مدیریت آموزشی بررسی رابطه بین شایستگیهای عاطفی – اجتماعی مدیران و ... |
2-1-1-4-2- شایستگیهای كنشی یا فنی……………………………………………………… 30
2-1-1-4-3- شایستگیهای مدیریتی……………………………………………………………… 30
2-1-1-5- مدلهای مختلف شایستگیهای عاطفی- اجتماعی………………………… 30
2-1-1-5-1- مدل شایستگی عاطفی اجتماعی باندلی…………………………… 31
2-1-1-5-1-1- برقراری تفاهم……………………………………………………………… 31
2-1-1-5-1-2- پذیرش تفاوتها………………………………………………………….. 32
2-1-1-5-1-3- اعتماد سازی……………………………………………………………….. 33
2-1-1-5-1-4- تأثیر فرمندی………………………………………………………………. 34
2-1-1-5-2- مدل شایستگی عاطفی اجتماعی گلمن…………………………….. 34
2-1-1-5-2-1- شایستگی فردی………………………………………………………… 36
2-1-1-5-2-2- شایستگی فردی………………………………………………………… 36
2-1-1-5-2-3- آگاهی اجتماعی……………………………………………………….. 37
2-1-1-5-2-4- شایستگی اجتماعی/ مدیریت روابط……………………….. 37
2-1-1-5-3- مدل شایستگی عاطفی: وربیکی، بلسچاک و باگازی………….. 38
2-1-1-5-3-1- پذیرش دیدگاه دیگران……………………………………………….. 39
2-1-1-5-3-2- مدیریت ابراز عواطف خویش……………………………………… 39
2-1-1-5-3-3- کمک به دیگران برای پذیرش احساسات فرد…………… 40
2-1-1-5-3-4- عدم احساس گناه در صورت داشتن هدف راهبردی. 41
2-1-1-5-3-5- احساس اصالت……………………………………………………………. 42
2-1-1-5-3-6- دیدگاه کنایهای……………………………………………………………. 42
2-1-1-5-3-7- نقش هنجارهای فردی………………………………………………… 43
2-1-1-6- رویكردهای شایستگی …………………………………………………………………….. 44
2-1-1-6-1- رویكرد رفتاری………………………………………………………………………… 44
2-1-1-6-2- رویكرد استانداردها ………………………………………………………………… 45
2-1-1-6-3- رویكرد اقتضایی………………………………………………………………………. 46
2-1-1-7- ضرورت و كاربرد شایستگیها در حوزه مدیریت منابع انسانی…….. 47
2-1-1-8-كاربرد شایستگی در برنامهریزی منابع انسانی…………………………………. 49
2-1-1-9-كاربرد شایستگی در انتخاب و استخدام………………………………………….. 50
2-1-1-10-كاربرد شایستگی در آموزش………………………………………………………….. 51
2-1-1-11-كاربرد شایستگی در تعیین و توزیع پاداش كاركنان………………….. 52
2-1-1-12-كاربرد شایستگی در توسعه و رشد……………………………………………… 53
2-1-1-13-پرورش شایستگیهای عاطفی اجتماعی مدیران…………………………. 54
2-2-2- رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………………………………… 55
2-2-2-1- ابعاد رفتار شهروندی………………………………………………………………………… 57
2-2-2-1-1- وظیفهشناسی……………………………………………………………………….. 58
2-2-2-1-2- نوع دوستی……………………………………………………………………………. 58
2-2-2-1-3- فضیلت شهروندی……………………………………………………………………. 59
2-2-2-1-4- جوانمردی……………………………………………………………………………….. 59
2-2-2-1-5- احترام و تكریم……………………………………………………………………….. 59
یک مطلب دیگر :
2-2-2-2- ویژگیهای مشترک رفتار شهروندی………………………………………………. 63
2-2-2-3- انواع رفتار شهروندی در سازمان ……………………………………………………. 66
2-2-2-4- عوامل تأثیر گذار بر رفتار شهروندی سازمانی……………………………….. 68
2-2-2-5- مفاهیم مرتبط با رفتار شهروندی سازمانی…………………………………….. 72
2-2-2-6- سیاستهای تشویق رفتار شهروندی………………………………………………. 73
2-2-2-6-1- گزینش و استخدام………………………………………………………………. 73
2-2-2-6-2- آموزش و توسعه…………………………………………………………………. 74
2-2-2-6-3- ارزیابی عملکرد و جبران خدمات………………………………………… 74
2-2-2-6-4- سیستمهای غیررسمی………………………………………………………. 75
2-2- پیشینه پژوهشی……………………………………………………………………………………………………….. 76
2-2-1- پژوهشهای خارجی………………………………………………………………………………………… 76
2-2-2- تحقیقات داخلی……………………………………………………………………………………………….. 79
2-2-3- جمع بندی……………………………………………………………………………………………………….. 82
فصل سوم
روش شناسی پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………. 86
3-1- روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………….. 86
3-2- جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………… 86
3 – 3-روش نمونه گیری و حجم نمونه…………………………………………………………………………… 87
3-4- ابزارپژوهش………………………………………………………………………………………………………………… 88
3-4-1- شایستگیهای عاطفی – اجتماعی…………………………………………………………………. 88
3-4-2- مقیاس رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………….. 89
3-5- روایی و پایایی……………………………………………………………………………………………………………. 89
3-5-1- مقیاس شایستگی عاطفی – اجتماعی…………………………………………………………… 89
3-5-2- مقیاس رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………….. 90
3-6- روشهای جمعآوری اطلاعات………………………………………………………………………………….. 91
3 –7 – روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات ……………………………………………………………………. 91
فصل چهارم
یافتههای پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………… 94
4-1- یافتههای استنباطی…………………………………………………………………………………………………….. 94
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………… 102
5-1- بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………… 102
5-2 نتیجه گیری کلی…………………………………………………………………………………………………………. 110
5-3- محدودیتهای پژوهش………………………………………………………………………………………………. 112
5-3-1- محدودیتهای کاربردی………………………………………………………………………………….. 112
5-3-2- محدودیتهای پژوهشی ……………………………………………………………………………….. 112
5-4- پیشنهادات پژوهش……………………………………………………………………………………………………. 112
5-4-1- پیشنهادهای اجرایی……………………………………………………………………………………….. 112
5-4-2- پیشنهادهای پژوهشی…………………………………………………………………………………….. 113
منابع……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 114
پیوست
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 09:37:00 ب.ظ ]
|