بررسی رابطه بین نوآوری دانشگاهی و گرایش دانشجویان به یادگیری مادام العمر با ... |
فصل اول: مقدمه
1-1-کلیات.. 2
1-2- بیان مساله. 6
1-3-ضرورت و اهمیت تحقیق. 17
1-4- اهداف پژوهش… 19
1-5 – سوالات تحقیق : 19
1-6- تعاریف مفهومی. 20
1-6-1 – نوآوری دانشگاهی. 20
1-6-1-1- بعد آموزشی. 21
1-6-1-2- بعد پژوهشی. 21
1-6-1-3- بعد سازمانی. 21
1-6-2 -مهارت اعضای هیئت علمی در کاربرد چرخه یادگیری هفت گانه. 21
1-6-2-1- مرحله استنباط. 22
1-6-2-2- مرحله مشارکت.. 22
1-6-2-3- مرحله اکتشاف.. 22
1-6-2-4- مرحله توضیح. 22
1-6-2-5- مرحله بسط یادگیری. 23
1-6-2-6- مرحله ارزیابی. 23
1-6-2-7- مرحله توسعه یادگیری. 23
1-6-3-یادگیری مادام العمر 23
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2- 1- مقدمه 26
2-2-پیشینه پژوهش… 26
2-1-1 – نوآوری دانشگاهی. 26
2-1-1-1- تفاوت خلاقیت و نوآوری و تغییر و اختراع. 26
2-2-1-2-تعاریف نوآوری. 31
2-2-1-3- تاریخچه نوآوری. 33
2-2-1-4- انواع نوآوری. 36
2-2-1-5- فرایند نوآوری. 38
2-2-1-6- الگوهای تكامل فرآیند نوآوری تكنولوژیكی. 39
2-2-1-6- 1-مدل فشار علم : 40
2-2-1-6- 2-مدل كشش بازار : 40
2-2-1-6- 3-مدل اتصالی : 41
2-2-1-6- 4-مدل یكپارچه و شبكه ای : 41
2-2-1-6- 5-مدل زنجیره ارزش : 42
2-2-1-7-ویژگی های نوآوری. 42
2-2-1-8- نظام ملی نوآوری. 45
2-2-1-9- تأثیر نوآوری بر فاكتورهای نظام آموزش.. 47
2-2-1-10- نظریه انتشار نوآوری. 52
2-2-1-11-نوآوری دانشگاهی. 54
2-2-1-12- نوآوری در آموزش عالی ( بر پایه مدل بالدریج ) 57
2-2-1-13- ابعاد نوآوری دانشگاهی. 59
2-2-2- مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی – یادگیری. 60
2-2-2-1- -فرایند یاددهی – یادگیری. 60
2-2-2-2-تعریف تدریس… 62
2-2-2-3- الگوی تدریس… 63
2-2-2-4-مهارت های تدریس… 66
2-2-2-5- طبقه بندی تدریس… 68
2-2-2-6- رویکردهای تدریس… 72
2-2-2-7-کیفیت تدریس… 76
2-2-2-8- چرخه یادگیری. 80
2-2-2-9- مهارت اعضای هیات علمی در چرخه یادگیری. 81
2-2-2-9-1- چرخه یادگیری سه گانه. 81
2-2-2-9-2-چرخه یادگیری چهارگانه. 81
2-2-2-9-3- چرخه یادگیری پنج گانه. 82
2-2-2-9-4-چرخه یادگیری هفت گانه. 83
2-2-3- یادگیری مادام العمر 85
2-2-3-1-ابعاد یادگیری. 85
2-2-3-2- رویکرد دانشجویان نسبت به یادگیری. 90
2-2-3-3- سبک های یادگیری. 93
2-2-3-4-یادگیری زدایی. 98
2-2-3-5- تعریف یادگیری مادام العمر 100
2-2-3-6-مقایسه مدل یادگیری مادام العمر با یادگیری سنتی. 103
2-2-3-7-ویژگی های یادگیری مادام العمر 104
2-2-3-8-شایستگی های مورد نیاز یادگیری مادام العمر در دانشجویان. 105
2-2-3-9-ابعاد یادگیری مادام العمر 106
2-2-3-9-1-خود مدیریتی. 106
2-2-3-9-2-یادگیری چگونه یادگیری. 107
2-2-3-9-3-ابتکار و نوآوری. 109
2-2-3-9-4-قابلیت جمع آوری اطلاعات.. 109
برای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید
2-2-9-3-5-قابلیت تصمیمگیری. 112
2-2-3-9-6- یادگیری خود تنظیمی. 113
2-2-3-9-7-خود کنترلی. 114
2-2-3-10- نقش آموزش عالی در یادگیری مادام العمر 116
2-4-پژوهشهای کاربردی. 120
2-4-1-پیشینه تحقیقات در زمینه نوآوری دانشگاهی. 121
2-4-1-1- پژوهش های خارجی. 121
2-4-1-2- پژوهش های داخلی. 122
2-4-2:پژوهش ها در زمینه یادگیری مادام العمر 123
2-4-2-1-پژوهش های خارجی. 123
2-4-2-2-:پژوهش های داخلی. 124
2-4-3-پژوهش ها در رابطه با مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی یادگیری. 125
2-4-3-1-پژوهش های خارجی. 125
2-4-3-2-پژوهش های داخلی. 126
2-5- جمع بندی و نتیجهگیری. 126
فصل سوم: روش پژوهش
3 – 1- مقدمه 131
3- 2- روش پژوهش.. 131
3-3 – تعاریف عملیاتی. 132
3-3 – 1-نوآوری دانشگاهی. 132
3-3 – 2- مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی – یادگیری. 132
3-3 – 3-یادگیری مادام العمر 132
3-4- جامعه آماری. 133
3-5- نمونه و روش نمونهگیری. 133
3-6- ابزار پژوهش.. 134
3-6-1- نوآوری دانشگاهی. 134
3-6-2- مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی– یادگیری. 135
یک مطلب دیگر :
3-6-3- یادگیری مادام العمر 136
3-7 – روایی و پایایی. 137
3-7-1- روایی و پایایی پرسشنامه نوآوری دانشگاهی : 137
3-7-2- روایی و پایایی مقیاس فرایند چرخه یادگیری هفتگانه 138
3-7-3-روایی و پایایی مقیاس گرایش به یادگیری مادام العمر 139
3-8-روش جمع آوری اطلاعات.. 140
3 – 9- روش تجزیه و تحلیل دادهها 141
فصل چهارم: یافتههای پژوهش
4-1- مقدمه 143
4-2- یافتههای پژوهش… 143
4-2-1- یافتههای توصیفی. 143
4-2-2- آمار استنباطی. 145
4 -2-2-1-بعد غالب نوآوری دانشگاهی در دانشگاه شیراز کدام است ؟ 145
4-2-2-2-سؤال دوم : مهارت غالب اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز در فرایند
یاددهی – یادگیری کدام است؟ 146
4 -2-2-3- سؤال سوم: بعد غالب گرایش دانشجویان به یادگیری مادام العمر دانشگاه
شیراز کدام است؟ 148
4-2-2-4-سوال چهارم: آیا رابطه معناداری بین نوآوری دانشگاهی ، مهارت اعضای
هیئت علمی در فرایند یاددهی – یادگیری و گرایش دانشجویان به
یادگیری مادام العمر وجود دارد ؟ 150
4-2-2-5-سوال پنجم: . آیا نوآوری دانشگاهی به طور مستقیم پیش بینی کننده
معنادار نگرش دانشجویان به یادگیری مادام العمر می باشد ؟ 154
4-2-2-6-سؤال ششم: آیا نوآوری دانشگاهی به طور مستقیم پیش بینی کننده معنادار
مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی – یادگیری می باشد ؟ 156
4-2-2-7- سوال هفتم: آیا نوآوری دانشگاهی به طور غیر مستقیم و با واسطه گری
مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی – یادگیری پیش بینی کننده 158
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1- مقدمه. 162
5-2- بحث و نتیجهگیری. 162
5-3-محدودیتها 179
5-3-1- محدودیتهای اجرایی. 179
5-3-2- محدودیتهای پژوهشی. 179
5-4-پیشنهادها 179
5-4-1-پیشنهادهای کاربردی. 179
5-4-2-پیشنهادهای پژوهشی. 181
منابع
منابع فارسی. 182
منابع انگلیسی. 188
پیوستها 191
فهرست جدولها
عنوان صفحه
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-08] [ 12:38:00 ق.ظ ]
|