… 86

جدول (4-20)آمار توصیفی مربوط به تأثیر عوامل اقتصادی بر گرایش مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران به استفاده از سامانه‌های پیامکی………………………………………………………………………………. 88

جدول(4-21)آزمون t تک متغیره مربوط به تأثیر عوامل اقتصادی بر گرایش مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران به استفاده از سامانه‌های پیامکی……………………………………………………………………. 89

 

فصل اول

کلیات تحقیق

 

1-1مقدمه

پیشرفت­ها و تغییرات سریع در فناوری اطلاعات و ارتباطات، با لا رفتن سطح انتظارات جامعه، تقاضاهای جدید مشتریان، افزایش خدمات الکترونیکی، راه­اندازی سیستم­های اتوماسیون اداری، افزایش رقابت بین ارائه دهندگان خدمات و… همه و همه منجر به کاهش تقاضا برای خدمات سنتی و افزایش تقاضا برای خدمات جدید گردیده است. نوآوری عمری به درازای عمر بشر دارد زیرا بشر همواره به دنبال یافتن راه­های جدیدی برای انجام کارهای خود بوده است. بدون نو آوری، دنیایی که در آن زندگی می­کنیم چهره­ای کاملاٌ متفاوت خواهد داشت، تصور دنیایی بدون هواپیما، اتومبیل، مخابرات و… بسیار مشکل است.( گراویتچ[1]، 1967: 123-124 ).

مخابرات به عنوان یکی از ارکان مهم و حیاتی در امر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به عنوان یکی از شرکت­های شاخص و برتر شناخته شده در برقراری ارتباطات و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی جوامع نقش زیربنایی دارد. (بشیریه،1384).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...