عنوان صفحه
فصل اول : کلیات پژوهش 1
1-1.          مقدمه 2
1-2.          بیان مساله 3
1-3.          ضرورت و اهمیت پژوهش 19
1-4.          اهداف پژوهش 23
1-5.          فرضیه ها و سوالات پژوهش 24
1-6.          متغیرهای پژوهش 24

1-6-1. تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش 

 

35
فصل دوم: ادبیات نظری و پژوهشی 36
2-1. مقدمه 36
2-2 . توسعه پایدار 38
2-2-1. آموزش و توسعه 39
2-2-2.نابرابری  آموزشی و توسعه 42
2-2-3.آموزش  و  توسعه پایدار 43
2-3. نابرابری آموزشی 43
2-3-1. آموزش و پرورش 43
2-3-2. مفهوم نابرابری آموزشی 44
2-3-3. پیشینة تاریخی نابرابری آموزشی 49
2-3-4. عدالت و برابری 50
2-3-5. نظریه های نابرابری آموزشی 51
2-3-5-1. کارکردگرایی و برابری فرصت­های آموزشی 51
2-3-5-2. تضادگرایان و نابرابری آموزشی 52
2-3-5-3. مارکسیسم و نابرابری آموزشی 54
2-3-5-4 . سرمایه داری و نابرابری آموزشی 55
2-3-5-5.سوسیالیسم و نابرابری آموزشی 56
2-3-5-6.کمونیسم و نابرابری آموزشی 56
2-3-5-7.آنارشیسم و نابرابری آموزشی 57
2-3-5-8.رادیکالیسم و نابرابری آموزشی 57
2-3-5-9.لیبرالیسم و نابرابری آموزشی 58
2-3-5-10.محافظه­کاری و نابرابری آموزشی 59
2-3-5-11. عدالت و برابری در قرآن کریم 57
2-3-5-12. برابری و عدالت از دیدگاه نهج­البلاغه 60
2-3-5-13. عدالت و برابری از دیدگاه امام خمینی (ره) 63
2-3-5-14. جمع بندی نظریه های نابرابری آموزشی 65
2-3-6. ابعاد نابرابری های آموزشی 66
2-3-7- عوامل موثر بر نابرابری های آموزشی 67
 2-3-7-1. عوامل مربوط به دانش آموز 71
2-3-7-1-1 .وضعیت اجتماعی ـ اقتصادی (SES) 71
2-3-7-1- 2- اندازه­گیری وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی 77
2-3-7-1-3 – سرمایة فرهنگی و نظریة بازتولید فرهنگی بوردیو 79
2-3-7-1-4. جنسیت 85
 2-3-7-1-5. نابرابری، قومیت و نژاد 86
2-3-7-1-6. زبان و نابرابری آموزشی 87
2-3-7-1-7. آرزوهای تحصیلی و نابرابری 90
2-3-7-2. عوامل مربوط به معلم 91
 2-2-7-3. عوامل سطح نظام آموزشی 94
2-3-7-4. عوامل مدرسه ای 94
2-3-7-5-  فرایندهای آموزشی 96
2-3-7-5-1. جو مدرسه 100
2-3-7-6.  نابرابری بروندادهای آموزشی 102
2-3-7-6-1. پیشرفت تحصیلی ( برونداد شناختی) 102
2-3-7-6-2. بروندادهای غیرشناختی 105
2-4-  شاخص های آموزشی 110
2-4-1. تعریف شاخص 110
2-4-2. سیستم شاخص ها(نشانگرها) 114
2-5. برنامه­ریزی و مدیریت  آموزش و پرورش 118
2-5-1-برنامه‌ریزی استراتژیک در آموزش و پرورش 120
5-2-2.  اصول برنامه‌ریزی استراتژیك در آموزش و پرورش 122
2-5-4-فرایند برنامه ریزی استراتژیک 123
2-5-5. سطوح برنامه ریزی استراتژیک در نواحی آموزش و پرورش 124
2- 6 . سابقه عملی و پیشینه تحقیق در ایران و خارج از کشور 124
2-6-1 – پیشینه تحقیق در ایران : 124
2-6-2. تحقیقات خارجی 129

2-7. جمع بندی 

 

137
فصل سوم: روش پژوهش 145
3-1. مقدمه 146
3-2. نوع پژوهش 146
3-3. جامعه٬ نمونه و روش نمونه گیری 147
3-3-1.روش نمونه گیری و حجم نمونه 149
3-3-2.تعیین حجم نمونه 149
3-4. شاخص ها و معرف های تحقیق 150
3-5. ابزارهای اندازه گیری 153
3-5-1. روایی پرسشنامه ها 151
3-5-2. پایایی پرسشنامه ها 161
3-6. روش اجرا و جمع آوری داده ها 162
3-7. روش تجزیه و تحلیل داده ها 163
3-7-1. مدل سوات 163
3-7-2.تکنیک تاپسیس 168
3-7-3. شبکه های عصبی 169
3-7-4. تحلیل مسیر 172

3-8. آزمون پیش فرضها 

 

174
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 175
4-1. مقدمه 176
4-2. یافته های توصیفی 176
4-2-1. توصیف داده های جمعیت شناختی 176
4-2-2. توصیف داده ها 187
4-3. تحلیل فرضیه ها و سوالات 202

4-4. برنامه ریزی استراتژیک 

 

219
فصل پنجم:  بحث و نتیجه گیری و ارائه استراتژی 230
5-1. مقدمه 231
5-2. بحث و نتیجه گیری 235
5-3. محدودیت های پژوهش 239
5-4. پیشنهادات 240
منابع و ماخذ 244

فهرست شکل ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صفحه عنوان
18 شکل 1-1. مدل مفهومی تحقیق
144 شکل 2-1. مدل مفهومی تحقیق
158 شکل 3-1. نمودار اسکری داده های تحقیق
165 شکل 3-2. عوامل موثر در تحلیل محیطی
167 شکل 3-3 ماتریس سوات
171 شکل 3-4. لایه های یک شبکه عصبی مصنوعی
213 شکل 4-1. نمودار تحلیل مسیر عوامل مؤثر بر برخورداری مناطق آموزش و پرورش آذربایجان غربی
215 شکل 4-2. رابطه گرافیکی ورودی و خروجی داده‌ها و ارتباط آن‌ها از طریق لایه‌های پنهان
217 شکل 4-3. نمودار مقادیر واقعی و پیش‌بینی شده برخورداری مناطق آموزش و پرورش آذربایجان غربی
217  شکل 4-4. ضریب رگرسیون خطی بین مقادیر واقعی و پیش‌بینی شده برخورداری مناطق آموزش و پرورش

فهرست جداول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان نامه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک مطلب دیگر :

خرید پایان نامه ارشد روانشناسی : وابستگی متقابل چالش و بازخورد

 

عنوان صفحه
جدول 2-1. نمونه آیاتی از قرآن کریم درباره عدالت و برابری 62
جدول 2-2. نمونه نامه ها و خطابه های حضرت علی (ع) در نهج البلاغه 64
جدول 2-3. نمونه ای از سخنان امام خمینی درباره عدالت 66
جدول 2-4. سطح عینیت شاخص های آموزش و پرورش 133
جدول 2-5. سیستم شاخص های برابری آموزشی 136
جدول 3-1. توزیع جامعه و نمونه آماری تحقیق 148
جدول 3-2. پارامترهای موجود در فرمول کوکران 149
جدول 3-3. سیستم شاخص های نابرابری در آموزش و پرورش 151
جدول 3-4. شاخص های آماری پرسشنامه های تحقیق 157
جدول 3-5. ارزش و درصد واریانس عوامل پژوهش 159
جدول 3-6. بارهای عاملی سوالات پرسشنامه 160
جدول 3-7. ضرایب آلفای کرونباخ پرسشنامه های تحقیق 162
جدول 4-1. داده های توصیفی به تفكیك جنسیت 176
جدول 4-2. داده های توصیفی به تفكیك سن 177
جدول 4-3 توزیع جامعه آماری بر اساس رشته تحصیلی 178
جدول 4-4. توزیع نمونه آماری بر اساس پایه تحصیلی 179
جدول 4-5. توزیع نمونه آماری بر اساس زبان 180
جدول 4-6.  توزیع نمونه آماری بر اساس مذهب 181
جدول 4-7. داده های توصیفی به تفكیك محل سکونت 182
جدول 4-8. داده های توصیفی مربوط به ساختار خانواده 183
جدول 4-9. داده های توصیفی به تفكیك تحصیلات مادر 183
جدول 4-10. داده های توصیفی به تفكیك تحصیلات پدر 184
جدول 4-11. داده های توصیفی به تفكیك شغل مادر 185
جدول 4-12. داده های توصیفی به تفكیك شغل پدر 185
جدول 4-13. داده های توصیفی به تفكیك درآمد ماهیانه والدین 186
جدول 4-14 . داده های توصیفی مربوط به تعدا اعضای خانواده دانش آموزان 186
جدول 4-15. داده های توصیفی مربوط به توزیع وضعیت اجتماعی – اقتصدی دانش آموزان 187
جدول 4- 16. آماره های توصیفی متغیرهای تحقیق 187
جدول 4-17. آماره های توصیفی شاخص های مورد استفاده در پژوهش 188
جدول 4-18. رتبه‌بندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخص‌های زمینه 190
جدول 4- 19. رتبه‌بندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخص‌های امکانات 191
جدول 4-20. رتبه‌بندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخص‌های امکانات علمی آموزشی دانش آموزی 193
جدول 4-21. رتبه‌بندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخص‌های نیروی انسانی 194
جدول 4-22.  رتبه‌بندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخص‌های اقتصادی 195
جدول 4-23. رتبه‌بندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخص‌های فرایندی 197
جدول 4-24. رتبه‌بندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخص‌های بروندادهای غیرشناختی 198
جدول 4-25.  رتبه‌بندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخص‌های پیشرفت 199
جدول 4-26. رتبه‌بندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخص‌های تلفیقی 200
جدول 4-27. میزان نابرابری(ضریب پراکندگی) شاخص های تحقیق در مناطق آموزشی استان آذربایجان غربی 201
جدول4-28. سطح بندی مناطق آموزشی از نظر برخورداری از شاخص های آموزشی 201
جدول 4-29. سیستم شاخص های نابرابری در آموزش و پرورش 205
جدول 4-30. آزمونt  مستقل برای مقایسه نابرابری بر اساس جنسیت 205
جدول -31 : نتایج آزمونt  مستقل برای مقایسه میانگین شاخصهای برابری آموزشی بین دختران و پسران 206
جدول 4- 32. شاخص های فضا و  منابع انسانی 207
جدول 4-33 : نتایج آزمونt  مستقل برای مقایسه میانگین شاخصهای برابری فرایند آموزشی بین دختران و پسران 208
جدول  4-34. درصد قبولی در کنکور به تفکیک رشته و جنسیت 209
جدول شماره4-35 . نتایج آزمونt  مستقل برای مقایسه میانگین شاخصهای برابری آموزشی بین دختران و  پسران 210
جدول4-36.  نتایج آزمون تحلیل واریانس یک طرفه نابرابری با زبان پاسخگویان 210
جدول4-37 . نتایج آزمون تحلیل واریانس یک طرفه نابرابری با مذهب پاسخگویان 210
جدول4-38 . ضرایب همبستگی متغیرهای تحقیق 211
جدول 4-39. آماره‌های تحلیل رگرسیون چندگانه نابرابری مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی 212
جدول 4-40. تحلیل واریانس رگرسیون چندگانه‌ی نابرابری آموزشی مناطق آموزش و پرورش آذربایجان غربی 212
جدول 4-41.  اثرات مستقیم و غیرمستقیم همبستگی بخش‌های مختلف برخورداری مناطق آموزش و پرورش آذربایجان غربی 216
جدول 4-42. اهمیت متغیرهای مستقل 219
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...