دانلود ارشد با موضوع راهبردهاى مطالعه ى دانش آموزان |
ـ بررسى راهبردهاى مطالعهى دانشآموزان دختر رشتهی ریاضى و تجربى.
ـ بررسى راهبردهاى مطالعهی دانشآموزان دختر رشتهی ریاضى و انسانى.
ـ بررسى راهبردهاى مطالعهی دانشآموزان دختر رشتهی تجربى و انسانى.
ـ بررسى راهبردهاى مطالعهی دانشآموزان دختر و پسر رشتهی ریاضى.
ـ بررسى راهبردهاى مطالعهی دانشآموزان دختر و پسر رشتهی تجربى.
ـ بررسى راهبردهاى مطالعهی دانشآموزان دختر و پسر رشتهاى انسانى.
اهمیت موضوع پژوهش
در دنیاى امروز آدمى، تحت هر شرایطى بینیاز از مطالعه، آگاهى و غنى سازى روح و روان خود نیست. و بدون شك هر كس به تقویت اندیشه، آگاهى و یا تجدید نظر نسبت به دانش و اطلاعات خود نپردازد و بصورت فنى و باآگاهى از روشهاى مطالعه و یادگیرى مطالعه ننماید زیان خواهد دید.
در دنیاى در حال تغییر كنونى، ضرورت آموزش و مطالعه به دلایل فراوان پذیرفته شده است.
تغییرات سریع و عمیق علمى سبب شده است كه هر از گاه، مطالب و نظریههاى جدیدى وارد میدان زندگى شود كه براى ادامه حیات، به ناچار باید علوم و معارف جدید را مطالعه كرد و آموخت و برخى از نظریههاى قدیمى را را كه كارآیى ندارند، كنار گذاشت و باید باور داشت دانشآموزان پایه و زیربناى اصلى هر جامعه بویژه مطالعه كنندگان جامعهى امروز و فردا خواهند بود، تغییرات فن آورى سبب دگرگونى در همهى زمینهها و كسب مهارت دانش و همچنین مطالعه شده است و جهان به دهكدهى كوچك تبدیل شده است و میزان كمّى و كیفى این تغییرات آن قدر زیاد است كه گاهى اوقات برنامه ریزان امر مطالعه، محققان و پژوهشگران را در این زمینه دچار مشكل كرده است و ما باید اصول و روشها، فرصتها، و توان سازگارى [18]رابه نیروى انسانى[19] خصوصاً دانشآموزان ایجاد و منتقل كرده تا به ضریب و درجهاى از اطمینان براى جامعهى مطالعه كنندگان امروز و فردا برسیم.
یک مطلب دیگر :
سازمان آموزش و پرورش به عنوان مهمترین سازمان هر كشورى در واقع سنگ بناى تمامى جامعه است وبدین جهت باید بدنهى خود یعنى دانشآموزان را براى همگام و همنوایى با پدیدهها و تازههاى علمى منطبق با نیازهاى فرهنگى، اجتماعى، اقتصادى و سیاسى از طریق اصول و روشهاى صحیح مطالعه و عادت به جریان و تداوم آن آگاه ساخته و به آموزش صحیح آن بپردازد و از این طریق به، به سازى نیروى انسانى خود نیز كمك كرده است.
البته شایان ذكر است امروزه عنایت در خور توجهى نسبت به مطالعه، اصول و روشهاى صحیح آن همچنین ایجاد انگیزه و تشویق صحیح و عادت به مطالعه و احساس اینكه مطالعه به صورت یك وظیفه تداعى شود صورت نپذیرفته است كه بیشتر عقب ماندگىها از هر حیث تحت شعاع این این امر قرار گرفته است. و همه ساله تعداد زیادى از دانشآموزان دچار افت تحصیلى مىشوند كه از عمده پیامدهاى آن، مىتوان پیامدهاى اقتصادى و روان شناختى را نام برد. با آموزش روشهاى صحیح مطالعه مىتوان به دانشآموزان فراگیرى روشهاى اصولى و صحیح براى هر رشته، هر درس، و هر موضوع و كتاب را آموزش داد. اگرچه پى بردن به مسائل و تمامى ابعاد مختلف مطالعه میزان و موفقیت آن آسان نیست. و كمى پیچیده و دشوار است، اما این پژوهش جهت بررسى اصول، راهها و روشهاى صحیح مطالعه بررسى راهبردهاى مطالعه در شاخهى نظرى، دانشآموزان پسر و دختر سال سوم متوسطه میزان و عدم موفقیت در امر مطالعه تدوین شده تا گامى هر چند كوچك اما عمیق، در جهت شناسایى افتهاى تحصیلى، عوامل مداخلهگر و مزاحم مطالعه و بررسى راهبردهاى مطالعه جهت پیشرفت دانشآموزان در زمینههاى مطالعاتشان باشد. انشاء ا…
فرضیههاى پژوهش[20]
به جهت دستیابى به هدف پژوهش حاضر، فرضیههاى زیر در نظر گرفته شده است.
فرضیهى اول ـ بین راهبردهاى مطالعهى دانشآموزان دختر و پسر رشتههاى مختلف تحصیلى تفاوت وجود دارد.
فرضیهى دوم ـ بین راهبردهاى مطالعهى دانشآموزان پسر رشتهى ریاضى و تجربى تفاوت وجود دارد.
فرضیهى سوم ـ بین راهبردهاى مطالعهى دانشآموزان پسر رشتهى ریاضى و انسانى تفاوت وجود دارد.
فرضیهى چهارم ـ بین راهبردهاى مطالعهى دانشآموزان پسر رشتهى تجربى وانسانى تفاوت وجود دارد.
فرضیه پنجم ـ بین راهبردهاى مطالعهى دانشآموزان دختر رشتهى ریاضى و تجربى تفاوت وجود دارد.
فرضیهى ششم ـ بین راهبردهاى مطالعهى دانشآموزان دختر رشتهى ریاضى و انسانى تفاوت وجود دارد.
فرضیه هفتم ـ بین راهبردهاى مطالعهى دانشآموزان دختر رشتهى تجربى و انسانى تفاوت وجود دارد.
فرضیه هشتم ـ بین راهبردهاى مطالعهى دانشآموزان دختر و پسر رشتهى ریاضى تفاوت وجود دارد.
فرضیه نهم ـ بین راهبردهاى مطالعهى دانشآموزان دختر و پسر رشتهى تجربى تفاوت وجود دارد.
فرضیه دهم ـ بین راهبردهاى مطالعهى دانشآموزان دختر و پسر رشتهى انسانى تفاوت وجود دارد.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-29] [ 04:22:00 ب.ظ ]
|