4-2-1  جنسیت.. 64
4-2-2  وضعیت تاهل. 64
4-2-3  تحصیلات.. 65
4-2-4   سن.. 66
4-2-5- تجربه کاری.. 67
4-3- تحلیل استنباطی.. 67
4-3-1) محاسبه ضریب همبستگی پیرسون به منظور بررسی روابط میان هر یک از متغیرهای گرایش بازار و نوآوری   69
آزمون فرضیه شماره یک… 69

آزمون فرضیه شماره دو. 70

 

آزمون فرضیه شماره سه. 71
آزمون فرضیه اصلی.. 72
4-3-2)آزمون تحلیل واریانس فریدمن.. 73
فصل پنجم: نتیجهگیری و  پیشنهادات.. 76
5-1) مقدمه. 77
5-2) بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون همبستگی پیرسون. 78
5-3) بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون تحلیل واریانس فریدمن.. 79
5-4) ارائه پیشنهادات.. 79
5-4-1)پیشنهادات بر مبنای یافته‌های تحقیق. 80
5-4-2) پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 81
منابع. 83

پیوست ها 87

یک مطلب دیگر :

 
 

پیوست1: پرسشنامه پژوهش… 88
پیوست 2 : خروجی های SPSS. 94
1-1-     مقدمه
موفقیت در فضای رقابتی موجود به خصوص صنایع کوچک و متوسط(شهرکهای صنعتی) مستلزم این است که این صنایع بیش از پیش به رویکردها، طرح ها و برنامه های بازاریابی روی بیاورند. زیربنای بازاریابی در هر کسب و کاری میزان باور و توجه مدیریت آن به مقوله بازارگرایی به شمار می رود.
اینكه چگونه یك صنعت می تواند نوآوری خود را افزایش دهد، مساله ای است كه در این تحقیق به آن پرداخته شده است. ممكن است عوامل متعددی بر ارتقای نوآوری یك كسب و كار موثر باشند مانند عوامل محیطی كلان بین المللی و ملی (عوامل ا قتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، تكنولوژیكی ) عوامل خرد محیطی یا عناصر صنعت (تامین كنندگان، رقابت درون صنعت، رقبای تازه وارد، محصولات جایگزین، واسطه های فروش و مشتریان ) و عوامل مربوط به داخل بنگاه (دارایی های مشهود و نامشهود و شایستگی ها ). از بین همه این عو امل در این مطالعه بازارگرایی به عنوان عامل مهم موثر بر نوآوری كسب و كار مد نظر قرار گرفته و رابطه آن با نوآوری كسب و كار مورد بررسی قرار گرفته است .
بازار محور از دهه 1980 در تحقیقات و مطالعات علمی مرتبط با اقدامات مدیریتی وارد شده است. بازار محوری ریشه دار در تئوری بازاریابی و کاربردی برای مفهوم بازاریابی است. گرچه تفاوت هایی در تعریف بازارمحوری وجود دارد این مفهوم معمولا بر سه قسمت تمرکز دارد:
مشتری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...