رابطه بین رهبری تحول گرا و توانمندسازی روانشناختی با رفتارشهروندی سازمانی درآموزشکده ... |
2-3-4) ابعاد رفتار شهروندی سازمانی از دیدگاه صاحبنظران 65
2-3-5) عوامل تأثیر گذار بر رفتار شهروندی سازمانی…. 71
2-3-6) پیش بینی کنندههای رفتار شهروندی سازمانی…… 73
2-3-7) پیامدهای فردی و سازمانی رفتار شهروندی سازمانی 75
2-3-8) رویکردهای رفتار شهروندی سازمانی………….. 76
2-3-9) سیاستهای تشویق رفتار شهروندی سازمانی……… 77
بخش چهارم: پیشینه تحقیق………………………. 80
2-4-1) مطالعات انجام شده در داخل کشور…………… 81
2-4-2) مطالعات انجام شده خارج از کشور…………… 85
فصل سوم: روش تحقیق
3-1) مقدمه…………………………………… 89
3-2) روش تحقیق……………………………….. 89
3-2-1) جامعه و نمونه آماری…………………….. 90
3-3) روش و ابزار جمعآوری دادهها………………… 91
3-3-1) پرسشنامه رفتارشهروندی سازمانی……………. 91
3-3-2) پرسشنامه رهبری تحولگرا………………….. 91
3-3-3) پرسشنامه توانمدسازی روانشناختی…………… 91
3-4) روایی و پایایی ابزار اندازهگیری……………. 91
3-4-1) روایی…………………………………. 92
3-4-2) پایایی………………………………… 92
3-5) روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………. 93
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق
4-1) مقدمه…………………………………… 95
4-2) توصیف متغیر های سئوالات عمومی پرسشنامه………. 96
4-3) توصیف متغیرهای تحقیق……………………… 101
4-4) آزمون فرضیههای تحقیق……………………… 104
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
5-1) مقدمه…………………………………… 108
5-2) نتایج آمار توصیفی………………………… 108
5-2-1) توصیف پاسخ دهندگان……………………… 108
5-2-2) توصیف متغیر رفتار شهروندی سازمانی……….. 108
5-2-3) توصیف متغیر رهبری تحولگرا ……………… 108
5-2-4) توصیف متغیر توانمند سازی روانشناختی………. 109
5-3) نتایج آزمون فرضیهها………………………. 109
5-4) پیشنهادات در راستای نتایج تحقیق……………. 110
5-5) پیشنهاداتی برای محققین آینده………………. 113
5-6) محدودیتهای تحقیق…………………………. 113
منابع و مآخذ…………………………………
پیوست……………………………………….
فهرست جداول
جدول 2-1): مقایسه توانمندسازی در پارادایم قدیم و جدید انگیزشی 21
جدول 2-2): رویکردهای توانمندسازی روانشناختی……… 25
یک مطلب دیگر :
جدول شماره 3-1): آلفای کرانباخ…………………. 93
جدول 4-1): توصیف متغیر جنسیت پاسخ دهندگان……….. 96
جدول 4-2): توصیف متغیر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان…. 97
جدول 4-3): توصیف متغیر سن پاسخ دهندگان………….. 98
جدول 4-4): توصیف متغیر سابقه کار پاسخ دهندگان……. 99
جدول 4-5): لیست آموزشکدهای فنی و حرفه ای پرسشنامه های پخش شده…………………………………………… 100
جدول 4-6): توصیف متغیررفتار شهروندی سازمانی……… 101
جدول 4-7): توصیف متغیر رهبری تحول گرا…………… 102
جدول 4-8): توصیف متغیر توانمند سازی…………….. 103
جدول 4-9): همبستگی بین رهبری تحولگرا و رفتارشهروندی سازمانی 104
جدول 4-10): ضریب همبستگی بین توانمند سازی و رفتارشهروندی سازمانی…………………………………………… 105
جدول 4-11): آزمون رگرسیون چندگانه توانمندسازی روانشناختی رابطه بین رهبری تحول گرا و رفتارشهروندی سازمانی…………………….. 106
فهرست نمودار
نمودار 4-1): میله ای متغیر جنسیت پاسخ دهندگان…… 96
نمودار 4-2): ) میله ای متغیر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان 97
نمودار 4-3): میله ای متغیر سن پاسخ دهندگان……… 98
نمودار 4-4): میله ای متغیر سابقه کار پاسخ دهندگان.. 99
نمودار 4-5): میله ای متغیر آموزشکدهای فنی و حرفه ای 100
نمودار 4-6): هیستوگرام متغیررفتار شهروندی سازمانی.. 101
نمودار 4-7): هیستوگرام متغیر رهبری تحول گرا ….. 102
نمودار 4-8): هیستوگرام متغیر توانمند سازی………. 103
فهرست اشکال
شکل 1-1): مدل مفهومی تحقیق…………………….. 9
شکل 2-1): مددکاری اجتماعی و توانمندسازی…………. 23
شکل 2-2): رویکردهای توانمندسازی………………… 26
شکل 2-3): الگوی توانمندسازی چهارعاملی…………… 28
شکل 2-4): مدل توانمندسازی کانگر………………… 30
شکل 2-5): مراحل توانمندسازی……………………. 38
شکل 2-6): مدل ارگان………………………….. 67
چکیده
هدف کلی این بررسی رابطه بین رهبری تحولگرا و توانمندسازی روانشناختی با رفتارشهروندی سازمانی کارکنان آموزشکدههای فنی حرفهای استان گیلان است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی، کارکنان آموزشکدههای فنی حرفهای استان گیلان با تعداد 353 نفر است. با در نظر گرفتن تعداد کل جامعه آماری و با توجه به جدول مورگان تعداد حجم نمونه 186 نفر است که تعداد 225 پرسشنامه با استفاده از روش نمونهبرداری تصادفی توزیع شد. در نهایت تعداد 188 پرسشنامه از کارکنان جمع آوری شد. نتایج آزمون رگرسیون سلسله مراتبی چندگانه نشان داد بین رهبری تحولگرا و رفتارشهروندی سازمانی کارکنان آموزشکدههای فنی حرفهای استان گیلان ارتباط معناداری وجود دارد و بین توانمندسازی روانشناختی و رفتارشهروندی سازمانی ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین توانمندسازی روانشناختی رابطه بین رهبری تحولگرا و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان آموزشکدههای فنی حرفهای استان گیلان را تعدیل میکند. بنابراین باید راﻫﻜﺎرﻫﺎ و ﭘﻴﺸﻨﻬﺎدﻫﺎﻳﻲ را ﺟﻬﺖ اﻓﺰاﻳﺶ گرایش به سبک رهبری تحولی و تقویت توانمندسازی روانشناختی کردن ارائه کرد بدین منظور رئیس در نقش یك رهبر باید بهعنوان یك برانگیزاننده، راهها و روشهای مطمئن و مؤثری را برای پیشرفت کارمندان ایجاد كند.
کلمات کلیدی: توانمندسازی روانشناختی، رهبری تحولگرا، رفتار شهروندی سازمانی
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-01] [ 09:51:00 ق.ظ ]
|