بهینه سازی مکان شمارنده های ترافیکی جهت دستیابی به چگونگی توزیع |
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : كلیات تحقیق و ساختار پایان نامه…………………………………………………………… 8
- ضرورت و اهداف برنامه ریزی حمل و نقل شهری………………………………. 9
- ضرورت آگاهی از تقاضای سفر برای برنامه ریزی شهری……………………. 10
- تعریف مساله……………………………………………………………………………. 14
- محتویات ………………………………………………………………………………… 14
1-4-1 فصل اول : کلیات تحقیق……………………………………………………. 19
1-4-2 فصل دوم : ادبیات موضوعی و پیشینه ی تحقیق………………………. 19
1-4-3 فصل سوم : روش تحقیق………………………………………………….. 19
1-4-4 فصل چهارم : نتایج تحقیق………………………………………………. 19
1-4-5 فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات………………………………… 19
فصل دوم: ادبیات موضوعی و پیشینه ی تحقیق………………………………………………………. 22
- مقدمه……………………………………………………………………………………… 23
- روش های مدل کردن ترافیک……………………………………………………….. 24
تخمین ماتریس تقاضای مبدا-مقصد با استفاده از رویکرد آماری…………. 30
- حداکثر احتمال……………………………………………………………… 30
- حداقل مربعات عمومی………………………………………………….. 31
- استنباط بیزین……………………………………………………………… 33
2-4 تعیین تعداد و محل شمارشگرهای ترافیکی………………………………………. 35
فصل سوم: ارائه مدل ریاضی……………………………………………………………………………… 45
- مقدمه……………………………………………………………………………………… 46
- تعریف مسئله……………………………………………………………………………. 46
ارایه ی مدل ریاضی پیشنهادی………………………………………………………. 48
فصل چهارم: محاسبات و یافتههای تحقیق……………………………………………………………… 52
- مقدمه……………………………………………………………………………………… 53
- مثال عددی……………………………………………………………………………….. 53
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات آتی……………………………………………………………….. 56
- نتیجهگیری……………………………………………………………………………….. 57
- پیشنهادات آتی………………………………………………………………………….. 58
- یک مطلب دیگر :
- پايان نامه ارشد رشته حقوق:موضع مقنن كيفري ايران درباره تاثير جهل و اشتباه
منابع………………………………………………………………………………………………………………. 59
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………… 59
منابع لاتین………………………………………………………………………………………………….. 59
فهرست جداول
عنوان صفحه
فصل چهارم
جدول (4-1) کمان های بهینه مثال عددی شبکه حمل و نقل…………………………………………… 53
جدول(4-2) مؤلفه های ماتریس تقاضای سفر اولیه………………………………………………………. 54
جدول (4-3) مؤلفههای ماتریس تقاضای سفر تخمینی………………………………………………….. 54
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
فصل اول
شکل(1-1)شبکه کوچک برای اثبات وجود ماتریس تقاضای سفر چندگانه……………………….. 17
فصل دوم
شکل(2-1)اهمیت جریان خالص و ناخالص با توجه به قانون 3 یانگ……………………………….. 38
شکل(2-2)نمودار میانگین اطلاعات زوج مبدا-مقصد w با توجه به احتمال سفر آن……………… 41
فصل سوم
شکل(3-1)مثال شبکه ساده برای بررسی مساله تکرار لینک …………………………………………… 50
فصل چهارم
شکل(4-1)شبکه حمل و نقل مورد بررسی………………………………………………………………… 53
فصل اول
کلیات تحقیق
1-1- ضرورت و اهداف برنامهریزی حملونقل شهری
رشد و توسعهی جوامع شهری، سبب افزایش نیاز این جوامع به خدمات همگانی و اجتماعی شدهاست. انجام بسیاری از فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی نیازمند تسهیلات حملونقلی است. شهرها برای خدمات حملونقل تا حدود زیادی به سیستم خیابانهای خود متکی هستند. این سیستمها برای جوابگویی به تقاضای فزایندهی ترافیک اتومبیلها، ترافیک تجاری، حملونقل عمومی، دسترسی به زمینهای اطراف و همچنین پارکینگها، همیشه در حال تحمل بار اضافی هستند.
تسهیلات حملونقل نیاز اساسی یک جامعه برای رشد و توسعه است. با توجه به سرمایهی عظیم لازم برای انواع پروژههای شهری، نتایج عدم برنامهریزی مناسب از همیشه حادتر شده است. این موضوع، لزوم توجه به برنامهریزی صحیح در حیطه حملونقل را مورد تأکید قرار میدهد. عدم برنامهریزی صحیح بخش حملونقل میتواند خسارتهای زیادی را بر روی توسعهی شهر، منطقه و حتی یک کشور داشتهباشد. بهعنوان مثال در ترافیک شهری مشکلات عدیده و محسوسی وجود دارد که لزوم توجه به برنامهریزی حملونقل را نمایان میسازد؛ خیابانهای شلوغ، آلودگی هوای شهرها، تصادفهای ترافیکی و خسارتهای مالی و جانی حاصل از تصادفها، راهبندانها، بهم خوردن نظم و آرامش مراکز مسکونی و درمانی، ایجاد استرس و فشار روحی، اشکال در دسترسی مناطق مختلف و . . .. همهی این موارد لزوم برنامهریزی حملونقل را در سطح شهری و برونشهری روشن میسازد.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-08-07] [ 03:22:00 ب.ظ ]
|