ساخت و استانداردسازی آزمون مهارت های شناختی و فراشناختی دانشجویان ... |
یک مطلب دیگر :
پایان نامه درباره داعش/:علل تهاجم داعش به عراق
عنوان صفحه | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
فصل یکممعرفی پژوهش |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
بیان مسآله ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
سوال های پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………. 16 تعاریف متغیرها………………………………………………………………………………………………………………………………………… 17 فصل دومبررسی پیشینۀ پژوهش بخش اول : راهبردهای یادگیری شناخت و فراشناخت …………………………………………………………………………………………………………………………….. 19 پیدایش رویکرد فراشناخت …………………………………………………………………………………………………………………… 23 مولفه های فراشناخت ……………………………………………………………………………………………………………………………. 25 مهارتهای فراشناختی ……………………………………………………………………………………………………………………………… 28 راهبردهای شناختی ………………………………………………………………………………………………………………………………… 36 راهبردهای فراشناختی ……………………………………………………………………………………………………………………………. 42 مداخلات رسمی و غیر رسمی برای آموزش راهبردهای فراشناختی …………………………………………….. 43 آموزش و پرورش رسمی فراشناخت ………………………………………………………………………………………………….. 43 مراحل آموزش رسمی راهبردهای فراشناختی …………………………………………………………….. 46 روش تدریس مبتنی بر نظریه فراشناخت……………………………………………………………………….. 47 مفاهیم اساسی روش تدریس فراشناختی……………………………………………………………………….. 49 مداخلات آموزشی غیر رسمی برای آموزش راهبردهای فراشناختی ……………………………………………… 50 مداخلات غیررسمی برای آموزش راهبردهای فراشناختی ………………………………………………………………. 53 موضوع صفحه
راهبردهای براون درباره ی کمک به فراشناخت …………………………………………………………. 55 راهبردهای کوستاو برای پرورش فراشناخت ………………………………………………………………. 57 بخش دوم : انگیزه پیشرفت انگیزه، انگیزش و انگیزه پیشرفت ………………………………………………………………………………………………………… 61 نیازها و انگیزش ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 64 نیاز به پیشرفت، خودشکوفایی و خودشناسی…………………………………………………………………………………….. 64 نظریه های انگیزه پیشرفت……………………………………………………………………………………………………………………… 67 نظریۀ نسبت دادن(اسناد) ………………………………………………………………………………………………………………………. 67 الگوی اتکینسون………………………………………………………………………………………………………………………………………. 68 نظریه مک کللند………………………………………………………………………………………………………………………………………. 68 نظریه برانگیختگی……………………………………………………………………………………………………………………………………. 69 پیامدهای انگیزه پیشرفت ………………………………………………………………………………………………………………………. 70 رشد انگیزه پیشرفت در کودکی و بزرگسالی ……………………………………………………………………………………. 72 اهمیت و ضرورت پژوهش و جمع بندی فصل ………………………………………………………………………………… 89
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
فصل سومروش شناسی پژوهش |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
طرح پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………………… 92 جامعه آماری ، نمونه و روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………………. 92 روش اجرا…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 96 ابزارهای پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………. 97 روش تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………………………………………………………….. 106
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
فصل چهارمتجزیه و تحلیل داده ها |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
توصیف داده ها …………………………………………………………………………………………………………………………………….. 108 تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 109
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
فصل پنجم
بحث و تفسیر |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
– نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………………………………. 133 – محدودیت های پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………… 143 – پیشنهادها ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 144 – خلاصه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 146
– فهرست منابع …………………………………………………………………………………………………………………………………… 148 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-پیوست ها…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 160
فهرست جداول
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
فصل یکم
معرفیِ پژوهش
مقدمه
در سال های اخیر روان شناسی راههای موثر یاد گرفتن و مطالعه کردن را مدّنظر قرارداده است. با پیشرفت علم و تکنولوژی نوین در عصرحاضر، مدارس و دانشگاهها باید محلی برای استفاده از راهبردهای جدید در زمینه های آموزشی و برخورد تخصصی تر با مسئله آموزش و یادگیری و به عبارت صحیح تر روند انتقال دانش به افراد باشند. افرادی که به عنوان دانش آموز و دانشجو وارد این مکان ها می شوند بدیهی است که نیروها و سرمایه های انسانی این کشورند که باید هر چه صحیح تر و علمی تر به امر انتقال دانش و آگاهی های لازم و تبدیل کردن آن ها به نیروهای متخصص و کارآموز، مبادرت ورزید.
امروزه با پیشرفت هایی که در روان شناسی یادگیری و خبرپردازی[1] صورت گرفته، راههای علمی به حداکثر رساندن توان یادگیرندگان هنگام مطالعه کشف گردیده که باید موردتوجه اولیای تعلیم و تربیت قرار بگیرد تا با شناسایی دقیق مشکلات یادگیرندگان و آموزش شیوه های صحیح مطالعه و یادگیری و آموزش روش های شناختی و فراشناختی، روند ورود اطلاعات علمی را به ذهن یادگیرندگان ساخت و ساز منظمی بخشید. نکته ی دیگر این است که برای شناسایی میزان مهارت دانشجویان (و یادگیرندگان بطور کلی) ابزار و وسیلۀ تخصصی، ضروری است که این پژوهش با هدف ساخت چنین ابزاری شکل گرفته است.
بیان مسئله
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-02] [ 07:43:00 ق.ظ ]
|