بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت ... |
2-3-3-2)رویکرد سیستمی………………………………………………………………………………………………….42
2-3-3-3)رویکرد ذینفعان استراتژیک……………………………………………………………………………………43
2-3-3-4)رویکرد ارزشهای رقابتی………………………………………………………………………………………..43
2-3-4)آثار و اهمیت اثربخشی سازمانی………………………………………………………………………………. 43
2-3-5)عوامل موثر بر اثربخشی سازمانی……………………………………………………………………………… 44
2-3-6) تاریخچه شرکت برق منطقه ای تهران ……………………………………………………………………… 46
بخش چهارم: پیشینه تحقیق
2-4-1)مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………….. 54
2-4-2)تحقیقات انجام گرفته در خارج………………………………………………………………………………… 54
2-4-3)تحقیقات انجام گرفته در داخل…………………………………………………………………………………. 55
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1)مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………… 57
3-2)فرایند اجرای تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 57
3-3) روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………… 58
3-4)جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………….. 59
3-5)نمونه تحقیق …………………………………………………………………………………………………………… 59
3-6)حجم نمونه …………………………………………………………………………………………………………….. 60
3-7)روش گردآوری داده های تحقیق ……………………………………………………………………………….. 61
3-8) ابزار گردآوری داده های تحقیق ………………………………………………………………………………… 61
3-9)روایی و پایایی ابزار گردآوری داده ها …………………………………………………………………………. 61
3-9-1)روایی(اعتبار)………………………………………………………………………………………………………….62
3-9-2)پایایی(اعتماد)…………………………………………………………………………………………………………62
3-10) روش تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………………………………. 63
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق
4-1)مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………. 66
4-2)توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان …………………………………………………….. 67
4-3)توصیف متغیر های تحقیق ……………………………………………………………………………………….. 71
4-4) آزمون نرمال بودن متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………….76
4-5) فرضیه های تحقیق ………………………………………………………………………………………………… 76
4-6)بررسی تاثیر ابعاد فرایند مدیریت دانش رابطه آموزش مهارت و اثربخشی سازمانی…………….78
4-7)آمار استنباطی بررسی تاثیر متغیرهای جمعیت شناختی بر نتایج تحقیق……………………………..79
فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1)مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. 83
5-2)توصیف متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………………… 83
5-2-1)نتایج آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………….83
5-2-2)توصیف متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………..83
5-3)نتایج آزمون فرضیه ها و مدل تحقیق………………………………………………………………………… 88
5-4)مقایسه نتایج آزمون فرضیه ها با نتایج پیشینه تحقیقات انجام شده……………………………….. 89
5-5)پیشنهادات حاصل از نتایج آزمون فرضیه ها……………………………………………………………… 90
5-6) محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………….. 92
5-7)پیشنهادات برای تحقیقات آتی…………………………………………………………………………………..93
فهرست منابع
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………… 95
منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………. 99
پیوست ها……………………………………………………………………………………………………………………. 105
فهرست جداول:
جدول 2-1)آثار و اهمیت آموزش…………………………………………………………………………………… 24
یک مطلب دیگر :
جدول 2-2)عوامل موثر بر آموزش…………………………………………………………………………………. 26
جدول 2-3)انواع چرخه حیات مدیریت دانش ………………………………………………………………… 32
جدول 2-4)آثار و اهمیت مدیریت دانش………………………………………………………………………… 35
جدول 2-5) عوامل موثر بر مدیریت دانش………………………………………………………………………. 36
جدول 2-6)آثار و اهمیت اثربخشی سازمانی……………………………………………………………………. 44
جدول 2-7) عوامل موثر بر اثربخشی سازمانی…………………………………………………………………. 45
جدول 3-1) تعداد پرسشنامه توزیع شده و برگشت داده شده……………………………………………. 59
جدول 3-2) ضریب آلفای کرونباخ مربوط به پایایی سئوالات پرسشنامه…………………………….. 63
جدول 4-1)توصیف متغیر جنسیت پاسخ دهندگان………………………………………………………….. 67
جدول4-2) توصیف متغیر سن پاسخ دهندگان……………………………………………………………….. 68
جدول 4-3)توصیف متغیر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان……………………………………………… 69
جدول 4-4)توصیف متغیر سابقه خدمتی در سازمان پاسخ دهندگان………………………………….. 70
جدول 4-5) توصیف متغیر آموزش … …………………………………………………………………………. 71
جدول 4-6) توصیف متغیر مدیریت دانش…………………………………………………………………….. 72
جدول 4-7) توصیف ابعاد مدیریت دانش……………………………………………………………………… 73
جدول 4-8)توصیف متغیر اثربخشی……………………………………………………………………………… 75
جدول 4-9)آزمون کولموگروف – اسمپرنف برای متغیر تحقیق…………………………………………76
جدول 4-10)ضریب همبستگی بین آموزش و اثربخشی سازمانی………………………………………76
جدول 4-11) آزمون رگرسیون سلسله چندگانه بین آموزش…………………………………………..77
و اثربخشی سازمانی با توجه به فرایند مدیریت دانش
جدول 4-12) نتایج آزمون رگرسیون چندگانه بین رابطه آموزش مهارت…………………………….78
و اثربخشی سازمانی با توجه به ابعاد فرایند مدیریت دانش
جدول 4-13) آزمون اثربخشی سازمانی با توجه به جنسیت……………………………………………….79
جدول4-14) آزمون تحلیل واریانس برای بررسی بین سن بر اثربخشی……………………………….79
جدول4-15) آزمون تحلیل واریانس برای بررسی بین تحصیلات بر اثربخشی………………………80
جدول4-16) آزمون تحلیل واریانس برای بررسی بین سابقه و اثربخشی……………………………..80
جدول 4 – 17 ) آزمون رگرسیون بین آموزش………………………………………………………………..81
و اثربخشی سازمانی با توجه به متغیرهای جمعیت شناختی
جدول 5-1) توصیف معیارهای آموزش………………………………………………………………………….. 84
جدول 5-2) توصیف ابعاد مدیریت دانش……………………………………………………………………….. 84
جدول 5-3) توصیف معیار های مدیریت دانش……………………………………………………………….. 85
جدول 5-4) توصیف معیارهای اثربخشی………………………………………………………………………… 87
فهرست نمودارها:
نمودار4-1) نمودار میله ای متغیر جنسیت پاسخ دهندگان……………………………………………………. 67
نمودار4-2) نمودار میله ای متغیر سن پاسخ دهندگان………………………………………………………….. 68
نمودار4-3) نمودار میله ای متغیر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان………………………………………… 69
نمودار 4-4) نمودار میله ای متغیر سابقه خدمتی در سازمان پاسخ دهندگان……………………………. 70
نمودار 4-5) نمودار هیستوگرام متغیر آموزش…………………………………………………………………….. 71
نمودار 4-6)نمودار هیستوگرام متغیر مدیریت دانش…………………………………………………………….. 72
نمودار 4-7)نمودار راداری ابعاد مدیریت دانش………………………………………………………………….. 73
نمودار 4-8)نمودار هیستوگرام متغیر اثربخشی……………………………………………………………………. 75
فهرست شکل ها
شکل 1-1)مدل مفهومی تحقیق ……………………………………………………………………………………….. 6
شکل 2-1)فرآیند آموزش کارکنان ………………………………………………………………………………….. 20
شکل 2-2) مدل جامع مدیریت دانش دانشگاه علم و صنعت………………………………………………. 34
چکیده:
بنا به نتایج بدست آمده از بسیاری از تحقیقـات و همچنین مشاهدۀ سیر فعـالیت سازمان ها و شرکتها؛ می توان دریافت که در محیط به شدت رقابتی امروز، فشار شدیدی برای بهبود بهره وری وجود دارد. و اثربخشی سازمانی نیز، قسمتی از بهره وری است. از طرفی ثابت شده است كه توفیق یك سازمان در گرو برخورداری از یك نظام آموزش منسجم و پویاست؛ تنها با داشتن چنین نظامی، سازمان می تواند با تحولات و پیشرفت های اجتماعی و صنعتی، همگام بوده و در میان سازمان های دیگر از جایگاه شایسته ای برخوردار شود.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-01] [ 10:43:00 ق.ظ ]
|