در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

 

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

 

 پایان نامه کارشناسی ارشد رشته پزشکی

 

با موضوع :

مقالات و پایان نامه ارشد

 

یک مطلب دیگر :

 
 

 

دیابت

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

مقدمه: دیابت ملیتوس عوارض مخربی بر دستگاه تولید مثلی نر وعملکرد جنسی در نمونه های حیوانی وانسانی مبتلا به دیابت در جنس نراعمال می کند. ریشه کودزو یک ساپونین و ایزو فلاونین می باشد که اغلب به عنوان عامل کاهنده قند خون توسط پزشکان چینی مورد استفاده قرار می گیرد. کودزو توانایی کاهش گلوکز خون از مسیر غیر وابسته به انسولین را داشته که از این لحاظ مشابه با متفورمین عمل می کند،وهمچنین با حذف رادیکال های آزاد منجر به کاهش استرس اکسیداتیو می گردد.در مطالعه اخیر سعی بر این بوده است تا اثرات کودزو بر فاکتورهای بیوشیمیایی وآسیب بیضه ای در رت های نر دیابتی شده با استرپتوزوتوسین(STZ)مشخص گردد.

روش مطالعه: موش های نر نژاد ویستار به چهار گروه تقسیم شدند:1)گروه کنترل،2)گروه دیابتی تیمار شده با کودزو (mg/kg100)،3)گروه دیابتی تیمار شده با کودزو (mg/kg50)،4)گروه دیابتی.

دیابت بوسیله تزریق درون صفاقی STZ(با دوزmg/kg50)ایجاد گردید. تیمار با کودزو با دوز mg/kg50و100 به مدت پنج هفته بصورت گاواژ انجام شد.آسیب های بیضه ای بوسیله رنگ آمیزی هماتوکسیلین-ائوزین مشخص شده وفاکتورهای بیوشیمیایی وهورمونی خون مورد سنجش قرار گرفت.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...