دکتری مدل سازی کاهش نابرابری های آموزشی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان ... |
![]() |
| عنوان | صفحه |
| فصل اول : کلیات پژوهش | 1 |
| 1-1. مقدمه | 2 |
| 1-2. بیان مساله | 3 |
| 1-3. ضرورت و اهمیت پژوهش | 19 |
| 1-4. اهداف پژوهش | 23 |
| 1-5. فرضیه ها و سوالات پژوهش | 24 |
| 1-6. متغیرهای پژوهش | 24 |
|
1-6-1. تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش
|
35 |
| فصل دوم: ادبیات نظری و پژوهشی | 36 |
| 2-1. مقدمه | 36 |
| 2-2 . توسعه پایدار | 38 |
| 2-2-1. آموزش و توسعه | 39 |
| 2-2-2.نابرابری آموزشی و توسعه | 42 |
| 2-2-3.آموزش و توسعه پایدار | 43 |
| 2-3. نابرابری آموزشی | 43 |
| 2-3-1. آموزش و پرورش | 43 |
| 2-3-2. مفهوم نابرابری آموزشی | 44 |
| 2-3-3. پیشینة تاریخی نابرابری آموزشی | 49 |
| 2-3-4. عدالت و برابری | 50 |
| 2-3-5. نظریه های نابرابری آموزشی | 51 |
| 2-3-5-1. کارکردگرایی و برابری فرصتهای آموزشی | 51 |
| 2-3-5-2. تضادگرایان و نابرابری آموزشی | 52 |
| 2-3-5-3. مارکسیسم و نابرابری آموزشی | 54 |
| 2-3-5-4 . سرمایه داری و نابرابری آموزشی | 55 |
| 2-3-5-5.سوسیالیسم و نابرابری آموزشی | 56 |
| 2-3-5-6.کمونیسم و نابرابری آموزشی | 56 |
| 2-3-5-7.آنارشیسم و نابرابری آموزشی | 57 |
| 2-3-5-8.رادیکالیسم و نابرابری آموزشی | 57 |
| 2-3-5-9.لیبرالیسم و نابرابری آموزشی | 58 |
| 2-3-5-10.محافظهکاری و نابرابری آموزشی | 59 |
| 2-3-5-11. عدالت و برابری در قرآن کریم | 57 |
| 2-3-5-12. برابری و عدالت از دیدگاه نهجالبلاغه | 60 |
| 2-3-5-13. عدالت و برابری از دیدگاه امام خمینی (ره) | 63 |
| 2-3-5-14. جمع بندی نظریه های نابرابری آموزشی | 65 |
| 2-3-6. ابعاد نابرابری های آموزشی | 66 |
| 2-3-7- عوامل موثر بر نابرابری های آموزشی | 67 |
| 2-3-7-1. عوامل مربوط به دانش آموز | 71 |
| 2-3-7-1-1 .وضعیت اجتماعی ـ اقتصادی (SES) | 71 |
| 2-3-7-1- 2- اندازهگیری وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی | 77 |
| 2-3-7-1-3 – سرمایة فرهنگی و نظریة بازتولید فرهنگی بوردیو | 79 |
| 2-3-7-1-4. جنسیت | 85 |
| 2-3-7-1-5. نابرابری، قومیت و نژاد | 86 |
| 2-3-7-1-6. زبان و نابرابری آموزشی | 87 |
| 2-3-7-1-7. آرزوهای تحصیلی و نابرابری | 90 |
| 2-3-7-2. عوامل مربوط به معلم | 91 |
| 2-2-7-3. عوامل سطح نظام آموزشی | 94 |
| 2-3-7-4. عوامل مدرسه ای | 94 |
| 2-3-7-5- فرایندهای آموزشی | 96 |
| 2-3-7-5-1. جو مدرسه | 100 |
| 2-3-7-6. نابرابری بروندادهای آموزشی | 102 |
| 2-3-7-6-1. پیشرفت تحصیلی ( برونداد شناختی) | 102 |
| 2-3-7-6-2. بروندادهای غیرشناختی | 105 |
| 2-4- شاخص های آموزشی | 110 |
| 2-4-1. تعریف شاخص | 110 |
| 2-4-2. سیستم شاخص ها(نشانگرها) | 114 |
| 2-5. برنامهریزی و مدیریت آموزش و پرورش | 118 |
| 2-5-1-برنامهریزی استراتژیک در آموزش و پرورش | 120 |
| 5-2-2. اصول برنامهریزی استراتژیك در آموزش و پرورش | 122 |
| 2-5-4-فرایند برنامه ریزی استراتژیک | 123 |
| 2-5-5. سطوح برنامه ریزی استراتژیک در نواحی آموزش و پرورش | 124 |
| 2- 6 . سابقه عملی و پیشینه تحقیق در ایران و خارج از کشور | 124 |
| 2-6-1 – پیشینه تحقیق در ایران : | 124 |
| 2-6-2. تحقیقات خارجی | 129 |
|
2-7. جمع بندی
|
137 |
| فصل سوم: روش پژوهش | 145 |
| 3-1. مقدمه | 146 |
| 3-2. نوع پژوهش | 146 |
| 3-3. جامعه٬ نمونه و روش نمونه گیری | 147 |
| 3-3-1.روش نمونه گیری و حجم نمونه | 149 |
| 3-3-2.تعیین حجم نمونه | 149 |
| 3-4. شاخص ها و معرف های تحقیق | 150 |
| 3-5. ابزارهای اندازه گیری | 153 |
| 3-5-1. روایی پرسشنامه ها | 151 |
| 3-5-2. پایایی پرسشنامه ها | 161 |
| 3-6. روش اجرا و جمع آوری داده ها | 162 |
| 3-7. روش تجزیه و تحلیل داده ها | 163 |
| 3-7-1. مدل سوات | 163 |
| 3-7-2.تکنیک تاپسیس | 168 |
| 3-7-3. شبکه های عصبی | 169 |
| 3-7-4. تحلیل مسیر | 172 |
|
3-8. آزمون پیش فرضها
|
174 |
| فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها | 175 |
| 4-1. مقدمه | 176 |
| 4-2. یافته های توصیفی | 176 |
| 4-2-1. توصیف داده های جمعیت شناختی | 176 |
| 4-2-2. توصیف داده ها | 187 |
| 4-3. تحلیل فرضیه ها و سوالات | 202 |
|
4-4. برنامه ریزی استراتژیک
|
219 |
| فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری و ارائه استراتژی | 230 |
| 5-1. مقدمه | 231 |
| 5-2. بحث و نتیجه گیری | 235 |
| 5-3. محدودیت های پژوهش | 239 |
| 5-4. پیشنهادات | 240 |
| منابع و ماخذ | 244 |
فهرست شکل ها
| صفحه | عنوان |
| 18 | شکل 1-1. مدل مفهومی تحقیق |
| 144 | شکل 2-1. مدل مفهومی تحقیق |
| 158 | شکل 3-1. نمودار اسکری داده های تحقیق |
| 165 | شکل 3-2. عوامل موثر در تحلیل محیطی |
| 167 | شکل 3-3 ماتریس سوات |
| 171 | شکل 3-4. لایه های یک شبکه عصبی مصنوعی |
| 213 | شکل 4-1. نمودار تحلیل مسیر عوامل مؤثر بر برخورداری مناطق آموزش و پرورش آذربایجان غربی |
| 215 | شکل 4-2. رابطه گرافیکی ورودی و خروجی دادهها و ارتباط آنها از طریق لایههای پنهان |
| 217 | شکل 4-3. نمودار مقادیر واقعی و پیشبینی شده برخورداری مناطق آموزش و پرورش آذربایجان غربی |
| 217 | شکل 4-4. ضریب رگرسیون خطی بین مقادیر واقعی و پیشبینی شده برخورداری مناطق آموزش و پرورش |
فهرست جداول
یک مطلب دیگر :
خرید پایان نامه ارشد روانشناسی : وابستگی متقابل چالش و بازخورد
| عنوان | صفحه |
| جدول 2-1. نمونه آیاتی از قرآن کریم درباره عدالت و برابری | 62 |
| جدول 2-2. نمونه نامه ها و خطابه های حضرت علی (ع) در نهج البلاغه | 64 |
| جدول 2-3. نمونه ای از سخنان امام خمینی درباره عدالت | 66 |
| جدول 2-4. سطح عینیت شاخص های آموزش و پرورش | 133 |
| جدول 2-5. سیستم شاخص های برابری آموزشی | 136 |
| جدول 3-1. توزیع جامعه و نمونه آماری تحقیق | 148 |
| جدول 3-2. پارامترهای موجود در فرمول کوکران | 149 |
| جدول 3-3. سیستم شاخص های نابرابری در آموزش و پرورش | 151 |
| جدول 3-4. شاخص های آماری پرسشنامه های تحقیق | 157 |
| جدول 3-5. ارزش و درصد واریانس عوامل پژوهش | 159 |
| جدول 3-6. بارهای عاملی سوالات پرسشنامه | 160 |
| جدول 3-7. ضرایب آلفای کرونباخ پرسشنامه های تحقیق | 162 |
| جدول 4-1. داده های توصیفی به تفكیك جنسیت | 176 |
| جدول 4-2. داده های توصیفی به تفكیك سن | 177 |
| جدول 4-3 توزیع جامعه آماری بر اساس رشته تحصیلی | 178 |
| جدول 4-4. توزیع نمونه آماری بر اساس پایه تحصیلی | 179 |
| جدول 4-5. توزیع نمونه آماری بر اساس زبان | 180 |
| جدول 4-6. توزیع نمونه آماری بر اساس مذهب | 181 |
| جدول 4-7. داده های توصیفی به تفكیك محل سکونت | 182 |
| جدول 4-8. داده های توصیفی مربوط به ساختار خانواده | 183 |
| جدول 4-9. داده های توصیفی به تفكیك تحصیلات مادر | 183 |
| جدول 4-10. داده های توصیفی به تفكیك تحصیلات پدر | 184 |
| جدول 4-11. داده های توصیفی به تفكیك شغل مادر | 185 |
| جدول 4-12. داده های توصیفی به تفكیك شغل پدر | 185 |
| جدول 4-13. داده های توصیفی به تفكیك درآمد ماهیانه والدین | 186 |
| جدول 4-14 . داده های توصیفی مربوط به تعدا اعضای خانواده دانش آموزان | 186 |
| جدول 4-15. داده های توصیفی مربوط به توزیع وضعیت اجتماعی – اقتصدی دانش آموزان | 187 |
| جدول 4- 16. آماره های توصیفی متغیرهای تحقیق | 187 |
| جدول 4-17. آماره های توصیفی شاخص های مورد استفاده در پژوهش | 188 |
| جدول 4-18. رتبهبندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخصهای زمینه | 190 |
| جدول 4- 19. رتبهبندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخصهای امکانات | 191 |
| جدول 4-20. رتبهبندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخصهای امکانات علمی آموزشی دانش آموزی | 193 |
| جدول 4-21. رتبهبندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخصهای نیروی انسانی | 194 |
| جدول 4-22. رتبهبندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخصهای اقتصادی | 195 |
| جدول 4-23. رتبهبندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخصهای فرایندی | 197 |
| جدول 4-24. رتبهبندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخصهای بروندادهای غیرشناختی | 198 |
| جدول 4-25. رتبهبندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخصهای پیشرفت | 199 |
| جدول 4-26. رتبهبندی مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نظر شاخصهای تلفیقی | 200 |
| جدول 4-27. میزان نابرابری(ضریب پراکندگی) شاخص های تحقیق در مناطق آموزشی استان آذربایجان غربی | 201 |
| جدول4-28. سطح بندی مناطق آموزشی از نظر برخورداری از شاخص های آموزشی | 201 |
| جدول 4-29. سیستم شاخص های نابرابری در آموزش و پرورش | 205 |
| جدول 4-30. آزمونt مستقل برای مقایسه نابرابری بر اساس جنسیت | 205 |
| جدول -31 : نتایج آزمونt مستقل برای مقایسه میانگین شاخصهای برابری آموزشی بین دختران و پسران | 206 |
| جدول 4- 32. شاخص های فضا و منابع انسانی | 207 |
| جدول 4-33 : نتایج آزمونt مستقل برای مقایسه میانگین شاخصهای برابری فرایند آموزشی بین دختران و پسران | 208 |
| جدول 4-34. درصد قبولی در کنکور به تفکیک رشته و جنسیت | 209 |
| جدول شماره4-35 . نتایج آزمونt مستقل برای مقایسه میانگین شاخصهای برابری آموزشی بین دختران و پسران | 210 |
| جدول4-36. نتایج آزمون تحلیل واریانس یک طرفه نابرابری با زبان پاسخگویان | 210 |
| جدول4-37 . نتایج آزمون تحلیل واریانس یک طرفه نابرابری با مذهب پاسخگویان | 210 |
| جدول4-38 . ضرایب همبستگی متغیرهای تحقیق | 211 |
| جدول 4-39. آمارههای تحلیل رگرسیون چندگانه نابرابری مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی | 212 |
| جدول 4-40. تحلیل واریانس رگرسیون چندگانهی نابرابری آموزشی مناطق آموزش و پرورش آذربایجان غربی | 212 |
| جدول 4-41. اثرات مستقیم و غیرمستقیم همبستگی بخشهای مختلف برخورداری مناطق آموزش و پرورش آذربایجان غربی | 216 |
| جدول 4-42. اهمیت متغیرهای مستقل | 219 |
فرم در حال بارگذاری ...
|
[پنجشنبه 1399-08-01] [ 03:47:00 ق.ظ ]
|



