بررسی رابطه سبک های اسنادی با پیشرفت تحصیلی و عزت نفس در ... |
تعریف عملیاتی.. 8
سبک های اسنادی.. 8
موقعیت اسنادی.. 9
پیشرفت تحصیلی.. 9
عزت نفس… 9
فصل دوم: پیشینه پژوهش
مقدمه. 11
نظریه اسناد. 11
نظریه انتساب… 13
انتساب ها برای توجیه پیامدها 14
ابعاد علیتی انتساب ها 15
عزت نفس… 18
نشانههای جسمی و رفتاری ضعف عزت نفس… 19
ابعاد مختلف عزت نفس… 20
انواع عزت نفس… 20
شیوه های افزایش عزت نفس احساسی – عاطفی.. 21
شیوه های افزایش عزت نفس روحی – معنوی.. 21
عوامل مؤثر در ایجاد عزت نفس… 22
عزت نفس از دیدگاه قرآن، احادیث و دانشمندان اسلامی.. 23
نقش والدین در شكل گیری عزت نفس… 23
نقش عوامل دیگر در تقویت عزت نفس… 25
پیشرفت تحصیلی.. 26
عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. 27
تاکید بر رشد عقلانی.. 28
جو عاطفی مدرسه. 28
پیش فرض های معلمان در مورد شاگردان. 28
نگرش معلم. 28
عقب ماندگی آموخته شده 29
اثرات پیشرفت تحصیلی.. 29
نقش عزت نفس در پیشرفت تحصیلی.. 30
عزت نفس = پدر، مادر، معلم. 33
نقش عملكرد تحصیلی در عزت نفس… 33
یافته های پژوهشی داخل و خارج از کشور. 34
الف- پژوهش های انجام شده در خارج از كشور. 34
ب- پژوهش های انجام شده در داخل كشور. 35
فصل سوم: روش پژوهش
روش پژوهش… 39
جامعه و نمونه آماری، و روش نمونهگیری.. 39
ابزار اندازه گیری.. 39
- پرسشنامه سبک های اسنادی (ASQ) 39
روش نمره گذاری.. 39
پایایی و روایی.. 40
2- پرسشنامه عزت نفس کوپر – اسمیت… 40
مؤلفههای عزت نفس عبارتند از: 40
روش اجرای پژوهش… 41
روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها 41
یک مطلب دیگر :
فصل چهارم: یافته های پژوهش
مقدمه. 43
فصل پنجم. 56
مقدمه. 57
نتیجهگیری.. 57
محدودیت های پژوهش… 62
پیشنهادهای تحقیق.. 62
الف- پیشنهادهای کاربردی.. 62
ب- پیشنهادهای پژوهشی.. 62
منابع. 64
پیوست ها 69
فهرست جداول
جدول شماره (4-1): فراوانی و درصد گروه نمونه بر حسب پایه تحصیلی.. 43
جدول شماره (4-2): میانگین و انحراف معیار نمره های گروه نمونه برحسب عزت نفس، پیشرفت تحصیلی و سبکهای اسنادی.. 44
جدول شماره (4-3): همبستگی بین سبک اسنادی درونی- بیرونی با پیشرفت تحصیلی و عزت نفس… 45
جدول شماره (4-6): همبستگی بین سبک اسنادی درونی- بیرونی با عزت نفس و پیشرفت تحصیلی.. 46
جدول شماره (4-4): همبستگی بین سبک اسنادی پایدار و ناپایدار با پیشرفت تحصیلی و عزت نفس… 47
جدول شماره (4-7): همبستگی بین سبک اسنادی پایدار و ناپایدار با عزت نفس و پیشرفت تحصیلی.. 48
جدول شماره (4-5): همبستگی بین سبک اسنادی کلی- اختصاصی با پیشرفت تحصیلی و عزت نفس… 49
جدول شماره (4-8): همبستگی بین سبک اسنادی کلی – اختصاصی با عزت نفس و پیشرفت تحصیلی.. 49
جدول شماره (4-9) : توان تبیین مدل پیش بینی پیشرفت تحصیلی.. 52
جدول شماره (4-10): تحلیل واریانس برای مدل پیشرفت تحصیلی.. 52
جدول شماره (4-11): ضرایب رگرسیونی استاندارد شده و استاندارد نشده متغیرهایی که در مدل وارد شدند 53
جدول شماره (4-12): توان تبیین مدل پیش بینی عزت نفس… 54
جدول شماره (4-13): تحلیل واریانس برای مدل عزت نفس… 55
جدول شماره (4-14): ضرایب رگرسیونی استاندارد شده و استاندارد نشده متغیرهایی که در مدل وارد شدند 55
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبک های اسنادی، عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی انجام شده است. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر رودان 420 نفر با حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان برابر با 120 نفر بودند و از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای استفاده شد. گروه نمونه با پرسشنامه های سبک های اسنادی و عزت نفس کوپر اسمیت مورد ارزیابی قرار گرفتند. برای پیشرفت تحصیلی معدل سال تحصیلی 92 – 91 منظور شد. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از آمارهای توصیفی نظیر فراوانی، درصد تراکمی، و همبستگی پیرسون و آمار استنباطی نظیر رگرسیون چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج به دست آمده در سطح معنی داری 05/0 به این شرح است: بین سبک اسناد درونی – بیرونی و پیشرفت تحصیلی همبستگی (55/0) وجود دارد. بین سبک اسناد پایدار- ناپایدار و پیشرفت تحصیلی همبستگی (61/0) وجود دارد. بین سبک اسناد کلی- اختصاصی و پیشرفت تحصیلی گرچه همبستگی بسیار ضعیف (17/0) ولی معنی داری وجود دارد. بین سبک اسناد درونی – بیرونی و عزت نفس همبستگی (47/0) وجود دارد. بین سبک اسناد پایدار- ناپایدار و عزت نفس رابطه گرچه همبستگی منفی ضععیف (23/0- ) ولی معنی داری وجود دارد. بین سبک اسناد کلی- اختصاصی و عزت نفس همبستگی منفی (34/0- ) وجود دارد. هم چنین نتایج بدست آمده از سبک های اسنادی به عنوان متغیر پیش بین پیشرفت تحصیلی، نشان دهنده مدل مناسبی می باشد. این مدل 10% از تغییرات مربوط به نمرات پیشرفت تحصیلی را تبیین می کند و نتایج بدست آمده از سبک های اسنادی به عنوان متغیر پیش بین عزت نفس، نشان دهنده مدل خوبی بوده است. این مدل 48% از تغییرات مربوط به نمرات عزت نفس را تبیین می کند که نشان از خوب بودن دارد.
کلید واژه ها: سبک اسنادی، عزت نفس، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان.
مقدمه
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-08-01] [ 05:16:00 ق.ظ ]
|