مدیریت طراحی صندوق سرمایه گذاری مشترک کالا متناسب با بازار سرمایه ... |
3-3 قلمرو تحقیق …………………………………………………………………………………………… 42
3-4 مدل مورد استفاده …………………………………………………………………………………….. 42
3-4-1 مدل مفهومی ………………………………………………………………………….. 43
3-5 روش جمع آوری داده ها ……………………………………………………………………………. 44
3-6 نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………. 44
فصل چهارم : یافته های تحقیق ……………………………………………………………………….. 45
4-1مقدمه ……………………………………………………………………………………………………… 46
4-2 بررسی گویه های پرسشنامه …………………………………………………………………………. 47
4-3 پایایی پرسشنامه ………………………………………………………………………………………… 47
4-4 تجزیه و تحلیل گویه ها ……………………………………………………………………………….. 49
4-5 بررسی حقوقی ………………………………………………………………………………………….. 63
4- 6 دیدگاه فقهی ……………………………………………………………………………………………. 67
4-6-1 مقدمه …………………………………………………………………………………….. 67
4-6-2 اصل صحت قرارداد ها ………………………………………………………………… 67
4-6-3 اصل لزوم قرارداد ها …………………………………………………………………… 67
4-6-4 ضوابط عمومی قرارداد ها ……………………………………………………………. 68
4-6-5 شرایط طرفین معامله …………………………………………………………………. 69
4-6-6 شرایط مال مورد مبادله ……………………………………………………………….69
4-6-7 دیدگاه فقهی در مورد صندوق سرمایه گذاری مشترک کالا ………………… 69
یک مطلب دیگر :
4-6-8 معاملات رایج در بورس کالا …………………………………………………………. 71
4-6-9 معاملات بورس کالا و فقه اسلامی …………………………………………………. 74
4-7 اساسنامه و امید نامه پیشنهادی ……………………………………………………………………. 75
4-7-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………. 75
4-7-2 اساسنامه پیشنهادی ………………………………………………………………….. 75
4-7-3 امیدنامه پیشنهادی …………………………………………………………………… 119
4-8 اعتبار سنجی اساسنامه و امید نامه ……………………………………………………………….. 123
4-9 نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………….. 124
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات آتی ……………………………………………………. 126
5-1 نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………. 127
5-2 پاسخ به سوالات تحقیق …………………………………………………………………………….. 128
5-3 پیشنهادات تحقیقات آتی …………………………………………………………………………… 128
منابع و مواخذ …………………………………………………………………………………………. 129
چکیده انگلیسی ………………………………………………………………………………………………. 131
چکیده:
امروزه در جوامع پیشرفته ی مالی یکی از مهمترین نهادهای مالی صندوق های سرمایه گذاری مشترک هستند. صندوق های مشترک سرمایه گذاری به جمع آوری وجوه سرمایه گذاران خرد پرداخته و آنها را در رشته تخصصی خود سرمایه گذاری می کنند. یکی از مهمترین انواع صندوق های سرمایه گذاری مشترک نوع کالایی آن است که در بورس های کالایی فعالیت می کنند. در ایران با توجه به نوپا بودن بورس کالا لزوم توسعه و پویاتر شدن بورس کالا حس می شود و با در نظر گرفتن نقش صندوق های سرمایه گذاری مشترک کالا در توسعه ی بورس کالا لزوم ایجاد چنین صندوق هایی مشخص می شود. تحقیق حاضر به امکانسنجی طراحی صندوق سرمایه گذاری مشترک کالا برای بازار سرمایه ایران پرداخته است. برای این منظور 4 مرحله کار صورت گرفته است. چهارچوب حقوقی و ارکان صندوق به روش مطالعات کتابخانه ای و چهارچوب عملیاتی و معاملاتی توسط پرسشنامه مشخص شد. در مرحله ی بعد به بررسی حقوقی و پس از آن بررسی فقهی پرداخته شد. با توجه به 4 مرحله ی فوق امکان ایجاد چنین صندوقی در بازار سرمایه ایران وجود دارد هرچند برای کارایی بهتر نیاز به رشد و توسعه ی ابزارهای نوین مالی در بورس کالا محسوس است. در انتها اساسنامه و امیدنامه با توجه به فرمت مشخص سازمان بورس و اوراق بهادار پیشنهاد شده است.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-09] [ 08:00:00 ب.ظ ]
|