بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان |
یک مطلب دیگر :
در راه E3؛ چه انتظاراتی از نینتندو داریم؟
فصل اول : کلیات تحقیق | |
عنوان | صفحه |
چکیده | 1 |
1-1- مقدمه | 3 |
1-2- بیان مسئله | 4 |
1-3- اهمیت موضوع | 5 |
1-4- هدف تحقیق | 6 |
1-5- چارچوب نظری تحقیق | 6 |
1-6- فرضیهها | 7 |
1-7- تعریف واژه های مورد استفاده در تحقیق | 7 |
1-8- قلمرو تحقیق | 8 |
فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق | |
2-1- مقدمه | 10 |
2-2- تغییر سازمانی مفاهیم و تعاریف | 10 |
2-3- انواع تغییر | 14 |
2-4- مدل های تغییر | 16 |
2-4-1- مدل سه مرحله ای کرت لوین | 16 |
2-4-2- مدل سیستمی تغییر | 16 |
2-4-3- مدل هفت مرحله ای تغییر | 17 |
2-4-4- بیر ( 1990 ) | 17 |
2-4-5- ثرلی ( 1979 ) | 18 |
2-4-6- مدل فرآیند گسترش یافته | 19 |
2-5- ابعاد تغییر سازمانی | 19 |
2-6- مقاومت کارکنان در برابر تغییر سازمانی | 21 |
2-7- مدیریت تغییر سازمانی | 24 |
2-7-1- مدل های مدیریت تغییر سازمانی | 26 |
2-7-2- نتایج فعالیت های مدیریت تغییر | 32 |
2-8- تعاملات اجتماعی و مقاومت در برابر تغییر | 33 |
2-9- ارتباطات سازمانی و مقاومت کارکنان در برابر تغییر | 34 |
2-10- نقش آموزش در تغییر سازمانی | 43 |
2-11- نقش مشارکت کارکنان در تغییر سازمانی | 46 |
2-12- تعهد سازمانی | 50 |
2-12-1- ابعاد تعهد سازمانی | 52 |
2-13- دیدگاههای نظری تعهد سازمانی | 55 |
2-13-1- مدل می یر و آلن | 55 |
2-13-2- مدل مایر و شورمن | 56 |
2-13-3- مدل جاروس و همکاران | 56 |
2-14- دیدگاههای نظری عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی | 56 |
2-15- پیشینه تحقیق | 64 |
2-15-1- تحقیقات داخلی | 64 |
2-15-2- تحقیقات خارجی | 66 |
فصل سوم: روش تحقیق | |
3-1 – مقدمه | 70 |
3-2 – روش تحقیق | 70 |
3-3 – جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری | 70 |
3-4- روش و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات | 71 |
3-5 – پایایی پرسشنامه ها | 72 |
3-6 – روایی پرسشنامه | 73 |
3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها | 73 |
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها |
|
4 – 1 – مقدمه | 75 |
4 – 2 – آمار توصیفی | 75 |
4 – 2 – 1 -تحلیل خصوصیات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان | 75 |
4 – 2 – 2- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق | 80 |
4 – 3- آمار استنباطی (تحلیل فرضیه های تحقیق ) | 81 |
فصل پنجم : نتیجه گیری ، پیشنهاد ها و محدودیت ها | |
5 – 1- مقدمه | 85 |
5 – 2- بحث و نتیجه گیری | 85 |
5 – 2 – 1- نتایج بخش آمار توصیفی | 86 |
5 – 2 – 2 -نتایج بخش آمار استنباطی | 86 |
5 – 3- پیشنهادات کاربردی تحقیق | 89 |
5 – 4 -پیشنهادات بمنظور تحقیقات آتی | 90 |
5 – 5 – محدودیت های تحقیق | 90 |
فهرست منابع | 92 |
ضمیمه | 96 |
فهرست جداول | |
جدول 2 – 1 – دلایل و استراتژی های مقاومت در برابر تغییر | 23 |
جدول 3-1- توزیع سوالات پرسشنامه | 71 |
جدول 3-2- آلفای کرونباخ متغیرهای پرسشنامه | 72 |
جدول 4-1- جنسیت پاسخ دهندگان | 76 |
جدول 4-2- سن پاسخ دهندگان | 77 |
جدول 4-3- تحصیلات پاسخ دهندگان | 78 |
جدول 4-3- سابقه خدمت پاسخ دهندگان | 79 |
جدول 4-5- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق | 80 |
جدول 4-6- نتایج آزمون کولموگروف- اسمرینف | 80 |
جدول 4-7- ضرایب تاثیر رگرسیونی | 81 |
جدول 4-8- آماره های برازش مدل | 81 |
جدول 4-9- ضرایب تاثیر رگرسیونی | 83 |
جدول 4-10- ضرایب تاثیر رگرسیونی | 83 |
فهرست نمودار ها | |
نمودار2-1 – اجزای اصلی مدل سیستمی | 16 |
نمودار2-2 – مدل هفت مرحله ای تغییر | 17 |
نمودار 2-3 – مدل سه بخشی تعهد سازمانی (آلن و مییر 1993) | 54 |
نمودار 2-4 – عوامل سه گانه اثر گذار بر تعهد سازمانی (استیرز و همکاران 1978) | 60 |
نمودار 2-5 – پیش شرطهای تعهد سازمانی (مودی و همکاران 1982) | 61 |
نمودار 4-1- نمودار ستونی جنسیت پاسخ دهندگان | 76 |
نمودار 4-2- نمودار ستونی سن پاسخ دهندگان | 77 |
نمودار 4-3- نمودار ستونی تحصیلات پاسخ دهندگان |
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-01] [ 10:49:00 ق.ظ ]
|