2-1 بخش اول: مبانی نظری پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………… 29
2-1-1 تاریخچه ی اعتماد ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 29
2-1-2 سیر تکوین مفهوم شناسی اعتماد …………………………………………………… 30
2-1-3 اهمیت عنصر اعتماد ………………………………………………………………. 33
2-1-4 فرآیند اعتماد ……………………………………………………………………….. 34
2-1-5 ابعاد اعتماد …………………………………………………………………………. 36
2-1-5-1 ابعاد اعتماد از دیدگاه رابینز……………………………………………………… 36

  • ابعاد اعتماد از دیدگاه مایر و همکاران او………………………………………… 37

2-1-5-3 ابعاد اعتماد از دیدگاه باتلر و کانترل…………………………………………….. 38
2-1-5-4 ابعاد اعتماد از دیدگاه دایتز و هارتوگ…………………………………………… 38
2-1-5-5 ابعاد اعتماد از دیدگاه فارد و همکارانش ………………………………………… 38
2-1-6 مراحل تکامل اعتماد ……………………………………………………………….. 39
2-1-7 مفهوم شناسی اعتماد در ادبیات سازمانی …………………………………………… 40
2-1-8 انواع اعتماد در روابط سازمانی……………………………………………………. 41
2-1-9 سطوح تجزیه و تحلیل اعتماد سازمانی ……………………………………………. 42
2-1-9-1 اعتماد بین فردی می تواند در دو بعد طبقه بندی شود……………………………. 42
2-1-9-2 سازه ی اعتماد غیر فردی (مؤسسه ای)………………………………………….. 44
2-1-10 سطوح تجزیه و تحلیل اعتماد سازمانی از منظر اندیشمندان …………………….. 45
2-1-10-1 مک نایت و وِبستر (2001) ………………………………………………….. 45
2-1-10-2 تحقیقات سالو و کارژالوتو (2007) ………………………………………….. 46
2-1-10-3 تحقیقات ِالونن و همکاران (2008) …………………………………………… 46
2-1-10-4 تحقیقات مایر و همکاران (1995) و (1999)………………………………… 47
2-1-11 مدل ها و چارچوب های تئوریکی بحث اعتماد ………………………………….. 48
2-1-11-1 مدل اعتماد از دیدگاه مارتینز (2002) ……………………………………….. 48
2-1-11-2 مدل اعتماد مارپیچی زند (1972) …………………………………………….. 50
2-1-11-3 مدل پیشنهادی اعتماد مایر، داویس و اسکورمن (1995) …………………….. 51
2-1-12 پیامدهای اعتماد در سازمان……………………………………………………….. 53
2-1-13 موقعی که سطح اعتماد در یک سازمان پایین است وضعیت آن سازمان چگونه است؟   56
2-1-14 عدالت (تعاریف و مفاهیم) ……………………………………………………….. 57
2-1-15 اهمیت مطالعه ی عدالت در سازمانها ……………………………………………. 59
2-1-16 تاریخچه ی عدالت سازمانی………………………………………………………. 60
2-1-17 چیستی عدالت سازمانی (مروری بر نظریات اندیشمندان)……………………….. 62
2-1-18 منابع عدالت سازمانی …………………………………………………………….. 63
2-1-19 سنخ شناسی عدالت سازمانی ……………………………………………………… 64
2-1-19-1 توصیف و تفسیرهای ساخته شده در قلمروی تکوین عدالت توزیعی………….. 65
2-1-19-2 توصیف و تفسیر های ساخته شده در قلمروی تکوین عدالت رویه ای ……….. 67
2-1-19-2-1 از نظر لونتال شش قانون وجود دارد که هنگامی که به کار گرفته شوند، رویه ها و فرآیندهای عادلانه ای به وجود می آورند ……………………………………………………………… 68

  • منابعی که ارزیابی ها در مورد رعایت عدالت رویه ای از آنها مشتق می شوند………………………………………. 69

2-1-19-2-3 اهدافی که عدالت رویه ای دنبال می کند؟…………………………………… 69
2-1-19-2-4 مردم چه رویه هایی را عادلانه می دانند؟ ………………………………….. 69
2-1-19-3 توصیف و تفسیرهای ساخته شده در قلمروی تکوین عدالت تعاملی …………… 69
2-1-19-3-1 ابعاد عدالت تعاملی (مراوده ای)…………………………………………….. 71
2-1-19-3-2 در سنخ شناسی عدالت سازمانی از سه نوع دیگر از عدالت هم سخن به میان می آید که مثل سه نوع قبلی متداول نیستند. ……………………………………………………………………. 72
2-1-20 تاریخچه و تعاریف بهره وری ……………………………………………………. 75
2-1-20-1 بهره وری چه نیست؟ …………………………………………………………. 75
2-1-20-2 بهره وری چه هست؟…………………………………………………………… 75
2-1-21 بهره وری نیروی انسانی………………………………………………………….. ….. 79
2-1-22 انواع بهره وری ………………………………………………………………….. 79
2-1-22-1 بهره وری جزئی ………………………………………………………………. 79
2-1-22-2 بهره وری عامل کل …………………………………………………………… 80
2-1-22-3 بهره وری کل…………………………………………………………………… 80
2-1-23 جلوه های بهره وری چیست؟……………………………………………………… 80
2-1-23-1 کارآیی………………………………………………………………………….. 80
2-1-23-2 اثربخشی……………………………………………………………………….. 81
2-1-24 سطوح بهره وری ……………………………………………………………………… 82
2-1-25 اندازه گیری بهره وری……………………………………………………………. 82
2-1-26 عوامل مؤثر بر افزایش بهره وری ………………………………………………. 83
2-1-26-1 عوامل داخلی، که در دو گروه به شرح ذیل قابل تبیین می باشند ……………… 83
2-1-26-2 عوامل خارجی، که در سه گروه قابل تفکیک هستند ………………………….. 84
2-1-27 فواید بهره وری چیست ؟…………………………………………………………. 85
2-1-28 مدل ها و الگوهای بهبود و ارتقای بهره وری ……………………………………. 86
2-1-28-1 مدل چرخه ی بهره وری دکتر سومانث (1998)……………………………… 86
2-1-28-2 مدل بهره وری دکتر سومانث (CTPM)……………………………………… 88  2-1-28-3 مُدل دمینگ (PDCA)…………………………………………………………………………… 88
2-1-28-4 مدل کانن……………………………………………………………………….. 90
2-1-28-5 مدل CREST ………………………………………………………………… 90

پایان نامه

 

2-1-28-6  مدل سوپر 5S…………………………………………………………………. 91
2-1-28-7 مدل بهره وری از دیدگاه فعالیت……………………………………………….. 92
2-1-28-8  مدل گودوین …………………………………………………………………… 93
2-1-28-9 مدل استوارت (1985)………………………………………………………… 93
2-1-28-10 مدل میوری اینسورث و نیویل اسمیت……………………………………….. 95
2-1-28-11 مدل هرسی و گلداسمیت (1980)……………………………………………. 95
2-1-28-12 مدل پیپلز (1987)…………………………………………………………… 97
2-1-28-13 مدل ژوزف ام پوتی (1995)………………………………………………… 97
2-1-28-14 مدل کیت دیویس و جان نیو استورم (1986)……………………………….. 98
2-1-28-15 مدل توتل (1986)…………………………………………………………… 98
2-1-28-16 مدل گراندل و وتون………………………………………………………….. 99
2-1-28-17 مدل بهره وری سازمان های خدماتی…………………………………………. 99
2-1-28-18 مدل ریگز و فلیکس………………………………………………………….. 100
2-1-29 اهمّ عوامل مؤثر در کاهش بهره وری منابع انسانی ……………………………… 100
2-1-30 موانع و مشکلات موجود در بهره وری ………………………………………….. 101
2-1-31 راههای ارتقاء و بهبود بهره وری نیروی انسانی…………………………………. 102
2-1-31-1 عامل نیروی کار ………………………………………………………………. 102
2-1-31-2 اصلاح روابط مدیران و کارکنان………………………………………………. 102
2-1-31-3 استفاده از نظرات و پیشنهادات………………………………………………… 102
2-1-31-4 تکنولوژی………………………………………………………………………. 103
2-1-32 دیگرعوامل تأثیر گذار بر بهره وری نیروی انسانی……………………………… 103
2-2 بخش دوم: پیشینه ی پژوهش………………………………………………………….. 104
2-2-1 پیشینه ی پژوهش های انجام شده در حوزه ی اعتماد سازمانی ……………………. 104
2-2-1-1 پژوهش های انجام شده در حوزه ی اعتماد سازمانی در داخل کشور……………. 104
2-2-1-2 پژوهش های انجام شده در حوزه ی اعتماد سازمانی در خارج از کشور……….. 110
2-2-2 پیشینه ی پژوهش های انجام شده در حوزه ی عدالت سازمانی ……………………. 115
2-2-2-1 پژوهش های انجام شده در حوزه ی عدالت سازمانی در داخل کشور…………… 115
2-2-2-2 پژوهش های انجام شده در حوزه ی عدالت سازمانی در خارج از کشور……….. 126
2-2-3 پیشینه ی پژوهش های انجام شده در حوزه ی بهره وری نیروی انسانی…………… 132
2-2-3-1 پژوهش های انجام شده در حوزه ی بهره وری نیروی انسانی در داخل کشور…. 132
2-2-3-2 پژوهش های انجام شده در حوزه ی بهره وری نیروی انسانی در خارج از کشور 141
2-3 بخش سوم: چارچوب نظری پژوهش …………………………………………………. 142
فصل سوم : روش شناسی پژوهش
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 145
3-1 روش پژوهش………………………………………………………………………………. 145

یک مطلب دیگر :

 

3-2 قلمرو موضوعی، مکانی و زمانی پژوهش …………………………………………… 146
3-2-1 قلمرو موضوعی…………………………………………………………………….. 146
3-2-2 قلمرو مکانی ……………………………………………………………………….. 146
3-2-3  قلمرو زمانی……………………………………………………………………….. 146
3-3 جامعه و نمونه ی آماری پژوهش……………………………………………………… 147
3-3-1 جامعه ی آماری …………………………………………………………………….. 147
3-3-2 نمونه و روش نمونه گیری …………………………………………………………. 147
3-3-3 تعیین حجم نمونه …………………………………………………………………… 148
3-4 متغیرهای پژوهش ……………………………………………………………………. 149
3-4-1 متغیر مستقل ……………………………………………………………………….. 149
3-4-2 متغیر وابسته………………………………………………………………………… 149
3-5 روش گردآوری اطلاعات……………………………………………………………… 150
3-5-1 ابزار گردآوری اطلاعات………………………………………………………….. 150
3-5-2 ساختار پرسشنامه ………………………………………………………………….. 151
3-6 تعیین قابلیت اعتبار یا روایی و قابلیت اعتماد یا پایایی ابزار پژوهش………………… ….. 152
3-6-1 قابلیت اعتبار یا روایی ابزار پژوهش………………………………………………. 153
3-6-1-1 تحلیل عاملی……………………………………………………………………… 154
3-6-1-2 انواع تحلیل عاملی ………………………………………………………………. 154
3-6-1-3 کفایت نمونه گیری……………………………………………………………….. 154
3-6-1-4 شاخص KMO………………………………………………………………….. 155
3-6-1-5 آزمون بارتلت……………………………………………………………………. 155
3-6-1-6 نتایج تحلیل عامل اکتشافی پرسشنامه ی اعتماد سازمانی ……………………….. 155
3-6-1-7 نتایج تحلیل عامل اکتشافی پرسشنامه ی عدالت سازمانی ……………………….. 156
3-6-1-8 نتایج تحلیل عامل اکتشافی پرسشنامه ی بهره وری نیروی انسانی ……………… 156
3-6-2 قابلیت اعتماد یا پایایی ابزار پژوهش ……………………………………………… 157
3-6-3 روش آلفای کرونباخ………………………………………………………………… 157
3-7 نحوه ی اجرای پژوهش……………………………………………………………….. 159
3-8 معرفی شیوه های تحلیل آماری………………………………………………………… 159
3-8-1 آزمون كولموگروف – اسمیرنوف (KS)……………………………………………. 160
3-8-2 آزمون T یك نمونه ای (آزمون میانگین یک جامعه)……………………………….. 161
3-8-3 آزمون T دو نمونه ای (مقایسه ی میانگین دو جامعه)……………………………… 161
3-8-4 آزمون مقایسه ی میانگین چند جامعه (ANOVA)………………………………… 162
3-8-5 آزمون توکی………………………………………………………………………… 162
3-8-6 رگرسیون چندگانه…………………………………………………………………… 163
3-8-7 همبستگی……………………………………………………………………………. 163
3-9 نرم افزار مورد استفاده در پژوهش …………………………………………………… 164
فصل چهارم : یافته های پژوهش و تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 166
بخش اول: آمار توصیفی……………………………………………………………………. 167
4-1 بررسی مشخصات دموگرافیک (جمعیت شناختی) اعضای نمونه…………………….. 167
4-1-1 وضعیت جنسیّت پاسخ دهندگان…………………………………………………….. 167
4-1-2 وضعیت سنّ پاسخ دهندگان…………………………………………………………. 168
4-1-3 میزان تحصیلات پاسخ دهندگان…………………………………………………….. 169
4-1-4 وضعیت استخدامی پاسخ دهندگان…………………………………………………… 170
4-1-5 سابقه ی کار پاسخ دهندگان…………………………………………………………. 171
بخش دوم: آمار استنباطی و آزمون فرضیه ها …………………………………………….. 172
4-2 بررسی فرض نرمال بودن داده ها با استفاده از نتایج آزمون کولموگروف – اسمیرنوف ….. 172
4-3 بررسی فرضیه ی اصلی (آزمون رگرسیون چندگانه)………………………………… 173
4-3-1 فرضیه ی اصلی……………………………………………………………………. 173
4-3-2 تحلیل و تفسیر گام ها ………………………………………………………………. 174
4-4 بررسی فرضیه های فرعی (نتایج آزمون همبستگی)…………………………………. 176
4-4-1 فرضیه ی فرعی 1…………………………………………………………………. 176

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...