حسن و قبح ذاتی و نسبت آن با وظیفه گرایی و ... |
فصل دوم: نظریات وظیفهگرا…………………………………………………………………….
بخش اول: نظریه اخلاقی کانت……………………………………………………………………….
امور پیشینی در عقل عملی………………………………………………………………………………
ارادهی خیر به عنوان خیرمطلق………………………………………………………………………..
اراده و وظیفه……………………………………………………………………………………………..
امر مطلق ……………………………………………………………………………………………………..
غایت در اخلاق کانت……………………………………………………………………………………
ارزیابی نظریهی اخلاقی کانت…………………………………………………………………………
بخش دوم: شهودگرائی………………………………………………………………………………………………
عینی بودن اخلاق …………………………………………………………………………………………
وظیفه در اخلاق شهودگرا……………………………………………………………………………….
شهودگرایی دیوید راس………………………………………………………………………………….
مبانی شهودگرایی راس …………………………………………………………………………………
ارزیابی نهایی شهودگرایی……………………………………………………………………………….
بخش سوم: نظریه امر الهی…………………………………………………………………………………………
ادله اشاعره……………………………………………………………………………………………………..
ارزیابی حسن و قبح شرعی……………………………………………………………………………..
فصل سوم: نظریههای غایت گرا………………………………………………………………………..
بخش اول: خودگرائی…………………………………………………………………………………….
خودگروی روانشناختی ………………………………………………………………………………..
بخش دوم: سودگرائی ……………………………………………………………………………………..
سودگرایی جرمی بنتام………………………………………………………………………………………
یک مطلب دیگر :
سودگرایی جی.ای. میل ……………………………………………………………………………………
تعریف خوبی از نظر میل…………………………………………………………………………………..
ارزیابی سودگرائی…………………………………………………………………………………………….
غایتگروی و حسن و قبح ذاتی ……………………………………………………………………….
بخش سوم: غایتگرایان مسلمان ………………………………………………………………………
تعریف مفاهیم اخلاقی ……………………………………………………………………………………
معیار فعل اخلاقی ………………………………………………………………………………………….
حسن و قبح ذاتی ………………………………………………………………………………………….
غایت اخلاق ………………………………………………………………………………………………….
نقش نیت و حسن فاعلی …………………………………………………………………………………
حسن و قبح عقلی …………………………………………………………………………………………..
ارزیابی غایتگرایی اخلاقی آیت الله مصباح ………………………………………………………
نتیجهگیری ……………………………………………………………………………………………………..
اخلاق اسلامی؛ وظیفهگرا یا غایتگرا؟ ………………………………………………………………
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 04:40:00 ق.ظ ]
|