دانلود ارشد مؤلفه های هنری تأثیرگذار بر رونق اقتصادی مینای نقاشی در تهران |
2-2هنرهای سنتی. 41
2-3صنایع دستی. 42
2-3-1تعاریف صنایع دستی. 42
2-3-2ویژگیهای صنایع دستی. 43
2-3-3خصیصههای صنایع دستی. 44
2-3-4ضعفهای صنایع دستی ایران.. 44
2-3-6 فرصتهای صنایع دستی ایران.. 46
2-3-7 محصولات صنایع دستی. 48
2-3-8 بازارصنایع دستی. 52
2-3-9 بخشهای مرتبط با توزیع صنایع دستی.. 54
2-3-10 مکان مناسب جهت عرضه تولیدات صنایع دستی.. 55
2-3-11 سازمان تربیتی،علمی وفرهنگی ملل متحد: یونسکو. 56
2-4فرهنگ.. 56
2-4-1فرهنگ و تمدن. 57
2-4-2خرده فرهنگ.. 57
2-4-3 فرهنگ ملی. 57
2-4-4 فرهنگ قومی. 57
2-4-5هویت فرهنگی. 58
2-4-6حافظه فرهنگی. 58
2-4-7فرهنگ نمادی. 58
2-4-8سرمایه فرهنگی. 59
2-4-9 هژمونی فرهنگی / فرادستی.. 59
2-5اقتصاد 60
2-6 تبلیغات.. 61
2-6-1 تبلیغات درصنایع دستی ایران.. 62
2-7 قیمتگذاری. 63
2-7-1 قیمتگذاری صحیح در تولیدات صنایع دستی ایران.. 64
2-8بستهبندی. 66
2-8-1شاخصهای بستهبندی محصولات صنایع دستی.. 68
2-8-2 چالشهای بستهبندی صنایع دستی.. 68
2- 10 برند. 69
2-10-1 نام برند. 71
2-10-2 عناصربرند. 71
2-10-3چالشهای برندسازی در ایران.. 72
2-10-4مفهوم برند ملی. 72
2-11تعریف مینا در لغتنامه دهخدا 73
2-11-1 مینا و میناکاری. 73
2-11-2هنر میناکاری ایران قبل از اسلام. 75
2-11-3هنر مینا کاری ایران بعد از اسلام. 77
2-12 استانداردسازی. 85
2-13تاثیر کالاهای چین بر صنایع دستی.. 85
فصل سوم
(روش شناسی)
مقدمه. 89
3-1 روش شناسی پژوهش…. 90
3-2 جامعه نمونه وروش تعیین حجم نمونه. 90
3-3 متغیرهای پژوهش…. 93
3-3-1 انواع متغیر. 93
3-4 نحوه تهیه پرسشنامه. 93
3-4-1 پرسشهای باز و بسته. 93
3-4-2 تنظیم پرسشنامه. 94
3-4-3اعتبار سنجی پرسشنامه. 95
3-4-4قابلیت اعتماد(پایایی)ابزار اندازه گیری.. 93
3-5 روایی(اعتبار)پرسشنامه. 94
3-5-1 ابزاراندازهگیری.. 95
3-5-2 اعتبارمحتوا 109
3-5-3 اعتبارملاكی.. 110
3-5-4 اعتبارسازه. 111
3-5-5 اعتبارعاملی.. 112
3-6 آزمون فریدمن.. 98
3-7 آزمون من ویتنی ویلکاکسون.. 98
3-8 آمار استنباطی و توصیفی.. 99
3-9 آزمون آماری و تخمین آماری.. 100
3-10 آزمونهای آماری پارامتریک و ناپارامتریک… 101
3-10-1 خلاصه آزمونهای پارامتریک… 101
یک مطلب دیگر :
3-10-2 خلاصه آزمونهای ناپارامتریک… 101
فصل چهارم
یافته های تحقیق و مطالعات آماری
4-1مقدمه. 104
4-2 تجزیه وتحلیل توصیفی دادههای نمونه. 105
4-2-1 بررسی گروه شغلی افراد پاسخ دهنده. 106
4-2-2 بررسی توصیفی جنسیت افراد پاسخ دهنده. 107
4-2-3 بررسی و ضعیت سنی افراد پاسخ دهنده. 108
4-2-4 بررسی توصیفی مدرک تحصیلی افراد پاسخ دهنده. 109
4-2-5 بررسی توصیفی حضور افراد پاسخ دهنده در فعالیتهای هنری.. 110
4-3 نتایج استنباطی دادهها 111
4-3-1 بررسی فرضیههای تحقیق.. 112
4-3-2 بررسی فرضیه دوم. 115
4-3-2-1 بررسی فرضیه دوم اصلی.. 115
4-3-2-2 بررسی فرضیه فرعی اول فرضیه دوم. 119
4-3-2-3 بررسی فرضیه فرعی دوم فرضیه دوم. 122
4-3-2-4 رتبهبندی فرضیههای فرعی معنیدار فرضیه دوم. 125
4-3-3 بررسی فرضیه سوم. 127
4-3-2-1 بررسی فرضیه سوم اصلی.. 127
4-3-3-2 بررسی فرضیه فرعی اول فرضیه سوم. 130
4-3-3-3 بررسی فرضیه فرعی دوم فرضیه سوم. 133
4-3-3-4 بررسی فرضیه فرعی سوم فرضیه سوم. 136
4-3-3-5 بررسی فرضیه فرعی چهارم فرضیه سوم. 139
4-3-3-6 بررسی فرضیه فرعی پنجم فرضیه سوم. 142
4-3-3-7 بررسی فرضیه فرعی ششم فرضیه سوم. 145
4-3-3-8 بررسی فرضیه فرعی هفتم فرضیه سوم. 148
4-3-3-9 بررسی فرضیه فرعیه هشتم فرضیه سوم. 151
4-3-3-10- رتبه بندی فرضیههای فرعی معنیدار فرضیه سوم. 154
4-4- رتبه بندی آماری.. 158
فصل پنجم
تحلیل و استنتاج
5-1جایگاه مینای نقاشی.. 162
5-2قیمت مینا 162
5-3طرح و نقش مینا 164
5-3-1تأثیر طراحی خلاقانه در مینای نقاشی.. 165
5-4 بسته بندی مناسب… 167
5-4-1شاخصهای بستهبندی محصولات صنایع دستی.. 169
5-4-2چالشهای بستهبندی صنایع دستی.. 170
5-4-3راهکارهایی برای طراحی بسته بندی محصولات صنایع دستی.. 170
5-4-4ایجاد بستهبندی برای تولیدات صنایع دستی.. 171
5-5 تاثیر راهکار برندسازی بر ارتقاء کیفیت و بهبود. 172
5-5-1تجربیات جهانی برندسازی ملی.. 173
5- 6استانداردسازی راه ورود صنایع دستی به بازارهای جهانی.. 174
5-7 به رسمیت شناختن پتانسیل گردشگری.. 17
5-8 بازاریابی و ایجاد علاقه در مصرف کننده. 178
5-9 حضور مؤثر رقیبان در ارائه کیفیت بهتر. 178
5-10حضور کارشناسان بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات.. 180
5-11ناشناخته بودن صنایع دستی در ایران و بازارهای جهانی.. 182
5-12مزایای پیاده سازی برند در صنایع دستی.. 182
5-13نتیجه گیری. 183
منابع.
بیان مسئله ضرورت و اهمیت انتخاب موضوع
جهان مادیگرای معاصر که همه چیز را با معیارهای کمّی و غالبا مادی و اقتصادی میسنجد، در برخی نقاط جهان تا جایی پیشرفتهاست که نه تنها آثار و نتایج و فواید فعالیتهای بشری را اینگونه ارزیابی میکند، بلکه پا را فراتر نهاده و به بازده ی فوری و بالبداهه آن اصرار میورزد. یکی از مقولاتی که به صورتهای مختلف به اسارت سرمایه درآمده است، زمینههای مختلف هنری میباشد که کم و بیش (چه از نظر هنرمند، چه از نظر مواد اولیه مورد نیاز او و چه از نظر آحاد جامعه به عنوان مخاطبان هنر) تحت تأثیر نیاز موازین اقتصاد رایج جامعه قرار گرفته اند. برای ایجاد این ارتباط و یا بهتر بگوییم برای توجیه این سلطه، جنبههای اقتصادی آن مطرح میشود. وضعیت حاضر را شاید لزوم خود کفایی هنر و توسعه هنر به سرمایه بتوان از ثمرات دوران مدرن شمرد که همانند گذشته لزومی به عجین بودن زندگی و فعالیتهای انسان با هنر نمیبیند و هنر را مقولهای منتزع از زندگی جدید قلمداد میکند که خلق و ایجا ش به عدهای خاص محدود است که البته هزینههایی دارند و لذا مصرفکنندگان آثار هنری باید این هزینه را بپردازند.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-07-30] [ 03:50:00 ق.ظ ]
|