مهندسی کشاورزی-ترویج و آموزش کشاورزی-عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت ... |
1-4-2- اهداف جزئی 9
1-5- سؤالات تحقیق 9
1-5-1- سؤال اصلی 9
1-5-2 سؤالات فرعی 9
1-6- محدوده پژ وهش 10
1-7 – تعاریف پژوهش 10
1-7-1 – تعاریف مفهومی متغیرهای پژوهش 10
1-7-2- تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش 11
فصل دوم مبانی نظری تحقیق
2-1- مقدمه 13
2-2- دانش 13
2-3- اطلاعات 14
2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14
2-5- طبقهبندی انواع دانش 15
2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16
2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكهاوچی 17
2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17
2-5-4- طبقهبندی انواع دانش از نظر فایر استون 18
2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18
2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19
2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19
2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19
2-5-9- دانش اصلی و دانش فرعی 20
2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20
2-7- جریان دانش 20
2-8- فرآیند دانش 21
2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21
2-8-2- ذخیرهسازی 21
2-8-3- پردازش 21
2-8-4- انتقال 21
2-9- خصوصیات دانش 22
2-10- منابع دانش 23
2-11- دانش سازمانی 25
2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27
2- 13- تاریخچه مدیریت دانش 29
2-14- تئوریهای مدیریت دانش 31
2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31
2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32
2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعهگرا 32
2-15- هدف های مدیریت دانش 33
2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33
2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34
2-16-2- فرایند 34
2-16-3- فناوری 34
2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34
2-18- مدلهای مدیریت دانش 37
2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37
2-18-2- مدل بویسوت 34
2-18-3- مدل نوناكا 35
2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40
2-18-5- مدل فلاین 41
2-18-6- مدل چو 42
2-18-7- مدل استیو هالس 43
2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44
2-18-9- مدل لیانج 45
2-19- روشهای دانش آفرینی در سازمان 47
2-19-1- كسب دانش 47
2-19-2- اجاره دانش 47
2-19-3- منابع متعهد 48
2-19-4- هم جوشی 48
2-19-5- تطابق 48
2-20- چرخهی مدیریت دانش 48
2-20-1- نیاز به دانش 50
2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50
2-20-3- توزیع و نشر دانش 51
2-20-4- بهرهبرداری از دانش 51
2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52
2-20-6- ارزیابی دانش 52
2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53
2-22- پیشینه تحقیق 57
2-22-1- پژوهشهای خارجی 57
2-22-2- پژوهشهای داخلی 58
2-23- چارچوب نظری تحقیق 63
2-24- مدل نظری تحقیق 68
فصل سوم روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه 71
3-2- روش تحقیق 71
3-3- جامعه آماری و نمونه آماری 71
3-4- روشهای گردآوری اطلاعات 72
3-5- ابزار گردآوری اطلاعات 72
3-6- روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات 73
3-6-1- پایایی 73
3-6-2- روایی 73
3 -7- قلمرو پژوهش 74
3 -7-1- متغیر مستقل 74
3-7-2- متغیرهای وابسته 74
3-8- فرضیههای تحقیق 75
3-9- روش تجزیه و تحلیل آماری مورد استفاده در تجزیه و تحلیل داده ها 76
فصل چهارم یافته های تحقیق
4-1- مقدمه 78
4-2- آمار توصیفی 78
4-2-1- سن 78
4-2-2- جنس 79
4-2-3- سطح تحصیلات 79
4-2-4- سابقه خدمت 80
4-2-5- سمت 80
4-2-6- رتبه بندی گویه های فرهنگ سازمانی 81
4-2-7- رتبه بندی گویه های منابع دانشی 82
4-2-8- رتبه بندی گویه های تکنولوژی اطلاعات 84
4-2-9- رتبه بندی گویه های حافظه سازمانی 85
4-2-10- توصیف متغیر وابسته تحقیق (استقرار مدیریت دانش) 87
4-3- آمار استنباطی 88
4-3-1- مقایسه میانگینها 88
4-3-1-1- نتایج حاصل از آزمون کروسکال والیس 89
یک مطلب دیگر :
4-3-2- تحلیل همبستگی 90
4-4- تحلیل رگرسیون عوامل موثر بر استقرار موفق سیستم مدیریت دانش 92
فصل پنجم نتیجه گیری، بحث و پیشنهادها
5-1- مقدمه 95
5-2- نتایج آمار توصیفی 96
5-2-1- رتبه بندی گویه های فرهنگ سازمانی 97
5-2-2- رتبه بندی گویه های منابع دانشی 97
5-2-3- رتبه بندی گویه های تکنولوژی اطلاعات 97
5-2-4- رتبه بندی گویه های حافظه سازمانی 97
5-2-5 – توصیف متغیر وابسته تحقیق (استقرار مدیریت دانش) 98
5-3- نتایج مطالعات هبستگی 98
5-4-1- تفاوت بین میانگین دانش و میانگین نگرش كارشناسان 99
5-4-2- تحلیل رگرسیون عوامل موثر بر استقرار سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی 99
5-5- پیشنهادها 100
منابع و مأخذ 102
منابع فارسی: 102
منابع انگلیسی: 107
ضمائم و پیوست ها 109
ضمیمه الف: پرسشنامه تحقیق…………………… 110
فهرست جدول ها
جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18
جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35
جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40
جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63
جدول(3-1) تعداد مدیران، کارشناسان و کمک کارشناسان شاغل در بانک کشاورزی استان قم(جامعه آماری تحقیق). 72
جدول(3-2) ببخش های مربوط به قسمت اول و دوم پرسشنامه 72
جدول (3-3) مقدار آلفای کرونباخ برای قسمت های مختلف پرسشنامه 73
جدول (1-4) توزیع فراوانی گروههای سنی نمونه موردمطالعه 78
جدول (2-4) توزیع فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب جنس 79
جدول (3-4) توزیع فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب سطح تحصیلات 79
جدول(4-4) توزیع فراوانی نمونه موردمطالعه برحسب سابقه خدمت پاسخگویان 80
جدول (5-4) توزیع فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب سمت شغلی پاسخگویان 80
جدول(6-4) رتبه بندی گویه های فرهنگ سازمانی مؤثر بر استقرار مدیریت دانش 81
جدول (7-4) رتبه بندی عوامل گویه های منابع دانشی تأثیر گذار بر استقرار مدیریت دانش 82
جدول (8-4) رتبه بندی رتبه بندی گویه های تکنولوژی اطلاعات تأثیر گذار بر استقرار مدیریت دانش 84
جدول(9-4) رتبه بندی گویه های حافظه سازمانی تأثیر گذار بر استقرار مدیریت دانش 86
جدول (10-4)توزیع فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب میزان استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی 87
جدول (11-4) استقرار موفق سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی بر حسب جنسیت کارکنان 88
جدول (12-4) مقایسه میانگین بین استقرار موفق سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی در رابطه بر حسب سن کارکنان 89
جدول (13-4) مقایسه میانگین استقرار موفق سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی در رابطه با سابقه خدمت 89
جدول (14-4) مقایسه میانگین استقرار موفق سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی در رابطه با سطح تحصیلات 90
جدول (15-4) همبستگی متغیر های تحقیق با متغیر وابسته استقرار موفق سیستم مدیریت دانش 92
جدول (16-4) ویژگی های مدل رگرسیونی، عوامل موثر بر استقرار موفق سیستم مدیریت دانش 92
جدول (17-4) ضرایب مدل رگرسیونی، عوامل موثر بر استقرار موفق سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی 93
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 03:25:00 ب.ظ ]
|