3‌.1‌.2‌   روش‌های کنترل تطبیقی.. 63
3‌.2‌   روش های کنترل برداری موتور القایی بدون سنسور سرعت مبتنی بر MRAS.. 66
3‌.2‌.1‌   کنترل برداری موتور القایی بدون حس‌گر سرعت در سرعت‌های خیلی پایین.. 66
3‌.2‌.1‌.1‌  سیستم کنترل.. 66
3‌.2‌.1‌.2‌  موتور القایی… 67
3‌.2‌.1‌.3‌  کنترل مجزا 68
3‌.2‌.1‌.4‌  مدل شار رتور. 69
3‌.2‌.1‌.5‌  استراتژی کنترل.. 73
3‌.2‌.2‌   کنترل تطبیقی مدل مرجع مبتنی بر شار رتور 75
3‌.2‌.3‌   کنترل تطبیقی مدل مرجع مبتنی بر نیروی ضد محرکه الکتریکی (bemf) 78
3‌.2‌.4‌   MRAC پیشنهادی مبتنی بر جریان های استاتور 79
4   مقدمه 84
4‌.1‌   شبیه‌سازی کنترل برداری بدون حس‌گر سرعت موتور القایی.. 84
4‌.1‌.1‌   مدل‌سازی موتور القایی.. 84
4‌.1‌.2‌   مدل منبع تغذیه – اینورتر. 86
4‌.1‌.3‌   مدل سیستم کنترل.. 86
4‌.2‌   اعمال ورودی‌ها و بررسی نتایج.. 91
5.1   نتیجه‌گیری و ارائه پیشنهادات  …………………………………………………………………………….104
مراجع       105

پایان نامه

 

 

فهرست اشكال صفحه

شكل ‏1‌-‌‌1-  بردار فضایی جریان استاتور. 5
شكل ‏1‌-‌‌2- تبدیل پارک. 7
شكل ‏1‌-‌‌3- دیاگرام فازوری جهت‌یابی میدان موتور القایی. 11
شكل ‏1‌-‌‌4- بلوک دیاگرام عمومی برای سیستم کنترل جهت‌یابی میدان. 13
شكل ‏1‌-‌‌5- طرح جهت‌یابی مستقیم میدان. 14
شكل ‏1‌-‌‌6- طرح جهت یابی غیر مستقیم میدان. 16
شكل ‏2‌-‌‌1- دیاگرام گذر سیگنال موتور القایی، متغیرهای حالت: جریان استاتور و شار رتور. 28
شكل ‏2‌-‌‌2- تخمین گر فرکانس رتور بر اساس بردار  نیروی ضد محرکه؛ N: صورت کسر. 32
شكل ‏2‌-‌‌3- سیستم کنترل درایو با استفاده از تخمین گر  به کار رفته در شکل (2-4). 32
شكل ‏2‌-‌‌4- درایو بدون حس گر برای محدود کردن عملکرد دینامیکی (زیر نویس R: مقدار نامی). 34
شكل ‏2‌-‌‌5- دیاگرام گذر سیگنال موتور القایی : جریان های استاتور اجباری. 37
شكل ‏2‌-‌‌6- گذر سیگنال در جهت یابی میدان رتور. 38
شكل ‏2‌-‌‌7- سیستم تطبیقی مدل مرجع برای تخمین سرعت. 39
شكل ‏2‌-‌‌8- کنترل کننده سرعت و جریان برای تخمین‌گرMRAS؛ CRPWM: PWM تنظیم‌کننده جریان. 41
شكل ‏2‌-‌‌9- کنترل فید فوروارد ولتاژهای استاتور، جهت‌یابی شار رتور. 43
شكل ‏2‌-‌‌10- کانال های جبران (خطوط ضخیم در A و B) برای سیستم کنترل سرعت بدون حس گر شکل (2-9). 44

یک مطلب دیگر :

 
 

شكل ‏2‌-‌‌11- کنترل سرعت بدون حس گر بر اساس تخمین مستقیم isq . 46
شكل ‏2‌-‌‌12- تخمین گر شار رتور برای ساختمان شکل (2-11). 47
شكل ‏2‌-‌‌13- دیاگرام گذر سیگنال موتور القای ، جریان های اجباری استاتور ؛ متغیرهای حالت : جریان استاتور ، شار استاتور. خطوط نقطه چین سیگنال های صفر در جهت یابی میدان استاتور را بیان می کند. 49
شكل ‏2‌-‌‌14-  کنترل ماشین در جهت یابی شار استاتور با استفاده از مجزا کننده دینامیکی خارجی. 50
شكل ‏2‌-‌‌15-  تخمین گر سرعت و فرکانس رتور برای کنترل سیستم شکل (2-14)؛ N : صورت کسر. 51
شكل ‏2‌-‌‌16-  رؤیتگر غیر خطی مرتبه کامل. 52
شكل ‏2‌-‌‌17-  جبران گر مد لغزشی . جبران گر به مدل ماشین شکل (2-16) به فرم یک رؤیتگر مد لغزشی متصل می‌شود. 54
شكل ‏2‌-‌‌18-  رؤیتگر غیر خطی کاهش مرتبه یافته ؛ بلوک MRAS در ساختمان شکل (2-7) وجود دارد. 56
شكل ‏2‌-19-  ساختار تخمین گر عصبی سرعت. 58
شكل ‏3‌-‌‌1-  نمودار بلوکی سیستم تطبیقی. 63
شكل ‏3‌-‌‌2-  نمودار بلوکی جدول بندی بهره. 63
شكل ‏3‌-‌‌3-  نمودار بلوکی رگولاتور خود تنظیم. 64
شكل ‏3‌-‌‌4-  نمودار بلوکی کنترل دوگان. 65
شكل ‏3‌-‌‌5-  نمودار سیستم تطبیقی مدل مرجع (MRAS) 65
شكل ‏3‌-‌‌6-  بلوک دیاگرام سیستم کنترل. 67
شكل ‏3‌-‌‌7-  محاسبه  و . 71
شكل ‏3‌-‌‌8-  محاسبه شارهای تخمینی رتور. 73
شكل ‏3‌-‌‌9-  بلوک دیاگرام تخمین گر سرعت رتور. 75
شكل ‏3‌-‌‌10-  بلوک دیاگرام کنترل برداری بدون حسگر سرعت. 76
شكل ‏3‌-‌‌11-  ساختمان تخمین سرعت رتور با استفاده از MRAC. 77
شكل ‏3‌-‌‌12-  ساختمان طرح تخمین سرعت با استفاده از جریان های استاتور. 82
شكل ‏4‌-‌‌1-  شمای گرافیکی مدل موتور القایی. 85
شكل ‏4‌-‌‌2-  شمای گرافیکی مدل اینورتر کنترل باند تلرانس جریان. 86
شكل ‏4‌-‌‌3-  شمای کلی سیستم کنترل. 87
شكل ‏4‌-‌‌4-  شمای گرافیکی طرح کلی تولید پالس‌های اینورتر. 88
شكل ‏4‌-‌‌5-  شمای گرافیکی زیر سیستم محاسبه کننده شار رتور. 88
شكل ‏4‌-‌‌6-  شمای گرافیکی زیر سیستم محاسبه کننده بردارهای یکه. 89
شكل ‏4‌-‌‌7-  شمای گرافیکی زیر سیستم محاسبه کننده . 89
شكل ‏4‌-‌‌8-  شمای گرافیکی زیر سیستم محاسبه کننده . 89
شكل ‏4‌-‌‌9-  شمای گرافیکی زیر سیستم تخمین‌گر سرعت. 90
شكل ‏4‌-‌‌10-  سرعت واقعی و تخمینی. 91
شكل ‏4‌-‌‌11-  اختلاف سرعت واقعی و تخمینی. 91

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...