اسیب شناسی موانع پژوهش از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان |
مقدمه. 10
1-2بخش اول: تعلیم وتربیت.. 12
1-1-2آموزش عالی.. 13
2-1-2تاریخچه آموزش عالی در جهان. 13
3-1-2تاریخچه آموزش عالی در ایران. 14
4-1-2تاریخچه تشکیل دانشگاه فرهنگیان(تربیت معلم) 15
2-2بخش دوم: پژوهش… 20
1-2-2تعریف پژوهش… 20
2-2-2تعریف پژوهشگر. 21
3-2-2 ویژگیهای یک پژوهشگر موفق. 21
4-2-2انواع اصلی و روشهای معمول پژوهش… 22
5-2-2مراحل فرآیند پژوهش… 22
6-2-2 پژوهش وتوسعه. 24
7-2-2 عوامل مؤثربر توسعه پژوهش… 25
8-2-2وضعیت پژوهش علمی ایران در مقایسه با سایر کشورهای جهان اسلام در فاصله سالهای (2005-1995) 25
1-8-2-2ایران. 26
2-8-2-2ترکیه. 27
3-8-2-2مصر. 28
4-8-2-2کویت.. 28
5-8-2-2عربستان سعودی.. 28
6-8-2-2لبنان. 29
7-8-2-2امارات متحده عربی.. 29
8-8-2-2مالزی.. 29
9-8-2-2ازبکستان. 30
9-2-2جدیدترین وضعیت پژوهش علمی ایران در مقایسه با سایر کشور های منطقه (2014) 31
10-2-2وضعیت ردهبندی 5 کشور برتر جهان در تولید علم(2011-2010) 33
11-2-2گستره پژوهش در دانشگاه فرهنگیان و راه کارهای توسعه آن. 34
12-2-2آسیب ها و موانع پژوهش در نظام آموزش عالی.. 36
3-2 بخش سوم: پیشینیه تحقیقات داخلی و خارجی.. 41
1-3-2 تحقیقات داخلی.. 41
2-3-2تحقیات خارجی.. 46
فصل سوم:روش شناسی تحقیق
مقدمه. 49
1-3 روش تحقیق. 49
2-3 جامعه آماری.. 50
3-3 تعیین حجم نمونه وروش نمونه گیری.. 50
4-3 شیوه گردآوری اطلاعات.. 50
5-3 ابزار اندازه گیری اطلاعات.. 51
6-3تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش… 52
7-3روش تجزیه وتحلیل داده ها 53
نمودار1-3: آزمونهای توصیفی و استنباطی بکارگرفته در این پژوهش… 54
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل دادها
مقدمه. 56
1-4 ویژگی های جمعیت شناختی.. 56
1-1-4ویژگی های جمعیت شناختی به تفکیک جنسیت.. 57
2-1-4 ویژگی های جمعیت شناختی به تفکیک تحصیلات.. 58
3-1-4 ویژگی های جمعیت شناختی به تفکیک گروه آموزشی.. 59
4-1-4 ویژگی های جمعیت شناختی به تفکیک پردیس یا مرکز محل خدمت.. 61
5-1-4 ویژگی های جمعیت شناختی به تفکیک سابقه کاری.. 62
6-1-4 ویژگی های جمعیت شناختی به تفکیک متوسط میزان ساعات تدریس در هفته. 63
7-1-4 ویژگی های جمعیت شناختی به تفکیک تعداد طرح های پژوهشی.. 64
8-1-4 ویژگی های جمعیت شناختی به تفکیک تعداد مقالات پژوهشی.. 65
9-1-4 ویژگیهای جمعیت شناختی به تفکیک تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر داخلی (علمی- پژوهشی و ISC) 66
10-1-4 ویژگیهای جمعیت شناختی به تفکیک تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر خارجی (علمی-پژوهشی،ISC وISI) 67
11-1-4 ویژگی های جمعیت شناختی به تفکیک مسئولیت اجرایی.. 68
2-4 شاخصهای توصیفی پژوهش… 69
1-2-4 توزیع نرمال. 69
2-4-2شاخص های توصیفی پژوهش… 70
3-4 تحلیل استنباطی داده ها 70
1-3-4 تجزیه و تحلیل داده ها مربوط به فرضیه اول پژوهش… 70
2-3-4 تجزیه و تحلیل داده ها مربوط به فرضیه دوم پژوهش… 71
3-3-4 تجزیه و تحلیل داده ها مربوط به فرضیه سوم پژوهش… 72
یک مطلب دیگر :
4-3-4 تجزیه و تحلیل داده ها مربوط به فرضیه چهارم پژوهش… 73
5-3-4 تجزیه و تحلیل داده ها مربوط به فرضیه پنجم پژوهش… 74
6-3-4 تجزیه و تحلیل دادهها مربوط به فرضیه ششم پژوهش… 75
4-4 یافته های جانبی.. 76
1-4-4 تجزیه و تحلیل داده ها مربوط به فرضیه هفتم پژوهش… 76
2-4-4 تجزیه و تحلیل داده ها مربوط به فرضیه هشتم پژوهش… 77
3-4-4 تجزیه و تحلیل داده ها مربوط به فرضیه نهم پژوهش… 78
فصل پنجم:بحث ونتیجه گیری
مقدمه. 80
. 1-5 خلاصه تحقیق. 81
2-5 بحث ونتیجه گیری.. 83
1-3- 5 محدودیت های خارج از دست محقق. 87
2-3-5 محدودیت های در دست محقق. 87
1-4-5پیشنهادهای کاربردی مبتنی بر یافته های تحقیق. 88
2-4-5پیشنهاد به پژوهشگران آتی.. 89
منابع و مآخذ. 90
پیوست هاوضمائم. 97
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول1-2 فهرست دانشگاه های برتر ایران(2005-1995) 27
جدول 2-2 فهرست کشورهای برترمنطقه از نظر تولید علم(2005-1995) 30
جدول3-2رتبه کشورهای منطقه از نظر تولید علم درسال 2014(اسکوپوس) 32
جدول 4-2وضعیت 5 کشور اول تولید کننده علم جهان (2011-2010) 33
.جدول شماره1-3شاخص های پرسشنامه موانع پژوهش… 51
.جدول2-3: آلفایکرونباخ برای شاخص های تحقیق. 53
جدول3-3: آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه موانع پژوهش… 53
جدول 1-4 نمونه آماری به تفکیک جنسیت.. 57
جدول2-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک تحصیلات.. 58
جدول3-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک گروه آموزشی.. 59
جدول 4-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک پردیس محل خدمت.. 61
جدول 5-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک سابقه کاری.. 62
جدول6-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک متوسط میزان ساعات تدریس در هفته. 63
جدول7-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک تعداد طرح های پژوهشی.. 64
جدول 8-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک تعداد مقالات پژوهشی.. 65
جدول 9-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر داخلی 66
جدول10-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر خارجی 67
جدول 11-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک مسئولیت اجرایی.. 68
جدول 12-4 آزمون کلموگروف- اسمیرنف متغیرهای پژوهش… 69
جدول 13-4 شاخصهای توصیفی متغیرهای پژوهش… 70
جدول14-4 آزمون t تک متغیره برای بررسی موانع مالی.. 71
جدول 15-4 آزمون t تک متغیره برای بررسی موانع امکاناتی.. 71
جدول 16-4 آزمون t تک متغیره برای بررسی موانع شغلی.. 72
جدول 17-4 آزمون t تک متغیره برای بررسی موانع علمی.. 73
جدول 18-4 آزمون t تک متغیره برای بررسی موانع فردی.. 74
جدول 19-4 آزمون t تک متغیره برای بررسی موانع مدیریتی- سازمانی.. 75
جدول 20-4 میانگین دیدگاه شرکت کنندگان بر اساس جنسیت.. 76
جدول 23-4 ماتریس همبستگی بین موانع پژوهش… 78
جدول 22-4 نتایج آزمون اثرات بین گروهی تحلیل واریانس یکطرفه تحصیلات مختلف و موانع. 77
جدول21-4 میانگین استادان در هر یک از سطح تحصیلات.. 77
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 1-4 توزیع نمونه آماری به تفکیک جنسیت.. 57
نمودار 2-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک تحصیلات.. 58
نمودار 3-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک گروه آموزشی.. 60
نمودار 4-4 توزیع نمونه آماری به تفکیک پردیس /مرکز محل خدمت.. 61
نمودار 5-4 توزیع نمونه آماری به تفکیک سابقه کاری.. 62
نمودار 6-4 توزیع نمونه آماری به تفکیک متوسط میزان ساعات تدریس در هفته. 63
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-01] [ 05:33:00 ب.ظ ]
|