2-12-5-                  تأكید بر پاداش.. 39
2-12-6-          جهت‌گیری عملكرد 40
2-12-7-                  ثبات.. 40
2-13-      دلایل انتخاب مدل ساروس و دیگران به عنوان مدل نظری پژوهش… 41
2-14-              جهان‌بینی اسلامی و تاثیر آن بر فرهنگ سازمانی. 42
2-15-      تعریف مدیریت دانش… 44
2-16-              تاریخچه مدیریت دانش… 46
2-17-              مفاهیم اصلی و مهم در مدیریت دانش… 47
2-17-1-                  داده 47
2-17-2-                  اطلاعات.. 48
2-17-3-                  دانش.. 48
2-18-              کاربرد دانش… 49
2-19-              نقشه دانش… 50
2-19-1-                  طبقهبندی نقشه های دانش.. 51
2-19-2-                  نقشه دانش و نمودار سازمانی. 51
2-19-3-                  ویژگیهای نقشه های دانش مناسب.. 52
2-20-              نگاشت دانش… 52
2-21-              اهداف نگاشت دانش… 53
2-22-      نحوه استقرار مدیریت دانش در سازمان. 54
2-23-              بسترهای مورد نیاز برای اجرای موفق مدیریت دانش در سازمان. 57
2-24-              عوامل كلیدی موفقیت در استقرار مدیریت دانش… 60
2-25-              موانع موجود در استقرار مدیریت دانش… 66
2-26-      رویکردهای بهبود مدیریت دانش در سازمان. 69
2-26-1-                  جذب و پرورش نخبگان. 69
2-26-2-                  اعتلای فرهنگ سازمانی. 69
2-26-3-                  ایجاد و توسعه هسته های دانشی. 70
2-26-4-                  توسعه ظرفیت یادگیری سازمانی. 70
2-26-5-                  ایجاد شبكه های اجتماعی. 71
2-26-6-                  بهره گیری از نظام نیرومند ارزیابی عملكرد 71
2-26-7-                  توسعه نظام مدیریت.. 71
2-26-8-                  نقش دادن به مدیران میانی. 72
2-26-9-          روزآمد نمودن نظام فناوری اطلاعات و امنیت.. 72
2-26-10-                       هم راستایی با خطوط راهبردی.. 73
2-27-              مدل های مدیریت دانش… 73
2-27-1-                  مدل  Nonakaو  Takeuchi  -1995. 73
2-27-2-                  مدل‌هایTannembaum  و  Alliger – 2000 وP.N. Rastogi  – 2000. 75
2-27-3-                  مدل‌های Probst, Raub  و Romhardt  – 2002 وHeisig  – 2001. 76
2-27-4-                  مدل Mark W. McElroy – 2002. 77
2-28-              چهارچوب نظری تحقیق.. 79
2-29-      مدل تحقیق.. 80
2-30-              سازمان مورد مطالعه. 81
2-30-1-                  معرفی سازمان مورد مطالعه. 81
2-30-2-                  پیشینه سازمان. 81
2-30-3-                  تعریف گمرک.. 82
2-30-4-                  وظایف گمرک ایران. 82
2-30-5-                  نقشهای گمرک.. 83
2-30-6-                  چشم انداز. 84
2-30-7-                  بیانیه رسالت سازمان. 84
2-30-8-                  اصول و ارزشهای حاکم بر سازمان. 84
3-   فصل سوم: روش شناسی تحقیق. 88
3-1-                مقدمه. 88
3-2-                نوع و روش تحقیق.. 88
3-2-1-                    نوع تحقیق. 88
3-2-2-                    روش تحقیق و شیوه انجام آن. 89
3-3-                روش و ابزار گردآوری اطلاعات.. 90
3-3-1-                    روش‌های میدانی. 90
3-3-2-                    روش کتابخانه‌ای.. 90
3-3-3-                    پرسشنامه 90
3-4-                جامعه آماری ( N) 91
3-5-                نمونه آماری ( n) 92
3-6-                روش آزمون تحقیق.. 92
3-7-                نحوه بررسی روایی و پایایی ابزار تحقیق.. 93
3-7-1-                    اعتبار (روایی) پرسشنامه. 93
3-7-2-            پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه. 94
3-7-3-            پایایی پرسشنامه تحقیق. 94
4-   فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته‌های تحقیق. 97

پایان نامه

 

4-1-                مقدمه. 97
4-2-                عملیات آمار توصیفی. 97
4-2-1-                    شاخص‌های آمار توصیفی. 97
4-3-                عملیات آمار استنباطی. 101
4-3-1-                    آزمون نرمال بودن داده ها 101
4-3-2-                    تحلیل همبستگی دو متغیری.. 102
4-3-3-                    تحلیل رگرسیون چندگانه. 107
4-3-4-                    آزمون معنی دار بودن ضرایب.. 109
4-4-        رتبه‌بندی ابعاد متغیرهای تحقیق.. 109
4-4-1-                    آزمون فریدمن برای مقایسه ابعاد عوامل فرهنگ سازمانی. 109
4-5-                تجزیه و تحلیل داده های کتابخانه ای.. 110
5-   فصل پنجم : نتیجه‌گیری و پیشنهاد 114
5-1-        توصیف روش‌های بکارگرفته شده 114
5-2-        نتایج کلی تحقیق (آمار استنباطی) 115
5-2-1-                    نتیجه‌گیری از آزمون فرضیه‌ی اخص‌1: 115
5-2-2-                    نتیجه‌گیری از آزمون فرضیهی اخص‌2: 115
5-2-3-                    نتیجهگیری از ازمون فرضیهی اخص‌3: 117
5-2-4-                    نتیجه گیری از ازمون  فرضیه‌ی اخص‌4: 118
5-2-5-                    نتیجه‌گیری از آزمون فرضیه‌ی اخص‌5: 119
5-2-6-                    نتیجه‌گیری از آزمون فرضیه‌ی اخص‌6: 120
5-2-7-                    نتیجه‌گیری از آزمون فرضیه‌ی اخص‌7: 120
5-2-8-                    نتیجه‌گیری از آزمون فرضیه‌ی اخص‌8: 121
5-2-9-                    نتیجه‌گیری از آزمون فرضیه‌ی اهم: 121
5-3-        نتایج حاصل از مبانی نظری تحقیق.. 122
5-4-                پیشنهاد‌ات.. 122
5-5-                پیشنهاد برای پژوهش‌های آتی. 124
5-6-                موانع و محدودیت‌های تحقیق.. 124
6-   ضمیمه و پیوست‌ 125
6-1-                پرسش‌نامه (پیوست الف) 125
6-2-                هیستوگرام عوامل فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش(پیوست ب) 129
7-   فهرست منابع و مآخذ 134

 
فهرست جداول
جدول ‏2‑1 دسته‌بندی تعاریف فرهنگ… 15
جدول ‏2‑2 مدل فرهنگ سازمانی كوئین (1988) 23
جدول ‏2‑3 : نمودار ترسیمی تئوری همانندی/ ناهمانندی فرهنگ كار تائونو ككاله (1998) 27
جدول ‏2‑4 مدل AGIL پارسونز (گریفین، 1991، ص401) 29
جدول ‏2‑5 تقسیم‌بندی كوئین و مك‌گراث از فرهنگ‌های سازمانی. 30

یک مطلب دیگر :

 

جدول ‏2‑6 ویژگی‌های چهارگانه فرهنگ سازمانی دنیسون. 31
جدول ‏2‑7 : عوامل مفقیت مدیریت دانش از دید دانشمندان (2003) Okounoye. 59
جدول ‏2‑8 : عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش (آلازمی و زئیری، 2003) 61
جدول ‏2‑9 : عوامل فرهنگ سازمانی (مدل ساروس و دیگران، 2002) 80
جدول ‏3‑1 : ترکیب سوالات.. 90
جدول ‏3‑2 : آزمون آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه 95
جدول ‏3‑3 : آزمون آلفای کرونباخ بر اساس متغیرها 95
جدول ‏4‑1 : شاخص های آماری. 100
جدول ‏4‑2: نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنوف.. 102
جدول ‏4‑3 :  محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اهم 103
جدول ‏4‑4 :  محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اخص1. 103
جدول ‏4‑5  :  محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اخص2. 104
جدول ‏4‑6  :  محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اخص3. 104
جدول ‏4‑7 :  محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اخص4. 105
جدول ‏4‑8 : محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اخص5. 105
جدول ‏4‑9 : محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اخص6. 106
جدول ‏4‑10  : محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اخص7. 106
جدول ‏4‑11 : محاسبه ضریب همبستگی برای فرضیه اخص8. 107
جدول ‏4‑12 : خلاصه مدل. 107
جدول ‏4‑13: تحلیل آنووا 108
جدول ‏4‑14 :  تحلیل رگرسیون چندگانه 108
جدول ‏4‑15 : آزمون معنی داربودن عوامل فرهنگ سازمانی. 110
جدول ‏4‑16 :  آزمون فریدمن برای مقایسه عوامل فرهنگ سازمانی. 110
 
 
 
 
فهرست شکل‌ها
شکل ‏1‑1 مدل فرهنگ سازمانی ساروس و مدیریت دانش لاوسون. 9
شکل ‏2‑1  مدل اندازه‌گیری فرهنگ سازمانی دنیسون 2000. 31
شکل ‏2‑2  عوامل موثر در استقرار مدیریت دانش (اصیلی، 1381) 55
شکل ‏2‑3  مدل شبكه‌ای میسرا (2003) 58
شکل ‏2‑4 چارچوب مدیریت دانش APQC.. 59
شکل ‏2‑5 ساختار سازمانی گمرك ج. ا. ایران (منبع: سایت گمرك ایران) 86
شکل ‏4‑1 : نمودار سن پاسخ دهندگان. 98
شکل ‏4‑2: نمودار تخصص و رشته پاسخ دهندگان. 98
شکل ‏4‑3 : نمودار سطح تحصیلات پاسخ دهندگان. 99
شکل ‏4‑4 : نمودار سابقه کار پاسخ دهندگان. 99
شکل ‏4‑5 : نمودار جنسیت پاسخ دهندگان. 100
 
 

 

نام واحد دانشگاهی: تهران مرکزی    کد واحد:101 کد شناسایی پایان نامه:
عنوان پایان نامه :
بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر مدیریت دانش گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)
نام و نام خانوادگی دانشجو:  مسعود شاهسواری
شماره دانشجویی: 910851347
رشته تحصیلی: مدیریت دولتی
تاریخ شروع پایان نامه:
تاریخ اتمام پایان نامه:
 
استاد راهنما : دکتر جعفر حاجی بزرگی
آدرس و شماره  تلفن: تهران، تقاطع خ رودکی با خ هاشمی کوچه شهید اسکویی …

چكیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده) :
در بخش‌هایی از سازمان گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) همانند خیلی از سازمان‌های دیگر، کارکنان دانش را یک عامل قدرت افزا می‌دانند و از انتقال و تسهیم آن امتناع می‌ورزند و سالانه حجم زیادی از تجربیات و دانش با بازنشستگی کارکنان از سازمان خارج می‌گردد. در حالی‌که این مساله و خیلی از مسایل مشابه با آن در حوزه مدیریت دانش از طریق ارتقاء فرهنگ سازمانی به خصوص فرهنگ سازمانی اسلامی تا حدودی قابل حل می‌باشد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...