حقوق خصوصی بررسی مسئولیت مدنی و چگونگی تعیین سبب مسئول در ... |
![]() |
یک مطلب دیگر :
منابع پایان نامه ارشد با موضوع تلفن همراه
| عنوان | صفحه |
| چکیده | 1 |
| مقدمه | 2 |
| فصل نخست : کلیات | 7 |
| مبحث نخست: مفاهیم و تعاریف | 9 |
| مبحث دوم : قوانین و مقررات حاکم بر حمل ونقل هوایی بین المللی | 15 |
| گفتار نخست : کنوانسیون ورشو 1929 | 15 |
| گفتار دوم : پروتکل های کنوانسیون ورشو | 17 |
| گفتار سوم : موافقت نامه مونترال | 21 |
| گفتار چهارم : کنوانسیون گوادلاخارا 1961 | 23 |
| گفتار پنجم : کنوانسیون مونترال 1999 | 24 |
| مبحث سوم:قوانین و مقررات حاکم بر حمل و نقل هوایی | 31 |
| گفتار اول : قانون اجازه الحاق دولت ایران به کنوانسیون ورشو مصوب 1354 | 31 |
| گفتار دوم : قانون هواپیمایی کشوری مصوب 1/5/1328 | 32 |
| گفتار سوم : قانون تعیین حدود مسئولیت شرکت های هواپیمایی ایران مصوب 1391 | 32 |
| گفتار چهارم : مجازات اخلال کنندگان در امنیت پرواز و خرابکاری در وسایل و تاسیسات هواپیمایی | 33 |
| مبحث چهارم: تقسیم بندی مسئولیت متصدی حمل ونقل ایران مطابق کنواسیون ورشو | 34 |
| گفتار نخست : مسئولیت های حقوقی مشمول کنوانسیون ورشو | 34 |
| گفتار دوم : مسئولیت های خارج از شمول کنوانسیون ورشو | 37 |
| مبحث پنجم:بررسی علل عمده ی وقوع حوادث و سوانح هوایی ایران | 39 |
| گفتار نخست : عوامل انسانی موثر در سوانح هوایی | 39 |
| گفتار دوم : عوامل غیر انسانی موثر د سوانح هوایی | 41 |
| فصل دوم: مبنای مسئولیت مدنی ناشی از سوانح هوایی | 43 |
| مبحث نخست: مبنای فقهی و حقوقی مسئولیت مدنی در سوانح هوایی | 45 |
| گفتار نخست : مبنای فقهی | 45 |
| گفتار دوم : مبانی حقوقی مطابق کنوانسیون ورشو | 50 |
| مبحث دوم: انواع خسارت وارده به مسافرین در نتیجه ی سانحه ی هوایی | 55 |
| گفتار نخست : خسارات مالی و جانی وارده به مسافر | 55 |
| گفتار دوم : خسارات معنوی وارده به مسافر | 74 |
| مبحث سوم: موارد معافیت شرکتهای هواپیمایی از جبران خسارت | 83 |
| گفتار نخست : اتخاذ کلیه تدابیر لازم از سوی شرکت هواپیمایی | 83 |
| گفتار دوم : علل خارج از اراده ی شرکت هواپیمایی | 84 |
| گفتار سوم : نقش زیان دیده در ایجاد خسارت | 86 |
| گفتار چهارم : عدم اعتراض زیان دیده در مواعد مقرر | 87 |
| مبحث چهارم:موارد تشدید مسئولیت شرکتهای هواپیمایی | 91 |
| گفتار نخست : تقصیر شرکت های هواپیمایی در ایجاد خسارت | 91 |
| گفتار دوم : رعایت برخی مقررات | 94 |
| فصل سوم: شرط تغییر محدوده مسئولیت ، زمان و مکان مسئولیت و چگونگی تعیین سبب مسئول | 97 |
| مبحث نخست:چگونگی تعیین سبب مسئول مطابق کنوانسیون ورشو | 99 |
| گفتار نخست : بررسی اعتبار شرط عدم مسئولیت در فقه امامیه و حقوق ایران | 99 |
| گفتار دوم : بررسی اعتبار شرط عدم مسئولیت برای شرکت های هواپیمایی | 107 |
| گفتار سوم : بررسی اعتبار شرط افزایش مسئولیت در فقه امامیه و حقوق ایران | 109 |
| گفتار چهارم : بررسی اعتبار شرط افزایش مسئولیت برای شرکت های هواپیمایی | 110 |
| مبحث دوم: زمان و مکان مسئولیت | 111 |
| مبحث سوم : چگونگی تعیین سبب مسئول مطابق کنوانسیون ورشو | 112 |
| مبحث چهارم : چگونگی تعیین سبب مسئول در سوانح هوایی مطلبق قوانین و رویه محاکم | 115 |
| گفتار نخست : رعایت کنواسیون ورشو 1929 اصلاحی لاهه | 115 |
| گفتار دوم: رعایت قوانین و مقررات داخلی ایران طبق رویه ی محاکم | 115 |
| نتیجه گیری | 117 |
| ضمائم | 118 |
| منابع | 131 |
| چکیده ی انگلیسی | 134 |
| عنوان انگلیسی | 135 |
چکیده :
هواپیما همانطور که همزمان از سرعت و رفاه بالایی برخوردار است به همان میزان از سوانح هولناکتری در مقایسه با سایر وسایل نقلیه برخوردار می باشد و بحث سوانح هوایی در کشور ما باتوجه به تحریم های بین المللی و عدم توانایی در استفاده از هواپیماهای به روز در ناوگان هوایی به امر جدی تر و قابل تامل تر از سایر کشورها تبدیل شده است . از بحث فرسودگی ناوگان هوایی که بگذریم با قواعد متعدد ، پراکنده و در مواردی ناهماهنگ در جهت احقاق حقوق مسافرین زیان دیده از این وضع مواجه می شویم . این وضعیت قضات و مشاوران حقوقی را در یافتن راه حلهای مناسب دچار سردرگمی می نماید. پیرامون مسئله جبران خسارت در سوانح هوایی با دو نوع منبع داخلی و خارجی در ارتباطیم:1- منابع داخلی که شامل قوانین عام و خاص است ، قوانین عام داخلی مانند قانون مدنی ، مسئولیت مدنی ، قانون مجازات اسلامی و … و قانون خاص داخلی ، قانون تعیین مسئولیت مدنی شرکت های هواپیمایی در پروازهای داخلی مصوب سال 1391 می باشد . 2- منابع بین المللی شامل کنوانسیون ورشو 1929 ، پروتکل لاهه ، کنوانسیون گوادلاخارا ، پروتکل گواتمالا و کنوانسیون مونترال.
حال در خصوص خسارت وارده به مسافران در پرواز های خارجی که مبداء یا مقصد آن ایران است ، کنوانسیون ورشو و اصلاحیه لاهه حاکم بوده و در پروازهای داخلی باید قائل به تفکیک شد: در خصوص خسارات وارده به جان مسافران قانون مجازات اسلامی حاکم و در خسارات وارده به بار و لوازم مسافران کنوانسیون ورشو و اصلاحیه لاهه
فرم در حال بارگذاری ...
|
[جمعه 1399-08-09] [ 11:33:00 ق.ظ ]
|



