بررسی رابطه بین نوع ارتباطات سازمانی مدارس و تعهد ... |
1-2- بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 4
1-3- اهمیت و ضرورت ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 9
1-4- اهداف پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 14
1-5- پرسشهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 15
1-6- تعریف مفهومی متغیرها…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 15
1-6-1- ارتباطات سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 15
1-6-1-1- ارتباطات خطی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 16
1-6-1-2- ارتباطات تعاملی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 16
1-6-1-3- ارتباطات تبادلی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 16
1-6-2- تعهد سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 17
1-6-2-1- تعهد عاطفی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 17
1-6-2-2- تعهد مستمر…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 18
1-6-2-3- تعهد هنجاری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 18
1-7- تعریف عملیاتی متغیرها………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 18
1-7-1- نوع ارتباطات سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 18
1-7-2- تعهد سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 19
فصل دوم: پیشینه پژوهش
2-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 21
2-2- پیشینه نظری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 21
2-2-1- ارتباطات سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 21
2-2-1-1- اهمیت ارتباطات………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 22
2-2-1-1- تعاریف ارتباطات…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 24
2-2-1-3- سطوح ارتباطات……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 26
عنوان صفحه
2-2-1-4- ارتباطات سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 26
2-2-1-5- متغیرهای ارتباطات…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 28
2-2-1-6- فرایند ارتباطات………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 29
2-2-1-7- اجزای فرایند ارتباطات…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 30
2-2-1-8- موانع ارتباطات…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 34
2-2-1-9- مهارت و شایستگی مورد نیاز برای ایجاد پیامهای باکیفیت……………………………………………… 35
2-2-1-10- ویژگیهای ارتباطات سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………. 36
2-2-1-11- تجزیه و تحلیل ارتباطات سازمانی………………………………………………………………………………………………………. 37
2-2-1-12- انتخاب مسیر یا كانال ارتباطی مناسب…………………………………………………………………………………………… 37
2-2-1-13- انواع ارتباطات………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 38
2-2-1-13-1- ارتباطات کلامی و غیرکلامی…………………………………………………………………………………………………………… 38
2-2-1-13-2- ارتباطات یك جانبه و دو جانبه……………………………………………………………………………………………………… 39
2-2-1-13-3- ارتباطات رسمی و غیر رسمی………………………………………………………………………………………………………… 41
2-2-1-14- ارتباطات خطی، تعاملی و تبادلی………………………………………………………………………………………………………… 42
2-2-1-14-1- ارتباطات خطی…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 42
2-2-1-14-2- ارتباطات تعاملی ………………………………………………………………………………………………………………………………………. 44
2-2-1-14-3- ارتباطات تبادلی ………………………………………………………………………………………………………………………………………. 46
2-2-1-14-4- مقایسه مدلها…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 48
2-2-2- تعهد سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 49
2-2-2-1- تعاریف تعهد سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………………………… 51
2-2-2-2- اهمیت تعهد سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 53
2-2-2-3- اجزا و مراحل تعهد سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………….. 54
2-2-2-4- جوانب یا انواع تعهد سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………… 55
2-2-2-5- عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………. 58
2-2-2- 6- دو دیدگاه درباره تعهد سازمانی………………………………………………………………………………………………………………. 62
2-2-2-7- دیدگاههای نظری عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی………………………………………………………………………… 64
2-2-2-8- دﻳﺪﮔﺎﻫﻬﺎﻳﻲ درﻣﻮرد ﻛﺎﻧﻮﻧﻬﺎی ﺗﻌﻬﺪﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ……………………………………………………………………………………. 65
2-2-2-9- ﺗﻌﻬﺪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﻣﻔﻬﻮم ﻳﻚ ﺑﻌﺪی ﻳﺎ ﭼﻨﺪﺑﻌﺪی………………………………………………………………………………. 66
2-2-2-10- اﻟﮕﻮﻫﺎی ﭼﻨﺪﺑﻌﺪی…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 67
2-2-2-11- مدل می یر و آلن……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 63
عنوان صفحه
2-2-2-12- راهکارهایی برای افزایش تعهد سازمانی………………………………………………………………………………………… 72
2-3- پیشینه پژوهشی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 73
2-3-1- ارتباطات سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 73
2-3-1-1- پژوهشهای داخلی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 73
2-3-1-2- پژوهشهای خارجی………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 77
2-3-2- تعهد سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 79
2-3-2-1- پژوهشهای داخلی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 79
2-3-2-2- پژوهشهای خارجی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 83
2-3-3- ارتباطات سازمانی و تعهد سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………….. 86
2-1-5-3- جمع بندی و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 87
فصل سوم: روش پژوهش
3- روش پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 89
3 – 1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 89
3- 2- روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 89
3-3- جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 89
3-4- نمونه و روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 90
3-5- ابزار پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 90
3-5-1- مقیاس نوع ارتباطات سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………….. 91
3-5-1-1- روایی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 91
3-5-1- 2- پایایی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 92
3-5-2- پرسشنامه تعهد سازمانی می یر و آلن……………………………………………………………………………………………………… 93
3-5-2- 1- روایی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 94
3-5-2- 2- پایایی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 95
3-7- روش جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 95
3-8- روش تجزیه و تحلیل دادهها……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 96
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتهها
4- 1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 98
عنوان صفحه
4-2- یافتههای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 98
4-2-1- یافتههای توصیفی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 98
4-2-2- آمار استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 99
4-1-2-1- سئوال اول……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 99
4-1-2-2- سئوال دوم …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 100
4-1-2-3- سئوال سوم…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 101
4-1-2-4- سئوال چهارم ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 102
4-1-2-5- سئوال پنجم ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 103
4-1-2-6- سئوال ششم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 104
4-1-2-6- سئوال هفتم…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 105
یک مطلب دیگر :
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………… 108
5-2- بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………. 108
5-3- نتیجه گیری نهایی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 118
5-4- محدودیتها…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 120
5-4-1- محدودیتهای اجرایی………………………………………………………………………………………………………………………………………… 120
5-4-2- محدودیتهای پژوهشی………………………………………………………………………………………. 121
5-5- پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………………………….. 121
5-5-1- پیشنهادات کاربردی…………………………………………………………………………………………….. 121
5-5-2- پیشنهادات پژوهشی……………………………………………………………………………………………. 122
فهرست منابع ومآخذ
منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………. 123
منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………………… 131
پیوست………………………………………………………………………………………………………………………………… 141
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول شماره ی(2-1): طبقه بندی عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی…………………………………………. 59
جدول شماره ی(3-1): فراوانی و درصد نمونه آماری…………………………………………………………………………… 90
جدول شمارهی(3-2): ابعاد و مؤلفه های مقیاس محقق ساخته نوع ارتباطات سازمانی……………………………. 91
جدول شمارهی(3-3): ضرائب همبستگی گویه های نوع ارتباطات سازمانی با نمره کل………………………….. 92
جدول شمارهی (3-4): پایایی مقیاس نوع ارتباطات سازمانی………………………………………………………………… 93
جدول شمارهی (3-5): ابعاد و مؤلفه های پرسشنامه تعهد سازمانی می یر و آلن……………………………………. 93
جدول شمارهی (3-6): ضرائب همبستگی گویه های تعهد سازمانی با نمره کل …………………………………… 94
جدول شمارهی (3-7): پایایی پرسشنامه تعهد سازمانی……………………………………………………………………….. 95
جدول شمارهی (4-1): میانگین و انحراف استاندارد متغیر نوع ارتباطات سازمانی…………………………………… 99
جدول شمارهی (4-2): میانگین و انحراف استاندارد متغیر تعهد سازمانی………………………………………………. 99
جدول شمارهی (4-3): نتایج آزمون تحلیل واریانس اندازهگیریهای مکرر انواع ارتباطات سازمانی…………… 100
جدول شمارهی (4-4). نتایج آزمون تعقیبی بونفرونی………………………………………………………………………… 100
جدول شمارهی (4-5): تعهد سازمانی و مقایسه آن با Q2………………………………………………………………….. 101
جدول شمارهی (4-6): نتایج آزمون تحلیل واریانس اندازهگیریهای مکرر ابعاد تعهد سازمانی………………… 101
جدول شمارهی (4-7): نتایج آزمون تعقیبی بونفرونی………………………………………………………………………… 102
جدول شمارهی (4-8): نتایج ضریب همبستگی متغیرهای پژوهش…………………………………………………… 103
جدول شمارهی (4-9): مقایسه انواع ارتباطات سازمانی در مدارس دخترانه و پسرانه……………………………… 105
جدول شمارهی (4-10): مقایسه انواع تعهد سازمانی معلمان زن و مرد……………………………………………….. 106
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار (2-1): الگوی ساده ارتباطات……………………………………………………………………………………………. 29
نمودار (2-2): مدل ارتباطات سازمانی………………………………………………………………………………………….. 30
نمودار(2-3): ارتباطات کلامی و غیرکلامی…………………………………………………………….. 39
نمودار (2-4): مدل ارتباطات خطی……………………………………………………………………………………………… 44
نمودار (2- 5): مدل تعاملی ارتباطات…………………………………………………………………………………………… 46
نمودار (2- 6): مدل تبادلی ارتباطات…………………………………………………………………………………………… 48
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 03:58:00 ق.ظ ]
|