10-2 جوّ سازمانی.. 18
11-2 سبک رهبری….. 20
1-11-2 رهبری خدمتگزار…… 22
2-11-2  سبک رهبری تحول آفرین…. 23
12-2  پارامترهای مؤثر برسبک رهبری تحول آفرین …. 25
1-12-2 هوش عاطفی EQ (هیجانی): 25
2-12-2 برون گرایی. 25
3-12-2 استقبال از کسب تجربه… 26
4-12-2 هوشمندی IQ: 26
5-12-2 عصبیت: 26
6-12-2 فرهنگ سازمانی… 26
7-12-2 محیط…. 27
8-12-2 رهبری قدرت‌طلبانه…. 27
9-12-2 رهبری مشارکتی (دموکراتیک)……. 27
10-12-2 رهبری آزادمنشانه. 28
13-2 مدل مفهومی تحقیق…. 28
14-2 پیشینه تحقیق…. 28
1-14-2 مرور تحقیقات داخلی…. 28
2-14-2 مرور تحقیقات خارجی…. 31
3 فصل سوم………. 35
1-3 مقدمه….. 36
2-3 روش تحقیق…. 36
3-3 جامعه آماری….. 36
4-3 روش نمونه گیری و نمونه آماری….. 39
5-3 ابزار گرد آوری اطلاعات……. 39

پایان نامه و مقاله

 

6-3 روش های تجزیه و تحلیل داده ها….. 39
7-3 جدول مدل تحلیلی پژوهش….. 41
8-3 نتیجه گیری……………………….. 44
4 فصل چهارم…… 45
1-4 مقدمه……. 46
2-4 آمار توصیفی اطلاعات جمعیت شناختی افراد نمونه……… 46
3-4 آمار توصیفی متغیرهای تحقیق…… 49
1-3-4 آمار توصیفی متغیرهای پرسش نامه سبک رهبری……………………… 49
2-3-4 آمار توصیفی متغیر جو سازمانی………………. 50
3-3-4 آمار توصیفی متغیرهای پرسش نامه انگیزش کارکنان……………………… 50
4-4 بررسی روایی و پایایی پرسش نامه ها……………………. 51
1-4-4 روایی پرسش نامه ها…………… 51
2-4-4 پایایی پرسش نامه ها……………. 51
5-4 آمار استنباطی………………. 54
1-5-4 بررسی نرمال بودن داده ها………………. 54
2-5-4  آزمون فرض های آماری……………………. 55
3-5-4 برازش مدل ساختاری……………………….. 58
4-5-4 تحلیل عاملی تاییدی……………… 59
5-5-4 بررسی روایی تشخیصی………………… 62

یک مطلب دیگر :

 
 

6-5-4 بررسی پایایی ترکیبی…………… 62
7-5-4 بررسی روایی همگرا…………. 63
8-5-4 مدل ساختاری………… 65
6-4 نتیجه گیری………… 66
5 فصل پنجم…………….. 67
1-5 مقدمه…………… 68
2-5 خلاصه نتایج پژوهش……………… 68
1-2-5 خلاصه نتایج آزمون های ضریب همبستگی…………………… 68
2-2-5 خلاصه نتایج برآورد مدل ساختاری……………….. 69
3-5 پیشنهادهای کاربردی……………… 70
4-5 پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی……………….. 71
5-5 محدودیتهای تحقیق……………….. 72
منابع……………………….. 73
فارسی. 73
لاتین. 76
پیوست……………………. 78
پرسش نامه. 78
1-1          مقدمه
در مقطع کنونی، یکی از علایم خطرناک فرهنگی – رسانه ای در کشور، از دست دادن مخاطبانی است که در عصر سهولت دستیابی به ارتباطات، به تماشای شبکه های ماهواره ای روی آورده اند. شبکه های ماهواره ای که خارج از نظارت سازمان صدا و سیما و سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران فعال هستند و مهمترین رقیب شبکه های داخلی محسوب می شوند. البته این موضوع تنها مختص به کشور ما نیست و طبیعتاً هر کشوری ترجیح می دهد ملتش، مصرف کننده تولیدات فرهنگی خودش باشد و حتی در صورتی که مانعی بر دسترسی مخاطب به این شبکه ها ایجاد نکند، در یک رقابت جدی با آنها سعی دارد با بالابردن کیفیت و کمیت تولیدات داخلی نظر مخاطب را به آن تولیدات معطوف کند. با توجه به سهل‌انگاری و کم‌کاری‌های موجود در دو بخش مهم آموزش و پرورش و دانشگاها در زمینه مسایل فرهنگی و غلبه مدرک‌گرایی و نمره محوری بر این دو نهاد، رسانه‌های صوتی و تصویری در حال حاضر نقش فوق‌العاده و کم‌نظیری در ایجاد و درونی‌سازی فرهنگ و تمدن در میان عامه مردم دارند. این نقش در ایران بر عهده سازمان صدا و سیما قرار دارد تا به حفظ و گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی یاری رساند.
منابع انسانی هر سازمان، عاملی اصلی حیات آن سازمان و از این رو شناخت انسان برای مدیریت اثر بخش آن ضروری است. رهبران بزرگ نه سیستم ها، نه فرآیندها، نه فنآوری و نه وظایف را رهبری      می کنند، بلکه آنها، انسان ها را رهبری می کنند، زیرا سرمایه های انسانی مزیت رقابتی بالقوه ای هستند که سازمان ها باید با اقدامات مناسب و درست، آنها را به نیرویی مریی و بالفعل تبدیل کرده و با افزایش ظرفیت ها و توانمندی ها، در جهت اهداف سازمان، رشد و توسعه دهند. مدیران  باید از طرح ها و برنامه هایی جهت به کارگیری موثر کارکنان استفاده نمایند تا از نامریی شدن آنها جلوگیری کنند که نتیجه تشکیل سازمانی از کارکنان بهره ور است که حس می کنند مریی اند ، به آنها توجه شده، ارزش داده شده و مورد قدردانی قرار می گیرند که این باعث ارتقای بهره وری ،اثربخشی،کارآیی و کیفیت خدمات و استفاده بهینه از منابع می گردد.
بحث و بررسی در خصوص ارضای نیازهای کارکنان سازمان صدا و سیما  وعوامل دلگرم کننده  و اثربخشی بیشتر کارکنان و ایجاد محیط صمیمی و پرجاذبه برای آنان در محیط سازمانی توجه هر فرد دلسوز به آینده این سازمان را به خود معطوف می دارد  و لذا همواره این سوال برای نویسنده مطرح بوده و هست که چرا و چگونه پاره ای موارد از طریق ایجاد انگیزش وارضای نیازهای منطقی و معقول کارکنان در دلبستگی به کار و بالا بردن روحیه آنها تاثیر مثبت حاصل شده و یا بالعکس در اثر کم توجهی و ضعف مدیریت تا چه حد در روحیه وانگیزه افراد اثر سوء گذاشته است؟ چرا برخی افراد در سازمان با وجود امکانات و مزایای یکسان، فعال ودارای انگیزه و برخی دیگر با تمامی مشکلات ماندگار می شوند؟ سبک رهبری آزادمنشانه، خودکامه و یا تلفیقی مدیران رسانه ملی چه تاثیری در بهبود عملکرد کارکنان و جوّ سازمانی خلاق و باز دارد؟ چگونه می توان انگیزش کارکنان را افزایش داد؟ شناخت اینکه کارکنان نیازهای متفاوتی را دنبال می کنند، می تواند به مدیران  این مطلب را تفهیم کند که چرا رفتار کارکنان در شبکه های مختلف مورد بررسی، متفاوت است ؟ آیا جوّ سازمانی خلاق و باز موجب افزایش انگیزش می شود؟
موفقیت و اثر بخشی سازمانی تا حد قابل ملاحظه ای در گرو شناخت سازمان، عوامل و استفاده بهینه از نیروهای بالقوه سازمانی است. همچنین شناخت الگوهای رفتاری در سازمان و ارتباط آن با ابعاد مختلف همچون جوّ سازمانی، نقش مهمی در اداره بهینه امور ایفا می کند.  تحقیق حاضر با آگاهی از این امر، به بررسی رابطه سبک رهبری و جوّ سازمانی با انگیزش کارکنان سازمان صدا و سیما پرداخته است.
در این فصل کلیات تحقیق شامل مساله تحقیق، بیان اهمیت و ضرورت مساله، سوالات تحقیق، اهداف تحقیق و… بیان گردیده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...