مدیریت بررسی تعهد سازمانی و مشكلات سازمانی |
2-7-2) پیشنهاداتی برای افزایش تعهد سازمانی 74
بخش سوم: 76
عدالت سازمانی 76
2-1-3) مقدمه 77
2-2-3) مفهوم عدالت و عدالت سازمانی 78
2-3-3) ابعاد عدالت سازمانی 79
2-4-3) عوامل موثر بر درك عدالت سازمانی 82
2-5-3) موانع تحقق عدالت در سازمان 83
فصل سوم 88
3-1) مقدمه 89
3-2) روش تحقیق 89
3-3) جامعه آماری تحقیق 90
3-4) حجم نمونه و روش برآورد 91
3-5) روش ها و ابزار جمع آوری اطلاعات 92
3-6) روایی 93
3-7) پایایی 94
3-8 ) محدودیت های تحقیق 96
فصل چهارم 97
4-1) مقدمه 98
4-2) توصیف پاسخ دهندگان تحقیق 99
4-3) توصیف متغیر های تحقیق 105
4-4) آزمون فرضیه های تحقیق: 130
فصل پنجم 150
5-1) مقدمه 151
یک مطلب دیگر :
5-2) نتایج آمار توصیفی 151
5-3 ) نتایج آمار استنباطی 154
5-4) پیشنهاداتی در راستای تحقیق 159
5-5) پیشنهاداتی برای محققین آتی 159
منابع و ماخذ 161
ضمائم 168
پرسشنامه 169
جداول 177
چکیده :
تحقیق و بررسی در خصوص نقش عدالت سازمانی در رابطه بین متغیرهای مدیریت عملکرد و تعهد سازمانی ضمن روشن تر کردن وضعیت و شرایط موجود در جامعه مورد بررسی، می تواند اطلاعات با ارزشی در ارتباط با میزان تعهد سازمانی کارکنان سازمانهای اجرایی استان گیلان، ایجاد یک بینش جدید در مسئولین و راهکارهایی برای بالا بردن پیوستگی عاطفی کارکنان و درگیر کردن بیشتر آنها با اهداف سازمان و در نتیجه عملکرد بهتر آنها در اختیار ما قرار دهد. پژوهش حاضر در پی بررسی مساله ی مهمی است و آن این كه بررسی میشود آیا مدیریت عملكرد با تعهد سازمانی با توجه به عدالت سازمانی رابطه ای دارد؟ روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق میدانی و ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه می باشد. پس از تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از پرسشنامه نتایج بدست آمده موئد این مطلب بود که نقش عدالت سازمانی در رابطه بین مدیریت عملکرد و تعهد سازمانی در جامعه مورد بررسی تائید نگردید و نیز مشخص گردید ساختار مسولیت در سازمانهای اجرایی استان گیلان متناسب نبوده و نیاز به اصلاح و بازبینی مجدد دارد .
كلیات تحقیق
1-1) مقدمه
مدیران سازمان ها به خوبی دریافته اند كه مهم ترین عامل كسب مزیت رقابتی، منابع انسانی ها سازمان هاست، از این رو توجه به مقوله ی تعهد و وفاداری منابع انسانی به سازمان و انجام هر چه بهتر نقش های اختصاص یافته به آن ها و حتی وظایف فرانقشی منابع انسانی، یكی از دغدغه های جدی مدیران سازمان ها محسوب می شود. دستیابی به اهداف كوتاه مدت و بلند مدت هر سازمان، بدون عزم جدی و پذیرش درونی و كوشش خود جوش عناصر و كاركنان میسر نیست. تحقق این اهداف زمانی به نتیجه می رسد كه هر یك از كاركنان از تعهد درونی و نسبتاً با ثباتی نسبت به اهداف، راهبردها و شیوه های وصول و تحقق اهداف سازمانی داشته باشند و در عمل به شغل و كار خود دلبستگی داشته باشند.
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-08-10] [ 02:16:00 ق.ظ ]
|