2-3-4) ابعاد رفتار شهروندی سازمانی از دیدگاه صاحب­نظران   65
2-3-5) عوامل تأثیر گذار بر رفتار شهروندی سازمانی…. 71
2-3-6) پیش بینی کننده­های رفتار شهروندی سازمانی…… 73
2-3-7) پیامدهای فردی و سازمانی رفتار شهروندی سازمانی 75
2-3-8) رویکردهای رفتار شهروندی سازمانی………….. 76
2-3-9) سیاست­های تشویق رفتار شهروندی سازمانی……… 77
بخش چهارم: پیشینه تحقیق………………………. 80
2-4-1) مطالعات انجام شده در داخل کشور…………… 81
2-4-2) مطالعات انجام شده خارج از کشور…………… 85
فصل سوم: روش تحقیق
3-1) مقدمه…………………………………… 89
3-2) روش تحقیق……………………………….. 89
3-2-1) جامعه و نمونه آماری…………………….. 90

پایان نامه

 

3-3) روش­ و ابزار جمع­آوری داده­ها………………… 91
3-3-1) پرسش­نامه رفتارشهروندی سازمانی……………. 91
3-3-2) پرسش­نامه رهبری تحول­گرا………………….. 91
3-3-3) پرسش­نامه توانمدسازی روانشناختی…………… 91
3-4) روایی و پایایی ابزار اندازه­گیری……………. 91
3-4-1) روایی…………………………………. 92
3-4-2) پایایی………………………………… 92
3-5) روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………. 93
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­های تحقیق
4-1) مقدمه…………………………………… 95
4-2) توصیف متغیر های سئوالات عمومی پرسشنامه………. 96
4-3) توصیف متغیرهای تحقیق……………………… 101
4-4) آزمون فرضیه­های تحقیق……………………… 104
فصل پنجم: نتیجه­گیری و پیشنهادات
5-1) مقدمه…………………………………… 108
5-2) نتایج آمار توصیفی………………………… 108
5-2-1) توصیف پاسخ دهندگان……………………… 108
5-2-2) توصیف متغیر  رفتار شهروندی سازمانی……….. 108
5-2-3) توصیف متغیر رهبری تحول­گرا  ……………… 108
5-2-4) توصیف متغیر توانمند سازی روانشناختی………. 109
5-3) نتایج آزمون فرضیه­ها………………………. 109
5-4) پیشنهادات در راستای نتایج تحقیق……………. 110
5-5) پیشنهاداتی برای محققین آینده………………. 113
5-6) محدودیت­های تحقیق…………………………. 113
منابع و مآخذ…………………………………
پیوست……………………………………….

فهرست جداول
جدول 2-1): مقایسه توانمندسازی در پارادایم قدیم و جدید انگیزشی 21
جدول 2-2): رویکردهای توانمندسازی روانشناختی……… 25

یک مطلب دیگر :

 

جدول شماره 3-1): آلفای کرانباخ…………………. 93
جدول 4-1): توصیف متغیر جنسیت پاسخ دهندگان……….. 96
جدول 4-2): توصیف متغیر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان…. 97
جدول 4-3): توصیف متغیر سن پاسخ دهندگان………….. 98
جدول 4-4): توصیف متغیر سابقه کار پاسخ دهندگان……. 99
جدول 4-5):  لیست  آموزشکدهای فنی و حرفه ای  پرسشنامه های پخش شده…………………………………………… 100
جدول 4-6): توصیف متغیررفتار شهروندی سازمانی……… 101
جدول 4-7): توصیف متغیر رهبری تحول گرا…………… 102
جدول 4-8): توصیف متغیر توانمند سازی…………….. 103
جدول 4-9): همبستگی بین رهبری تحول­گرا و رفتارشهروندی سازمانی  104
جدول 4-10): ضریب همبستگی بین توانمند سازی و رفتارشهروندی سازمانی…………………………………………… 105
جدول 4-11): آزمون رگرسیون چندگانه توانمندسازی روانشناختی رابطه بین رهبری تحول گرا و رفتارشهروندی سازمانی…………………….. 106

فهرست نمودار
نمودار 4-1): میله ای  متغیر جنسیت پاسخ دهندگان…… 96
نمودار 4-2): ) میله ای  متغیر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان  97
نمودار 4-3): میله ای  متغیر سن پاسخ دهندگان……… 98
نمودار 4-4): میله ای  متغیر سابقه کار پاسخ دهندگان.. 99
نمودار 4-5): میله ای  متغیر آموزشکدهای فنی و حرفه ای     100
نمودار 4-6): هیستوگرام  متغیررفتار شهروندی سازمانی.. 101
نمودار 4-7): هیستوگرام  متغیر رهبری تحول گرا   ….. 102
نمودار 4-8): هیستوگرام  متغیر توانمند سازی………. 103

فهرست اشکال
شکل 1-1): مدل مفهومی تحقیق…………………….. 9
شکل 2-1): مددکاری اجتماعی و توانمندسازی…………. 23
شکل 2-2): رویکردهای توانمندسازی………………… 26
شکل 2-3): الگوی توانمندسازی چهارعاملی…………… 28
شکل 2-4): مدل توانمندسازی کانگر………………… 30
شکل 2-5): مراحل توانمندسازی……………………. 38
شکل 2-6): مدل ارگان………………………….. 67

چکیده
هدف کلی این بررسی رابطه بین رهبری تحول­گرا و توانمندسازی روانشناختی با رفتارشهروندی سازمانی کارکنان آموزشکده­های فنی حرفه­ای استان گیلان است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی، کارکنان آموزشکده­های فنی حرفه­ای استان گیلان با تعداد 353 نفر است. با در نظر گرفتن تعداد کل جامعه آماری و با توجه به جدول مورگان تعداد حجم نمونه 186 نفر است که تعداد 225 پرسشنامه با استفاده از روش نمونه­برداری تصادفی توزیع شد. در نهایت تعداد 188 پرسشنامه از کارکنان جمع آوری شد. نتایج آزمون رگرسیون سلسله مراتبی چندگانه نشان داد بین رهبری تحول­گرا و رفتارشهروندی سازمانی کارکنان آموزشکده­های فنی حرفه­ای استان گیلان ارتباط معناداری وجود دارد و بین توانمندسازی روانشناختی و رفتارشهروندی سازمانی ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین توانمندسازی روانشناختی رابطه بین رهبری تحول­گرا و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان آموزشکده­های فنی حرفه­ای استان گیلان را تعدیل می­کند. بنابراین باید راﻫﻜﺎرﻫﺎ و ﭘﻴﺸﻨﻬﺎدﻫﺎﻳﻲ را ﺟﻬﺖ اﻓﺰاﻳﺶ گرایش به سبک رهبری تحولی و تقویت توانمندسازی روانشناختی ­کردن ارائه کرد بدین منظور رئیس در نقش یك رهبر باید به­عنوان یك برانگیزاننده، راه­ها و روش­های مطمئن و مؤثری را برای پیشرفت کارمندان ایجاد كند.
کلمات کلیدی: توانمندسازی روانشناختی، رهبری تحول­گرا، رفتار شهروندی سازمانی

 

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...