2-2-3-4) اهمیت و ضرورت استفاده از هوش سازمانی…………. 53
2-3-1) رفتار شهروندی سازمانی………………………… 55
2-3-1-1) تعریف رفتار شهروندی سازمانی………………………… 55
2-3-1-2) ابعاد رفتار شهروندی سازمانی………………………… 57
2-3-1-3) عوامل تأثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی…………………… 58
2-2) بخش دوم: سوابق تحقیق………………………… 60
2-2-1) تحقیقات داخلی………………………… 60
2-2-1-1) تحقیقات داخلی پیرامون اخلاقکار………………………. 60
2-2-1-2) تحقیقات داخلی پیرامون هوش سازمانی………………………… 65
2-2-1-3) تحقیقات داخلی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاق­کار و هوش سازمانی……… 67
2-2-2) تحقیقات خارجی………………………… 68
2-2-2-1) تحقیقات خارجی پیرامون اخلاق­کار………………………. 68
2-2-2-2) تحقیقات خارجی پیرامون هوش سازمانی………………………… 72
2-2-2-3) تحقیقات خارجی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاق­کار و هوش سازمانی……. 75
2-3) بخش سوم: چارچوب نظری و مدل مفهومی تحقیق………………………… 85
فصل سوم: روش­ها و ابزار تحقیق
مقدمه……………………….. 88
3-1) روش تحقیق………………………… 88
3-2) جامعه آماری………………………… 89
3-3) حجم نمونه و روش نمونه گیری………………………… 90
3-4) ابزار جمع ­آوری داده………………………. 91
3-4-1) روایی………………………… 93
3-4-2) پایایی………………………… 93
3-5) روش گردآوری داده………………………. 95
3-6) ابزار و روش تجزیه و تحلیل داده­ ها………………………. 95
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ ها
مقدمه………………………. 97
4-1) ویژگی­های جمعیت­ شناختی افراد جامعه……………………….. 974-1-1) توزیع فراوانی و درصد جنسیت افراد نسبت به کل آمار……… 97

پایان نامه

 

4-1-2) توزیع فراوانی و درصد تحصیلات افراد نسبت به کل آمار………… 98
4-1-3) توزیع فراوانی و درصد گروه­ های سنی افراد نسبت به کل آمار……. 100
4-2) تحلیل توصیفی ویژگیهای افراد مورد بررسی………………………… 101
4-2-1) شاخص­های آمار توصیفی متغیرهای پژوهش………………………….. 101
4-3) تحلیل استنباطی فرضیههای پژوهش………………………….. 102
4-3-1) بررسی وضعیت اخلاقکار، هوش سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی………. 102
4-3-2) بررسی وضعیت ابعاد اخلاق­کار، هوش سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی…… 103
4-3-2-1) بررسی وضعیت ابعاد اخلاق­کار………………………. 103
4-3-2-2) بررسی وضعیت ابعاد هوش سازمانی………………………… 104
4-3-2-3) بررسی وضعیت ابعاد رفتار شهروندی سازمانی………………………… 105
4-3-3) بررسی نحوه ارتباط متغیرهای پژوهش………………………….. 105
4-3-4) بررسی ارتباط میان ابعاد متغیرهای پژوهش………………………….. 106
4-3-4-1) بررسی ارتباط میان ابعاد اخلاق­کار………………………. 107
4-3-4-2) بررسی ارتباط میان ابعاد هوش سازمانی………………………… 108
4-3-4-3) بررسی ارتباط میان ابعاد رفتار شهروندی سازمانی………………………… 109
4-3-4-4) بررسی ارتباط میان ابعاد اخلاق­کار و رفتار شهروندی سازمانی…………… 110
4-3-4-5) بررسی ارتباط میان ابعاد رفتار شهروندی سازمانی و هوش سازمانی…………. 110
4-3-4-6) بررسی ارتباط میان ابعاد اخلاق­کار و هوش سازمانی………………………… 112
4-3-5)ترسیم مدل اصلی تحقیق و نیکویی برازش مدل………………………… 114
4-3-6) بررسی میزان تأثیر ویژگی­های جمعیت شناختی………………………… 121

یک مطلب دیگر :

 
 

4-3-6-1) تأثیر ویژگی جنسیت بر متغیرهای مورد مطالعه……………………….. 121
4-3-6-2) تأثیر ویژگی سن بر متغیرهای مورد مطالعه……………………….. 122
4-3-6-3) تأثیر ویژگی تحصیلات بر متغیرهای مورد مطالعه……………………….. 122
4-4) یافته های جانبی………………………… 124
4-4-1) بررسی میزان تأثیر ابعاد متغیرها………………………. 124
4-4-1-1) بررسی میزان تأثیر مستقیم و غیرمستقیم ابعاد چهارگانه متغیر اخلاق­کار ………..124
4-4-1-2) بررسی میزان تأثیر مستقیم و غیرمستقیم ابعاد هفتگانه متغیر هوش سازمانی………. 128
4-4-1-3) بررسی میزان تأثیر مستقیم و غیرمستقیم ابعاد پنجگانه متغیر رفتار شهروندی سازمانی……. 131
فصل پنجم: نتیجه­ گیری و پیشنهادات
مقدمه……………………….. 1365-1)خلاصه تحقیق………………………… 137
5-2) نتیجه­ گیری………………………… 138
5-2-1) وضعیت اخلاق­کار، هوش سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان اداری دانشگاه شیراز……. 139
5-2-2) نحوه ارتباط اخلاق­کار و هوش سازمانی………………………… 140
5-2-3) نحوه ارتباط ابعاد اخلاق­کار، هوش سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی………. 141
5-2-4) تفسیر مدل اصلی تحقیق………………………… 142
5-2-5) تأثیر ویژگی­های جمعیت­شناختی بر اخلاق­کار، هوش سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی…………… 142
5-3) محدودیت­های تحقیق………………………… 143
5-4) پیشنهادهای تحقیق………………………… 144
5-4-1) پیشنهادهای عمومی تحقیق………………………… 144
5-4-2) پیشنهادهایی به محقّقین و پژوهشگران آینده……….. 147
منابع و مآخذ……………………….. 149
الف) منابع فارسی………………………… 149
ب) منابع غیرفارسی………………………… 157
پیوست­ها………………………. 165
پیوست شماره 1: پرسشنامه پژوهش……………………….. 165
پیوست شماره 2: ضرایب آلفای کرونباخ……………………….. 169
پیوست شماره 3: ضرایب تی تک نمونه­ای برای سنجش وضعیت متغیرها………. 171
پیوست شماره 4: ماتریس همبستگی متغیرها……………………….. 172
پیوست شماره 5: آماره­های نیکویی برازش مدل لیزرل……………………….. 173
پیوست شماره 6: بررسی وضعیت عوامل جمعیت شناختی……………………….. 174
پیوست شماره 6-1: بررسی وضعیت عامل جنسیت……………………….. 174
پیوست شماره 6-2: بررسی وضعیت عامل سن……………………….. 175
پیوست شماره 6-3: بررسی وضعیت عامل تحصیلات……………………….. 176
پیوست شماره 7: ضرایب تحلیل مسیر……………………….. 178
پیوست شماره 7-1: ضرایب تحلیل مسیر اخلاقکار……………………….. 178
پیوست شماره 7-2: ضرایب تحلیل مسیر هوش سازمانی……………………….. 179پیوست شماره 7-3: ضرایب تحلیل مسیر رفتار شهروندی سازمانی……………. 180
چکیده:
دنیای امروز، دنیای سازمانهایی است که متولیان آن انسانها هستند. نیروی انسانی با قابلیت و توانمندی بالقوه خود چنانچه به خوبی مورد توجه قرار گیرد می­تواند نقش مهم و حساسی را در راستای نیل به توسعه و رشد اقتصادی ایفا نماید. لازمه رسیدن به این مهم، توجه به کارایی و اثربخشی سازمانها با اهمیت دادن به خصوصیات و ویژگیهای متغیرهای رفتار سازمانی از جمله اخلاق­کار و هوش سازمانی در افراد و کارکنان است. هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی نحوه ارتباط میان اخلاقکار و هوش سازمانی با در نظر گرفتن متغیر میانجی رفتار شهروندی سازمانی است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...