جناب آقای دکتر حسین گنجی نیا

 

 

 

اساتید داور:

 

سرکارخانم دکتر نرگس دل افروز

 

جناب آقای دکتر محمدرضا آزاده دل

 

 

 

 

 

نیمسال دوم تحصیلی 1393

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(پایان نامه مقطع ارشد)

پایان نامه

 

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چكیده:
هدف اصلی این پژوهش سنجش رابطه بین ماهیت شغل (متغیر مستقل اصلی) و میزان خلاقیت (متغیر وابسته) كاركنان بیمه استان گیلان بود. سؤالات پژوهش با درنظر گرفتن خلاقیت و ابعاد ماهیت شغل (چالش های شغلی، ارزش كار، فرصت های شغلی، ابزار شغلی، خوداستقلالی، بازخورد) مطرح و مورد بررسی قرار گفت. روش پژوهش كاربردی و از نوع همبستگی بوده و به منظور تعیین روابط بین متغیرها از پرسشنامه استاندارد بیكر و رندسیپ استفاده گردید. جامعه آماری مشتمل بر 150 نفر از كاركنان بیمه استان گیلان (بطور خاص مدیریت و کارکنان ادارات مرکزی شرکت بیمه ایران) است كه در سال 1393، تعداد 108 نفر از آن ها بعنوان نمونه انتخاب شدند.
نتایج حاصل از پژوهش فرضیه اصلی را مورد تأیید قرار داد؛ یعنی بین ماهیت شغل و میزان خلاقیت كاركنان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
نتایج حاصل از پژوهش درباره فرضیه های فرعی به این قرار است :
که بین چالش های شغلی و میزان خلاقیت كاركنان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد ، بین ارزش كار و میزان خلاقیت كاركنان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد ، بین فرصت های شغلی و میزان خلاقیت كاركنان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد ، بین ابزار شغلی و میزان خلاقیت كاركنان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد ،  بین خود استقلالی و میزان خلاقیت كاركنان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد  و  بین بازخورد و میزان خلاقیت كاركنان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

كلید واژه ها: ماهیت شغل، خلاقیت، كاركنان بیمه استان گیلان

فهرست مطالب
  فصل اول: كلیات/طرح تحقیق
1-1)مقدمه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2   1-2)بیان مسئله. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3    1-3)اهمیت موضوع. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .4   1-4)اهداف تحقیق. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6   1-4-1)اهداف اصلی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 1-4-2)اهداف فرعی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
1-5)چهارچوب نظری تحقیق. . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7
1-6)فرضیه های تحقیق. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 1-6-1)فرضیه اصلی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8  1-6-2)فرضیه های فرعی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 1-7)تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای تحقیق. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 1-7-1)تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای مستقل و وابسته. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . 9  1-8)قلمرو تحقیق . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
   فصل دوم/بخش اول: ادبیات موضوع
1-2-1)مقدمه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 1-2-2)ضرورت خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13 1-2-3)تعریف خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 1-2-4)تفاوت خلاقیت و نوآوری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14 1-2-5)عناصر خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15 1-2-6)فرآیند خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 1-2-7)الگوی فرآیند خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

یک مطلب دیگر :

نکاتی که باید در مورد چربی،نمک و ماهی بدانید

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17 1-2-7)ویژگی های افراد خلاق. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18 1-2-9)تكنیك های خلاقیت  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19 1-2-9-1)تكنیك طوفان ذهنی(بارش افكار) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19 1-2-9-1-1)قوانین بارش افكار. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20 1-2-9-1-2)تفاوت های طوفان ذهنی فردی و گروهی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .20 1-2-9-2)تكنیك چرا؟. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20 1-2-9-3)تكنیك توهم خلاق. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . .20 1-2-9-4)تكنیك شش كلاه فكری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   . . . . . . .. . . . . . . . . . . .21 1-2-9-4-1)اهداف اصلی تكنیك شش كلاه فكری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . 21 1-2-9-4-2)معانی هر یك از سمبل ها(كلاه فكری) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21  1-2-9-5)تكنیك پی . ام . آی(P.M.I) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22  1-2-9-6)تكنیك DOIT؟. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . .  23 1-2-9-7)تكنیك شكوفه نیلوفر آبی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23   1-2-9-8)تكنیك اسكمپر . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23 1-2-9-9)تكنیك درهم شكستن مفروضات. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24 1-2-9-10)تكنیك دلفی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .25  1-2-9-10-1)چه موقع از فن دلفی استفاده می شود؟. . .     . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 1-2-9-11)تكنیك استخوان ماهی(علت و معلول) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 1-2-9-12)تكنیك گروه اسمی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26  1-2-9-12-1)چه موقع از تكنیك گروه اسمی استفاده می شود؟. . . . . .  . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . 26 1-2-9-13)تكنیك سینكتیكس. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 1-2-10)موانع خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .27 1-2-11)محیط خلاق. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .30  1-2-12)نقش مدیر در خلاقیت كاركنان. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31  1-2-13)نقش وراثت در خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32 1-2-14)چند دیدگاه درباره خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32 1-2-15)ماهیت شغل. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35

فصل دوم/بخش دوم: پیشینه تحقیقات مشابه
2-2-1)تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1)مقدمه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45 3-2)روش تحقیق. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46 3-3)جامعه آماری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 3-4)نمونه آماری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47 3-5)ابزار گرد آوری اطلاعات. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47 3-6)روایی و پایایی آزمون. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48 3-7)روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
   فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
4-1)مقدمه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56 4-2)توصیف متغیرهای تحقیق. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56  4-2-1)جنسیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .57 4-2-2)سن. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .58 4-2-3)تحصیلات. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .59 4-2-4)وضعیت تأهل . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 4-2-5)ترتیب فرزندان. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .61 4-2-6)تجربه كاری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .62  4-2-7)خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .63  4-2-8)چالش های شغلی. . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 4-2-9)ارزش كار. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .65 4-2-10)فرصتهای شغلی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .66 4-2-11)ابزارشغلی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 4-2-12)خوداستقلالی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .68 4-2-13)بازخورد. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69  4-3)آزمون فرضیه های تحقیق. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70 4-3-1)آزمون فرضیه اول. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .70 4-3-2) آزمون فرضیه دوم. . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71 4-3-3)آزمون فرضیه سوم. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72 4-3-4)آزمون فرضیه چهارم. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73 4-3-5)آزمون فرضیه پنجم. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .74 4-3-6)آزمون فرضیه ششم. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75 4-3-7)آزمون فرضیه اصلی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .76

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...