بررسی تاثیر میزان سواد رسانه ای دبیران آموزش و ... |
1-6-6 مواجه با رسانه ها: 20
1-6-7 مدرسه هوشمند: 22
1-7 روش تحقیق: 22
1-8 جامعه آماری: 22
1-9 روش نمونه گیری: 22
1-10 روش گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات : 23
فصل دوم : 24
مبانی نظری تحقیق 24
2-1-1سواد: 25
2-1-2 انواع سواد: 26
2-1-2-1سواد دیجیتالی : 26
2-1-2-2سواد اطلاعاتی: 27
2-1-3 سواد رسانه ای: 28
2-1-4 تاریخچه سواد رسانه ای در جهان: 34
2-1-5 تاریخچه سواد رسانه ای در ایران: 38
2-1-6 ضرورت سواد رسانه ای: 40
2-1-7 اصول سواد رسانه ای: 44
2-1-8 سطوح سواد رسانه ای: 45
2-1-9 اهداف سواد رسانه ای: 47
2-1-10 مراحل کسب سواد رسانه ای: 51
2-1-11 سواد رسانه ای؛ تفکر انتقادی: 52
2-1-12 ویژگی های پروژه های سواد رسانه ای: 53
2-1-12-1کاوش و اکتشاف فردی 53
2-1-12-2تکثرگرایی در موضوعات تحت پوشش 55
2-1-12 – 3واکنش به رسانه ها: نقش پاسخ فعال 56
2-1-12-4مسئولیت مشترک رسانه ها و مصرف کنندگان 57
2-1-12-5ضرورت مشارکت فراگیر در ساختارهای آموزشی: 58
2-1-12-6محتوای آموزشِ سوادِ رسانه ای: 59
2-1-12-6نقش پژوهش و ارزشیابی: 60
2-1-12-7ساختار، قالب ها و وسایل کمک آموزشی: 60
2-1-12-8منابع برای افراد، والدین، آموزگاران و سازمان ها: 61
2-1-13 دلایل فراگیری سواد رسانه ای: 61
1-13-1-2 داشتن آگاهی كامل در خصوص استفاده از رسانه ها: 63
2-13-1-2برخورد منتقدانه با محتوای رسانه ها: 63
3-13-1-2تحلیل زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تبلیغی محیط رسانه ها 64
4-13-1-2رسانه ها، ارزش ها و دیدگاه ها را جایگزین می كنند 64
5-13-1-2برداشت افراد مختلف از یك پیام رسانه ای واحد، متفاوت است… 65
6-13-1-2ارتباطات اجتماعی سالم به وسیله اطلاعات و دانش 66
2-1-14 آموزش رسانه چیست؟ 67
2-1-15 آموزش رسانه، چرا؟ 68
2-1-17 الگوهای موضوعی در آموزش رسانه ای: 74
2-1-18 چرا آموزش سواد رسانهای اینقدر مهم است؟ 76
2-1-19 مزایای آموزش سواد رسانه ای برای مخاطبان: 77
2-1-20 دلایل آموزش سواد رسانه ای از نگاه باری دونکان: 78
2-1-21 18 اصل حاكم بر آموزش رسانهای (سواد رسانهای): 79
2-1-22 الگوی پنج سطحی سواد رسانهای انتقادی: 81
2-1-23 کشورهای پیشرو در آموزش سواد رسانه ای: 85
2-1-23 -1آموزش سواد رسانه ای در ژاپن: 85
2-1-23 -2آموزش سواد رسانه ای در کانادا: 90
2-1-23 فرایندهای شناختی آموزش سواد رسانهای: 95
بخش دوم: تفکر انتقادی: 96
2-2-1 تاریخچه تفکر انتقادی و تفکر خلاق: 97
2-2-3 نظریه« رابرت استرانبرگ » و آموزش تفکر خلاق : 104
2-2-4 تبییـن اصول پنجگانة تفكرانتقادی براساس آرای واتسون – گلیزر : 107
2-2- 5 چند راهکار علمی آموزش خلاقیت: 110
2-2-6 آموزش تفکر خلاق بهوسیله شیوه تفکر افقی: 111
2-2-7 روش ذهنانگیزی؛شیوهای خلاق برای آموزش تفکر انتقادی: 112
2-2-8 تأثیر اندیشهبزرگان و متفکران در ترویج تفکر انتقادی و خلاق: 113
2-2-9 ویژگی متفكران منتقد: 114
2-2-10 مراحل پیشرفت تفکر انتقادی : 115
2-2-11 چرا تفکرانتقادی باید قسمتی از تمام دروس باشد؟ 116
2-2-12 تفکر انتقادی ، در برابر روش سنتی آموزش : 119
2-2- 13 آموزش تفکر انتقادی: 121
یک مطلب دیگر :
2-2-14 ضرورت ها و اصول تعلیم و تربیت: 122
2-2-15 اهمیت آموزش رسانه ای به كودكان و نوجوانان: 123
2-2-16 حضور رسانه ها در زندگی كودكان و نوجوانان: 124
2-2-17 پردازش اطلاعات رسانه ای نزد كودكان و نوجوانان 126
2-2-18 سنجش برنامه ها و محتوای رسانه ای نزد كودكان و نوجوانان 129
2-2-19 كاركردها و نقش های مختلف رسانه ها در مورد كودكان و نوجوانان 130
2-2-20 10اصل و چند روش مؤثر در کاهش تاثیرات مخرب رسانهها 134
2-2-21 میزان تأثیر رسانهها برخانواده 134
بخش سوم: مدرسه هوشمند 142
3-2-1 منظور از مدارس هوشمند چیست ؟ 142
3-2-2 تعریف مدرسه هوشمند: 145
3-2-3 پیشینه هوشمندسازی مدارس 146
3-2-3 -1پیشینه هوشمندسازی مدارس در جهان: 146
3-2-3 -2پیشینه هوشمندسازی مدارس در ایران 147
3-2-4 نگاهی به برخی از شاخصهای فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزشی: 148
3-2-5 مقایسه شاخصهای فاوای برخی از كشورها در حوزه آموزش وپرورش: 149
3-2-6 مزایای اجرای طرح مدارس هوشمند : 151
3-2-7 مهمترین اهداف مدارس هوشمند: 152
3-2-7 مهمترین دلایل تاسیس مدارس هوشمند: 153
3-2-9 استمرار فرایند یادگیری دانش آموزان در خارج از مدرسه: 158
3-9-10 اسناد پشتیبان مدرسه هوشمند: 161
3-2-11 هدفهای كلان هوشمند سازی مدارس: 163
3-2-12راهبردهای كلان هوشمند سازی مدارس در ایران: 164
3-2-13 ساز و كار اجرایی هوشمندسازی مدارس : 167
3-2-14 ساختار تشكیلاتی مدرسه هوشمند: 169
3-2-15مولفههای اصلی و اركان هوشمندسازی مدارس: 170
3-2-15ارزیابی و ارزشیابی در مدارس هوشمند: 172
3-2-16 رتبهبندی با توجه به رویکرد فاوا درطرح تحول بنیادین: 174
3-2-16عملكرد هوشمندسازی مدارس در سال تحصیلی 91-90: 176
بخش چهارم؛ نظریه ها: 179
4-2-1نظریه اجتماعی سواد رسانه ای: 179
4-2-2برجسته سازی: 180
4-2-3نظریه استفاده و خشنودی: 181
4-2-4نظریه گلوله جادویی: 183
4-2-5نظریه استحکام یا تأثیر محدود: 183
4-2-6نظریه کاشت 183
بررسی پژوهش های انجام شده: 185
فصل سوم : 191
روش تحقیق 191
3-1 روش تحقیق 192
3-2 جامعۀ آماری 194
3-3 روش نمونهگیری 195
3-4 حجم نمونه 196
3-5 واحد تحلیل 196
3-6 معیارهای انتخاب افراد مورد مطالعه 196
3-7 ابزار پژوهش 197
3-8 محاسن پرسشنامه: 197
3-9 تعاریف نظری متغیرهای پژوهش 197
3-9-1 متغیر وابسته: سواد رسانه ای 197
3-2 متغیرهای مستقل: 198
3-10-1 جامعه پذیری 198
3-10-2 تفکر انتقادی 199
3-10-3 نحوه برقراری با رسانه ها 200
3-11 روایی ابزار تحقیق 201
3-12 پایایی ابزار تحقیق 202
3-13 رویۀ جمعآوری دادهها 203
3-14 فنون تجزیه و تحلیل دادهها 204
فصل چهارم : 205
یافتههای تحقیق 205
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-02] [ 12:12:00 ق.ظ ]
|