بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر مدیریت دانش گمرک فرودگاه بین المللی امام |
2-12-5- تأكید بر پاداش.. 39
2-12-6- جهتگیری عملكرد 40
2-12-7- ثبات.. 40
2-13- دلایل انتخاب مدل ساروس و دیگران به عنوان مدل نظری پژوهش… 41
2-14- جهانبینی اسلامی و تاثیر آن بر فرهنگ سازمانی. 42
2-15- تعریف مدیریت دانش… 44
2-16- تاریخچه مدیریت دانش… 46
2-17- مفاهیم اصلی و مهم در مدیریت دانش… 47
2-17-1- داده 47
2-17-2- اطلاعات.. 48
2-17-3- دانش.. 48
2-18- کاربرد دانش… 49
2-19- نقشه دانش… 50
2-19-1- طبقهبندی نقشه های دانش.. 51
2-19-2- نقشه دانش و نمودار سازمانی. 51
2-19-3- ویژگیهای نقشه های دانش مناسب.. 52
2-20- نگاشت دانش… 52
2-21- اهداف نگاشت دانش… 53
2-22- نحوه استقرار مدیریت دانش در سازمان. 54
2-23- بسترهای مورد نیاز برای اجرای موفق مدیریت دانش در سازمان. 57
2-24- عوامل كلیدی موفقیت در استقرار مدیریت دانش… 60
2-25- موانع موجود در استقرار مدیریت دانش… 66
2-26- رویکردهای بهبود مدیریت دانش در سازمان. 69
2-26-1- جذب و پرورش نخبگان. 69
2-26-2- اعتلای فرهنگ سازمانی. 69
2-26-3- ایجاد و توسعه هسته های دانشی. 70
2-26-4- توسعه ظرفیت یادگیری سازمانی. 70
2-26-5- ایجاد شبكه های اجتماعی. 71
2-26-6- بهره گیری از نظام نیرومند ارزیابی عملكرد 71
2-26-7- توسعه نظام مدیریت.. 71
2-26-8- نقش دادن به مدیران میانی. 72
2-26-9- روزآمد نمودن نظام فناوری اطلاعات و امنیت.. 72
2-26-10- هم راستایی با خطوط راهبردی.. 73
2-27- مدل های مدیریت دانش… 73
2-27-1- مدل Nonakaو Takeuchi -1995. 73
2-27-2- مدلهایTannembaum و Alliger – 2000 وP.N. Rastogi – 2000. 75
2-27-3- مدلهای Probst, Raub و Romhardt – 2002 وHeisig – 2001. 76
2-27-4- مدل Mark W. McElroy – 2002. 77
2-28- چهارچوب نظری تحقیق.. 79
2-29- مدل تحقیق.. 80
2-30- سازمان مورد مطالعه. 81
2-30-1- معرفی سازمان مورد مطالعه. 81
2-30-2- پیشینه سازمان. 81
2-30-3- تعریف گمرک.. 82
2-30-4- وظایف گمرک ایران. 82
2-30-5- نقشهای گمرک.. 83
2-30-6- چشم انداز. 84
2-30-7- بیانیه رسالت سازمان. 84
2-30-8- اصول و ارزشهای حاکم بر سازمان. 84
3- فصل سوم: روش شناسی تحقیق. 88
3-1- مقدمه. 88
3-2- نوع و روش تحقیق.. 88
3-2-1- نوع تحقیق. 88
3-2-2- روش تحقیق و شیوه انجام آن. 89
3-3- روش و ابزار گردآوری اطلاعات.. 90
3-3-1- روشهای میدانی. 90
3-3-2- روش کتابخانهای.. 90
3-3-3- پرسشنامه 90
3-4- جامعه آماری ( N) 91
3-5- نمونه آماری ( n) 92
3-6- روش آزمون تحقیق.. 92
3-7- نحوه بررسی روایی و پایایی ابزار تحقیق.. 93
3-7-1- اعتبار (روایی) پرسشنامه. 93
3-7-2- پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه. 94
3-7-3- پایایی پرسشنامه تحقیق. 94
4- فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتههای تحقیق. 97
4-1- مقدمه. 97
4-2- عملیات آمار توصیفی. 97
4-2-1- شاخصهای آمار توصیفی. 97
4-3- عملیات آمار استنباطی. 101
4-3-1- آزمون نرمال بودن داده ها 101
4-3-2- تحلیل همبستگی دو متغیری.. 102
4-3-3- تحلیل رگرسیون چندگانه. 107
4-3-4- آزمون معنی دار بودن ضرایب.. 109
4-4- رتبهبندی ابعاد متغیرهای تحقیق.. 109
4-4-1- آزمون فریدمن برای مقایسه ابعاد عوامل فرهنگ سازمانی. 109
4-5- تجزیه و تحلیل داده های کتابخانه ای.. 110
5- فصل پنجم : نتیجهگیری و پیشنهاد 114
5-1- توصیف روشهای بکارگرفته شده 114
5-2- نتایج کلی تحقیق (آمار استنباطی) 115
5-2-1- نتیجهگیری از آزمون فرضیهی اخص1: 115
5-2-2- نتیجهگیری از آزمون فرضیهی اخص2: 115
5-2-3- نتیجهگیری از ازمون فرضیهی اخص3: 117
5-2-4- نتیجه گیری از ازمون فرضیهی اخص4: 118
5-2-5- نتیجهگیری از آزمون فرضیهی اخص5: 119
5-2-6- نتیجهگیری از آزمون فرضیهی اخص6: 120
5-2-7- نتیجهگیری از آزمون فرضیهی اخص7: 120
5-2-8- نتیجهگیری از آزمون فرضیهی اخص8: 121
5-2-9- نتیجهگیری از آزمون فرضیهی اهم: 121
5-3- نتایج حاصل از مبانی نظری تحقیق.. 122
5-4- پیشنهادات.. 122
5-5- پیشنهاد برای پژوهشهای آتی. 124
5-6- موانع و محدودیتهای تحقیق.. 124
6- ضمیمه و پیوست 125
6-1- پرسشنامه (پیوست الف) 125
6-2- هیستوگرام عوامل فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش(پیوست ب) 129
7- فهرست منابع و مآخذ 134
فهرست جداول
جدول 2‑1 دستهبندی تعاریف فرهنگ… 15
جدول 2‑2 مدل فرهنگ سازمانی كوئین (1988) 23
جدول 2‑3 : نمودار ترسیمی تئوری همانندی/ ناهمانندی فرهنگ كار تائونو ككاله (1998) 27
جدول 2‑4 مدل AGIL پارسونز (گریفین، 1991، ص401) 29
جدول 2‑5 تقسیمبندی كوئین و مكگراث از فرهنگهای سازمانی. 30
یک مطلب دیگر :
جدول 2‑6 ویژگیهای چهارگانه فرهنگ سازمانی دنیسون. 31
جدول 2‑7 : عوامل مفقیت مدیریت دانش از دید دانشمندان (2003) Okounoye. 59
جدول 2‑8 : عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش (آلازمی و زئیری، 2003) 61
جدول 2‑9 : عوامل فرهنگ سازمانی (مدل ساروس و دیگران، 2002) 80
جدول 3‑1 : ترکیب سوالات.. 90
جدول 3‑2 : آزمون آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه 95
جدول 3‑3 : آزمون آلفای کرونباخ بر اساس متغیرها 95
جدول 4‑1 : شاخص های آماری. 100
جدول 4‑2: نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنوف.. 102
جدول 4‑3 : محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اهم 103
جدول 4‑4 : محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اخص1. 103
جدول 4‑5 : محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اخص2. 104
جدول 4‑6 : محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اخص3. 104
جدول 4‑7 : محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اخص4. 105
جدول 4‑8 : محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اخص5. 105
جدول 4‑9 : محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اخص6. 106
جدول 4‑10 : محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اخص7. 106
جدول 4‑11 : محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اخص8. 107
جدول 4‑12 : خلاصه مدل. 107
جدول 4‑13: تحلیل آنووا 108
جدول 4‑14 : تحلیل رگرسیون چندگانه 108
جدول 4‑15 : آزمون معنی داربودن عوامل فرهنگ سازمانی. 110
جدول 4‑16 : آزمون فریدمن برای مقایسه عوامل فرهنگ سازمانی. 110
فهرست شکلها
شکل 1‑1 مدل فرهنگ سازمانی ساروس و مدیریت دانش لاوسون. 9
شکل 2‑1 مدل اندازهگیری فرهنگ سازمانی دنیسون 2000. 31
شکل 2‑2 عوامل موثر در استقرار مدیریت دانش (اصیلی، 1381) 55
شکل 2‑3 مدل شبكهای میسرا (2003) 58
شکل 2‑4 چارچوب مدیریت دانش APQC.. 59
شکل 2‑5 ساختار سازمانی گمرك ج. ا. ایران (منبع: سایت گمرك ایران) 86
شکل 4‑1 : نمودار سن پاسخ دهندگان. 98
شکل 4‑2: نمودار تخصص و رشته پاسخ دهندگان. 98
شکل 4‑3 : نمودار سطح تحصیلات پاسخ دهندگان. 99
شکل 4‑4 : نمودار سابقه کار پاسخ دهندگان. 99
شکل 4‑5 : نمودار جنسیت پاسخ دهندگان. 100
نام واحد دانشگاهی: تهران مرکزی کد واحد:101 | کد شناسایی پایان نامه: |
عنوان پایان نامه : بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر مدیریت دانش گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) |
|
نام و نام خانوادگی دانشجو: مسعود شاهسواری شماره دانشجویی: 910851347 رشته تحصیلی: مدیریت دولتی |
تاریخ شروع پایان نامه: تاریخ اتمام پایان نامه: |
استاد راهنما : دکتر جعفر حاجی بزرگی | |
آدرس و شماره تلفن: تهران، تقاطع خ رودکی با خ هاشمی کوچه شهید اسکویی … | |
چكیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده) : |
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-01] [ 04:50:00 ق.ظ ]
|