تاثیر بازخورد معلم(نوشتاری و کلامی) در ارزشیابی های تکوینی بر خودکارآمدی و میزان ... |
خودکارآمدی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………20
راهبردهای یادگیری خودتنظیم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………22
ارزشیابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………24
تاریخچۀ ارزشیابی آموزشی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….24
تعریف اندازه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….25
ارزشیاب و ارزشیابی آموزشی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….26
عنوان صفحه |
کارکردهای عمدۀ ارزشیابی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….27
- تشخیص
- تجدید نظر در برنامۀ آموزشی
- مقایسه کردن
- پیش بینی نیازهای آموزشی
- تعیین میزان حصول اهداف
دسته بندی ارزشیابی های آموزشی با توجه به زمان و هدف استفاده………………………………………………………………………………………………………..28
- ارزشییابی آغازین
- ارزشیابی تکوینی
- ارزشیابی تشخیصی
- ارزشیابی تراکمی
ارزشیابی تکوینی از دیدگاه صاحب نظران……………………………………………………………………………………………………………………………………………..30
مهمترین فواید ارزشیابی تکوینی برای معلمان………………………………………………………………………………………………………………………………………33
- بازخوردبه معلمان
- کنترل کیفیت
- به کارگیری راه های نوین یاددهی
- پیش بینی نتایج ارزشیابی تراکمی
مهمترین فواید ارزشیابی تکوینی برای یادگیرندگان……………………………………………………………………………………………………………………………….35
- کمک به یادگیری دقیق واحدهای یادگیری
- ارائۀ بازخورد و آگاهی از نتایج
- تسلط آموزی
- تشخیص مشکلات و نارسایی های یادگیری
بازخورد……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..36
انواع بازخورد………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………40
- بازخورد عملکردی
عنوان صفحه |
جمع بندی نظری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….41
مدل ارائۀ بازخورد……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….42
- مراحل ارائۀ بازخورد
هفت اصل اساسی در ارائۀ بازخورد……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….43
پیشینۀ پژوهشی هفت اصل در ارائۀ بازخورد………………………………………………………………………………………………………………………………………….44
- اصل اول…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..44
- اصل دوم…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..45
- اصل سوم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….46
- اصل چهارم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….47
- اصل پنجم…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………49
- اصل ششم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..50
- اصل هفتم…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………51
جمع بندی کلی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….51
- فصل سوم: روش شناسی پژوهش
روش انجام تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….66
طرح تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………66
جامعۀ اماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………68
نمونه و روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..68
روش اجرا و ابزار جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………………………………………….69
روش اجرای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………69
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………69
عنوان صفحه |
ویژگی های تحقیق نیمه آزمایشی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….69
طرح در روش نیمه تجربی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….70
اعتبار درونی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………70
عوامل موثر بر اعتبار درونی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………70
ابزار جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….72
- پرسش نامۀ خودکارآمدی عمومی…………………………………………………………………………………………………………………………………………72
- روایی سازۀ مقیاس خودکارآمدی………………………………………………………………………………………………………………………………………….73
- روایی ملاکی مقیاس خودکارآمدی……………………………………………………………………………………………………………………………………….73
- پایایی مقیاس خودکارآمدی و روش نمره گذاری……………………………………………………………………………………………………………………74
- پرسش نامۀ خودکارآمدی تحصیلی(پایایی و روایی)………………………………………………………………………………………………………………..74
- یک مطلب دیگر :
- آشنایی با نرخ فرار سایت ؛ رقمی تلخ و سرنوشت ساز برای همه!
- پرسش نامۀ راهبردهای یادگیری خودتنظیم(پایایی و روایی)……………………………………………………………………………………………………74
- بازخورد(مدل بازخورد اصلاحی باتلر و وین، 1995)………………………………………………………………………………………………………………..75
- فصل چهارم: یافته های پژوهش
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….78
نتایج توصیفی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………79
یافته های استنباطی پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….84
- تحلیل واریانس یک طرفه F جهت تجزیه و تحلیل تفاوت بین گروه ها در پیش آزمون(آزمودنی های پسر)………………………………..84
- تحلیل واریانس یک طرفه F جهت تجزیه و تحلیل تفاوت بین گروه ها در پیش آزمون(آزمودنی های دختر)……………………………….85
- آزمون t نمرات اختلافی متغیر خودکارآمدی تحصیلی در گروه های آزمایش 1 و کنترل(پسر و دختر)………………………………………..86
- آزمون t نمرات اختلافی متغیر خودکارآمدی عمومی در گروه های آزمایش 1 و کنترل(پسر و دختر)………………………………………….87
- آزمون t نمرات اختلافی متغیر راهبردهای شناختی در گروه های آزمایش 1 و کنترل(پسر و دختر)……………………………………………88
- آزمون t نمرات اختلافی متغیر راهبردهای فراشناختی در گروه های آزمایش 1 و کنترل(پسر و دختر)………………………………………..89
- آزمون t نمرات اختلافی متغیر راهبردهای یادگیری خودتنظیم در گروه های آزمایش 1 و کنترل(پسر و دختر)……………………………90
- آزمون t نمرات اختلافی متغیر خودکارآمدی تحصیلی در گروه های آزمایش 2 و کنترل(پسر و دختر)………………………………………..91
- آزمون t نمرات اختلافی متغیر خودکارآمدی عمومی در گروه های آزمایش 2 و کنترل(پسر و دختر)………………………………………….92
عنوان صفحه |
- آزمون t نمرات اختلافی متغیر راهبردهای شناختی در گروه های آزمایش 2 و کنترل(پسر و دختر)……………………………………………93
- آزمون t نمرات اختلافی متغیر راهبردهای فراشناختی در گروه های آزمایش 2 و کنترل(پسر و دختر)………………………………………..94
- آزمون t نمرات اختلافی متغیر راهبردهای یادگیری خودتنظیم در گروه های آزمایش 2 و کنترل(پسر و دختر)……………………………95
- فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….97
بحث…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………98
- فرضیۀ اول………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..98
- فرضیۀ دوم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..99
- فرضیه سوم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..100
- فرضیه چهارم…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..101
- فرضیۀ پنجم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………103
- سوال اول………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..105
- سوال دوم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..106
- سوال سوم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………108
نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….113
محدودیت های پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………114
پیشنهادات اجرایی بر گرفته از نتایج تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………..114
پیشنهاداتی برای پژوهش های آینده………………………………………………………………………………………………………………………………………………….114
منابع
- فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….116
- لاتین………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………119
عنوان صفحه |
پیوست ها
پیوست شمارۀ 1……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….130
پیوست شمارۀ 2……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….132
پیوست شمارۀ 3……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….135
پیوست شمارۀ 4……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….136
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-02] [ 06:32:00 ق.ظ ]
|