روانشناسی مقایسه میزان خودکارآمدی و استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی در ... |
1-7-1-2-تعریف عملیاتی.. 9
1-7-2- راهبردهای شناختی.. 9
1-7-2-1-تعریف مفهومی.. 9
1-7-2-2- تعریف عملیاتی.. 9
1-7-3-راهبردهای فراشناختی.. 10
1-7-3-1-تعریف مفهومی.. 10
1-7-3-2-تعریف عملیاتی.. 10
1-7-4-مشروطی.. 10
1-7-4-1-تعریف مفهومی.. 10
1-7-4-2-تعریف عملیاتی.. 10
فصل دوم: پیشینه نظری و عملی پژوهش
2-1- مقدمه. 12
2-2- خودکارآمدی.. 12
2-2-1- فرایندهای واسطه ای خودكارآمدی.. 16
2-2-1-1- فرایندهای شناختی.. 16
2-2-1-2- فرایندهای انگیزشی.. 16
2-2-1-3-فرایندهای عاطفی.. 19
2-2-1-4- فرایندهای انتخابی.. 20
2-2-2- ظرفیت ها و قابلیت های مؤثر در خودکارآمدی.. 20
2-2-2-1- قابلیت رمزگذاری.. 21
2-2-2-2- قابلیت دوراندیشی.. 21
2-2-2-3- قابلیت جایگزینی و الگوبرداری.. 22
2-2-2-4- قابلیت خودتنظیمی.. 22
2-2-2-5- قابلیت خودانعكاسی (خوداندیشی) 23
2ـ3ـ راهبردهای یادگیری.. 23
2-3- 1- راهبردهای شناختی.. 26
2-3-1-1- راهبردهای تكرار یا مرور 27
2ـ3ـ1ـ2 ـ راهبرد بسط و گسترش معنایی.. 31
2ـ3ـ1ـ 3ـ راهبرد سازماندهی.. 37
2ـ3 ـ2 ـ راهبردهای فراشناختی.. 41
2-3-2-1- راهبردهای برنامهریزی.. 43
2-3-2-2-راهبردهای نظارت و ارزشیابی.. 44
2-3-2-3- راهبردهای نظم دهی.. 45
2-3-3- تفاوتهای جنسیتی در استفاده از راهبردهای یادگیری.. 49
2ـ3ـ 4ـ رشد و راهبردهای یادگیری.. 49
2-4- مشروطی.. 52
2-4-1-علل مشروطی.. 52
برای دیدن جزییات بیشتر و دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید
2-4-1-1-عوامل فردی.. 53
2-4-1-2-عوامل درون سازمانی.. 55
2-4-1-3-عوامل برون سازمانی.. 56
2ـ5 ـ پیشینه پژوهشی تحقیق.. 58
2 ـ5 ـ 1ـ خودکارآمدی.. 58
2- 5 -1-1- پژوهشهای صورت گرفته خارجی.. 58
2- 5 -1-2- پژوهشهای صورت گرفته داخلی.. 59
2 ـ5 ـ 2ـ راهبردهای شناختی و فراشناختی.. 60
2 ـ5 ـ 2ـ1 ـ پژوهش های صورت گرفته خارجی.. 60
2 ـ2 ـ 2ـ2 ـ پژوهش های صورت گرفته داخلی.. 63
2-6- نتیجه گیری.. 65
فصل سوم :روش شناسی
3-1- مقدمه. 68
3-2- نوع و روش انجام پژوهش…. 68
3-3- جامعه آماری پژوهش…. 69
3-4-حجم نمونه و روش نمونهگیری.. 71
3-5- ابزار اندازهگیری پژوهش…. 73
3-5-1- پرسشنامه خودکارآمدی.. 73
3-5-1-1-پایایی 73
3-5-1-2- روایی.. 74
3-5-2- پرسشنامه راهبردهای یادگیری.. 74
3-5-2-1-پایایی.. 76
3-5-2-2- روایی.. 76
3-6- روش تجزیه و تحلیل دادهها 77
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه. 79
یک مطلب دیگر :
4-2- توصیف داده ها 80
4-2-1- سن.. 80
4-2-2- وضعیت تاهل.. 81
4-2-3- داده های مربوط به متغیرهای اصلی پژوهش…. 83
4-3- آزمون معنادار بودن متغیرها 83
4-3-1- بررسی نرمال بودن داده ها 84
4-4- تحلیل استنباطی فرضیه های پژوهش…. 84
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه. 109
5-2- خلاصه پژوهش…. 109
5-3- بحث و بررسی فرضیه های پژوهش…. 110
5-3-1- فرضیه اول.. 110
5-3-2- فرضیه دوم. 112
5-3-3- فرضیه سوم. 113
5-3-4- فرضیه چهارم. 116
5-3-5- فرضیه پنجم. 117
5-3-6- فرضیه ششم. 117
5-4- نتیجه گیری کلی.. 118
5-5- مشکلات و محدودیت های پژوهش…. 119
5-6- پیشنهاد های پژوهشی.. 119
5-7- پیشنهادهای کاربردی.. 120
منابع. 121
پیوست ها
الف: پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر 129
ب: پرسشنامه راهبردهای یادگیری(شناختی و فراشناختی) 130
فهرست جداول
جدول 2-1- انواع راهبردهای شناختی و مصادیق آن.. 40
جدول 2-2- انواع راهبردهای فرا شناختی و مصادیق آن.. 45
جدول 3-1- جامعه اول پژوهش ( دانشجویان مشروط) به تفکیک دانشکده ها و مقاطع تحصیلی.. 69
جدول 3-2- جامعه دوم پژوهش (دانشجویان غیر مشروط ) به تفکیک دانشکده ها و مقاطع تحصیلی.. 70
جدول3-3- نمونه اول پژوهش ( دانشجویان مشروط ) به تفکیک دانشکده ها و مقاطع تحصیلی.. 71
جدول3-4- نمونه دوم پژوهش (دانشجویان غیر مشروط) به تفکیک دانشکده ها و مقاطع تحصیلی.. 72 جدول3-5- سوال های مربوط به هریک از راهبردهای شناختی و فراشناختی.. 75
جدول 4-1- شاخص های توصیفی سن افراد نمونه اول (دانشجویان مشروط) 80
جدول4-2- شاخص های توصیفی سن افراد نمونه دوم (دانشجویان غیر مشروط ) 81
جدول4-3- شاخص های توصیفی وضعیت تاهل افراد نمونه اول (دانشجویان مشروط ) 81
جدول4-4- شاخص های توصیفی وضعیت تاهل افراد نمونه دوم (دانشجویان غیر مشروط) 82
جدول4-5- توصیف داده های جمع آوری شدن در هر متغیر. 83
جدول 4-6- نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنف در بررسی نرمال بودن داد های متغیرهای پژوهش…. 84
جدول 4-7- مشخصات توصیفی متغیر خودکارآمدی در دو گروه دانشجویان مشروط و غیر مشروط.. 85
جدول 4-8- آزمون t مستقل جهت مقایسه خودکارآمدی در دو گروه دانشجویان مشروط و غیر مشروط 85
جدول 4- 9- مشخصات توصیفی متغیر راهبردهای شناختی در دو گروه دانشجویان مشروط و غیرمشروط 86
جدول4-10- نتایج تحلیل واریانس چند متغیری(مانوا) بر روی نمرات راهبردهای شناختی دانشجویان مشروط وغیر مشروط 87
جدول4-11-نتایج اثرات بین آزمودنی ها روی نمرات راهبردهای شناختی دانشجویان مشروط و غیر مشروط 87
جدول4 -12- مشخصات توصیفی متغیر راهبردهای فراشناختی در دو گروه مشروط و غیر مشروط.. 88
جدول4-13- نتایج تحلیل واریانس چند متغیری(مانوا) بر روی نمرات راهبردهای فرا شناختی دانشجویان مشروط وغیر مشروط 89
جدول4-14- نتایج اثرات بین آزمودنی ها روی نمرات راهبردهای فرا شناختی دانشجویان مشروط وغیر مشروط 89
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-08-09] [ 10:34:00 ق.ظ ]
|