گفتاردوم: مستخدم دولت.. 41
مبحث پنجم: دستگاه اجرایی.. 43
گفتاراول: وزارتخانه. 44
گفتاردوم: سازمان‌های غیرمتمرکزفنی یا اداری(موسسات عمومی) 46
مبحث ششم: پست سازمانی.. 50
مبحث هفتم: شغل. 46
مبحث هشتم: نظام استخدامی کشور. 47
گفتاراول: طبقه بندی مشاغل. 53
گفتاردوم: نحوه اجرای طبقه بندی مشاغل. 54
مبحث نهم: امورحاکمیتی وتصدی.. 48
گفتاراول: امورحاکمیتی.. 48
گفتاردوم: امورتصدی.. 57
مبحث دهم: ورود به خدمت.. 53
بخش دوم: تاسیسات حقوقی استخدام درقانون م.خ.ک وق.ا.ک.. 62
فصل اول:دایره شمول ومستثنیات قوانین استخدامی.. 63
مبحث اول:دایره شمول قوانین استخدامی.. 63
مبحث دوم:مستثنیات قانون مدیریت خدمات کشوری.. 64
گفتاراول:مقامات مستثنی شده 65
گفتاردوم:دستگاه‌های مستثنی شده 65
گفتارسوم:مشاغل مستثنی شده 67
مبحث سوم:مستثنیات قانون استخدام کشوری.. 68
گفتاراول:نهاد‌هاومقامات مستثنی شده 68
فصل دوم:ورودبه خدمت.. 69
مبحث اول:شرایط عمومی برای ورودبه خدمت.. 69
گفتاراول:درقانون استخدام کشوری.. 62
گفتاردوم:درقانون مدیریت خدمات کشوری.. 70
گفتارسوم:تحلیل شرایط عمومی ورود به خدمت.. 72
بنداول:شرط سنی.. 72

پایان نامه

 

بنددوم:تابعیت.. 74
بندسوم:انجام خدمت وظیفه. 67
بندچهارم:عدم اعتیادبه موادمخدر. 75
بندپنجم:عدم فسادعقیده 68
بندششم:نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر. 68
بندهفتم:تحصیل. 69
بندهشتم:داشتن سلامت جسمی وروحی.. 70
بندنهم:داشتن توانایی انجام کاری که برای آن استخدام شده‌است.. 78
بنددهم:اعتقادبه دین مبین اسلام یایکی ازادیان شناخته شده درقانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. 71
بندیازدهم:التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. 71
بنددوازدهم:سایرموارد. 80
مبحثدوم:شرایط اختصاصی ورودبه خدمت.. 74
گفتاراول:مفهوم مسابقه وامتحان ورودی.. 83
گفتاردوم:استثناهای مسابقه ورودی.. 75
گفتارسوم:مواردی که امتحان جانشین مسابقه ورودی می‌شود. 76
مبحث سوم:رسیدگی به شکایات.. 77
فصل سوم:انواع مستخدمان86
مبحث اول:مستخدم رسمی.. 86
گفتاراول:مستخدم رسمی آزمایشی.. 87

یک مطلب دیگر :

 
 

گفتاردوم:مستخدم رسمی قطعی.. 80
مبحث دوم:مستخدم پیمانی.. 81
گفتاراول:ماهیت استخدام پیمانی.. 83
بنداول:اهداف ومزایای استخدام پیمانی.. 84
بنددوم:ویژگی‌های استخدام پیمانی.. 86
گفتاردوم:فرایندتمدیدقراردادپیمانی.. 88
بنداول:شرایط تمدیدقرارداد. 89
بنددوم:فرایندتمدیدقراردادپیمانی.. 92
گفتارسوم:استخدام پیمانی وامورتصدیگری.. 93
مبحث سوم:سایرمستخدمان. 95
گفتاراول: مستخدمین ساعتی(روزمزد) 95
گفتاردوم:تامین مستخدمین ازطریق مناقصه. 96
گفتارسوم:مستخدمین به عنوان کارگر. 96
فصل چهارم:حقوق مستخدمان97
مبحث اول:حقوق مادی.. 97
گفتاراول:حقوق ثابت(ماهانه) 98
بنداول:درقانون استخدام کشوری.. 98
بنددوم:درقانون مدیریت خدمات کشوری.. 100
گفتاردوم: سایردریافتی مستخدمان. 103
بنداول: درقانون استخدام کشوری.. 103
بنددوم:درقانون مدیریت خدمات کشوری.. 106
مبحث دوم:حقوق غیرمادی.. 112
گفتاراول:حقوق مدنی.. 112
گفتاردوم:حقوق سیاسی.. 112
بنداول:آزادی عقیده وبیان. 112
بنددوم:حق تشکل کارمندی.. 126
گفتارسوم:حق حمایت قضایی.. 114
گفتارچهارم:حق مرخصی.. 114
بنداول:مرخصی استحقاقی.. 127
بنددوم:مرخصی استعلاجی.. 128
بندسوم:مرخصی بدون حقوق. 128
نتیجه گیری.. 129
منابع وماخذ120
 
مقدمه
الف- بیان مساله
حقوق اداری یکی از شعبات حقوق عمومی است که به تنظیم روابط کارمندان با دولت و مردم با دولت می پردازد. حقوق اداری دارای اصولی است که یکی از آنها حاکمیت قانون است. یعنی، قانون باید وجود داشته باشد و از تضییع حقوق مردم جلوگیری کند.
از آنجا که رابطه دولت با کارمندان باید بر مبنای قانون باشد نخستین قانونی که در ایران به گونه ای عام و جامع پیوند استخدام کشور و مستخدم را روشن می کند «قانون وظایف» مصوب 1226 قمری است. سپس با پیروزی انقلاب مشروطیت که در همه زمینه ها خواستند قوانین و مقررات تازه و بهتری بگذارند درباره استخدام هم از کارشناسان ایرانی و بیگانه استفاده شد و پس از بررسی قوانین استخدامی کشورهای اروپایی، به ویژه فرانسه «قانون استخدام کشوری» در 74 ماده در 22 قوس 1301 به تصویب شورای ملی رسید . (ابوالحمد، 1379، ص81)
این قانون اهدافی را دنبال می کرد ولی بعدها نه تنها مجریان امور رعایت این اهداف را دنبال نکردند بلکه خود مجلس مقننه هم که باید بر اجرای کامل این سیاست نظارت می کرد، قوانین خاصی تصویب کرد که قانون استخدام کشوری را به کلی از شمول و جامعیت انداخت به همین خاطر قانون جدید استخدام کشوری در سال 1345 تصویب و اجرا شد. قانون جدید بر مبنای سیستم طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل پایه استخدام دولتی برخی کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا و در برخی موارد از قانون استخدام کشوری فرانسه اقتباس گردیده است. (طباطبایی، 1381، ص165)
در ادامه مسیر قانون گذاری در حوزه استخدام در سال 1386 پس از دو بار رد شدن لایحه مدیریت خدمات کشوری توسط شورای نگهبان بار سوم با اعمال تغییرات فراوان لایحه به قانون مدیریت خدمات کشوری مبدل شد و این در حالی بود که با لایحه ابتدایی دولت تفاوت های بسیاری کرده بود و توسط خود نمایندگان نیز تا به امروز تغییرات فراوانی به شیوه های تک ماده  اصلاحیه  و … صورت می پذیرد.
ب- موضوع پژوهش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...