مدیریت بازرگانی بررسی مؤلفههای مؤثر در تجاریسازی یافتههای ... |
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد نراق
دانشكده مدیریت
پایاننامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)
مدیریت بازرگانی گرایش تحول اداری
عنوان:
بررسی مؤلفههای مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت در دانشگاههای استان قم
استاد راهنما:
یک مطلب دیگر :
دكتر نصراله خلیلی تیرتاشی
استادان داور:
دکتر سیدمحمد فاطمینژاد، دكتر سیدعباس كاظمی
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
امروزه دانشگاهها علاوه بر پژوهش و آموزش به ایفای نقش در جهت مأموریت جدید مشارکت در توسعه اقتصادی جامعه نیز میپردازند. در پژوهش حاضر تلاش شده است با ارائه چارچوبی، فرآیند تجاریسازی و نتایج تحقیقات دانشگاهی را توضیح و عوامل مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت را در سطح دانشگاههای استان قم بررسی و با توجه به اهمیت آنها اولویتبندی مینماییم.
جامعه آماری شامل دانشجویان رشته مدیریت دانشگاههای استان قم به تعداد6100 نفر، روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای و تعداد نمونه آماری تحقیق 349 نفر میباشد. پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی و از حیث ماهیت توصیفی پیمایشی میباشد. نتایج بدست آمده از این پژوهش بر گرفته از یک پرسشنامه 32 سؤالی است که پایایی آن بوسیله روش آلفای کرونباخ به مقدار 813/0 محاسبه و روایی پرسشنامه توسط اساتید محترم تأیید شده است.
پژوهش حاضر، مشتمل بر هشت فرضیه فرعی در قالب دو بخش کلی عوامل درون سازمانی و عوامل برون سازمانی بوده که با توجه به تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی نتایج آزمون فرضیههای تحقیق، مشخص گردید که دلایلی برای رد متغیرهای مستقل مطرح شده در فرضیات به عنوان مؤلفههای مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت، یافت نشد.
کلمات کلیدی: تجاریسازی دانش، انتقال فناوری، دفاتر انتقال فناوری، مکانیزمهای تجاریسازی دانش.
1-1- مقدمه
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-09] [ 01:39:00 ق.ظ ]
|