2-2-7-1  مزایای رزرو اینترنتی هتل 47
2-2-7-2  سایت های رزرو اینترنتی هتل 48
بخش دوم : تعاریف متغیرها 50
2-3  تعاریف متغیرها 51
2-3-1 متغیر های مستقل 52
2-3-1-1 متغیر اعتبار 52
2-3-1-2 متغیر اعتماد 55
2-3-1-3  متغیر سازگاری 59
2-3-1-3 -1 نظریه اشاعه نوآوری 60
2-3-1-3 -2 نظریه تجزیه رفتار برنامه ریزی شده 62
2-3-1-4  متغیر های سهولت  درک شده و سودمندی درک شده 64
2-3-1-4-1  مدل های پذیرش فناوری 66
2-3-1-4-2 تئوری عمل مستدل (کنش عقلایی)- TTA 67
2-3-1-4-3 تئوری رفتار برنامه ریزی شده – TPB 69
2-3-1-4-4  مدل پذیرش فناوری ( اولیه )- TAM 70
2-3-1-4-5  مدل پذیرش فناوری ( اولیه )- TAM 2 72
2-3-2 متغیر های وابسته 77
2-3-2-1 نگرش 77
2-3-2-1-1  چگونگی تاثیر نگرش  بر رفتار 79
2-3-2-1-2 نگرش به خرید آنلاین 80
2-3-2-2 نیت انجام کار 80
2-3-2-2-1  نظریه عمل منطقی 81
بخش سوم : پیشینه تحقیق 83
2-4 پیشینه تحقیق 84
2-4 -1 پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور 84
2-4-2  پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 88
فصل سوم  – روش اجرای تحقیق
3-1 مقدمه 93
3-2 روش تحقیق 93
3-3 جامعه و نمونه آماری 94
3-4 ابزار جمع آوری داده ها 95
3-5 پرسشنامه 96
3-6 روایی و پایایی ابزار گرد آوری داده ها 96
3-6-1 روایی 97
3-6-2 پایایی 97
3-6-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 98
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها
4-1  مقدمه 100
4-2  توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان: 100
4-2-1  توصیف جنسیت پاسخ دهندگان 101
4-2-2 توصیف سن پاسخ دهندگان 102
4-2-3  توصیف تحصیلات پاسخ دهندگان 103
4-2-4 توصیف شغل پاسخ دهندگان 104
4-2-5 توصیف میزان تسلط به کامپیوتر پاسخ دهندگان 105
4-2-6 توصیف میزان دسترسی به اینترنت پاسخ دهندگان 106
4-3  توصیف متغیر های تحقیق 107
4-3-1 توصیف متغیر اعتبار 107

پردازش گران آینده

مدت زمان حضور شما به اتمام رسیده است. لطفا دوباره وارد شوید تا از همان‌جایی که قطع شده‌اید، ادامه دهید.

 

4-3-2 توصیف متغیر اعتماد 108
4-3-3 توصیف متغیر سازگاری 109
4-3-4 توصیف متغیر سهولت درک شده 110
4-3-5 توصیف متغیر سودمندی درک شده 111
4-3-6 توصیف متغیر نگرش 112
4-3-7 توصیف متغیر نیت استفاده 113
4-4  بررسی مدل تحقیق 114
4-4-1  بررسی مدل تحقیق در حالت استاندارد 114
4-4-2  بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری 115
4-4-3   بررسی شاخص های معنی داری و برازش مدل کلی تحقیق 115
4-5   آزمون فرضیه ها 117
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1  مقدمه 122
5-2 نتایج آمار توصیفی 122
5-2-1 توصیف پاسخ دهندگان 122
5-2-2  توصیف متغیر اعتبار 123
5-2-3  توصیف متغیر اعتماد 123
5-2-4  توصیف متغیر سازگاری 123
5-2-5  توصیف متغیر سهولت درک شده 123
5-2-6  توصیف متغیر سودمندی درک شده 124
5-2-7  توصیف متغیر نگرش 124
5-2-8  توصیف متغیر نیت استفاده 124
5-3  آزمون فرضیه های تحقیق 125
5-4 نتایج آزمون فرضیه های تحقیق 127
5-5 پیشنهادات  تحقیق 128
5-6 پیشنهادات آتی 130
5-7 محدودیت های تحقیق 131
فهرست منابع و مآخذ
منابع فارسی : 133
منابع غیر فارسی : 138
پیوست
پیوست 1 : خروجی های نرم افزار 146
پیوست 2 : آلفای کرونباخ تحقیق 149
پیوست 3 : پرسشنامه 153

فهرست جداول
عنوان                                                                                                                صفحه
جدول2-1.  تعاریف مختلف گردشگری  …………………………………………………………………………… 24
جدول2-2. مرور ادبیات روابط موجود در حلقه های علت و معلولی ………………………………………73

یک مطلب دیگر :

 

جدول3-1. هتل های 4 و 5 ستاره استان گیلان …………………………………………………………………….95
جدول 3-2 . جدول پایایی متغیرها ……………………………………………………………………………………. 98
جدول4-1 .  توصیف جنسیت پاسخ دهندگان……………………………………………………………………..101
جدول4-2 . توصیف سن پاسخ دهندگان …………………………………………………………………………..102
جدول4-3 .  توصیف تحصیلات پاسخ دهندگان ………………………………………………………………. 103
جدول4-4 .  توصیف شغل پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………..104
جدول4-5 . توصیف میزان تسلط به کامپیوتر پاسخ دهندگان ……………………………………………… 105
جدول4-6 . توصیف میزان دسترسی به اینترنت پاسخ دهندگان ………………………………………….. 106
جدول4-7 .  توصیف متغیر اعتبار …………………………………………………………………………………… 107
جدول4-8 . توصیف متغیر اعتماد …………………………………………………………………………………… 108
جدول4-9 . توصیف متغیر سازگاری ………………………………………………………………………………. 109
جدول4-10. توصیف متغیر سهولت درک شده …………………………………………………………………. 110
جدول4-11. توصیف متغیر سودمندی درک شده ……………………………………………………………… 111
جدول4-12 . توصیف متغیر نگرش  ……………………………………………………………………………….  112
جدول4-13 . توصیف متغیر نیت استفاده …………………………………………………………………………. 113
جدول 4-14.  شاخص های معنی داری و برازش مدل ……………………………………………………… 116
جدول4-15 . تاثیر متغیرهای مستقل تحقیق بر نیت استفاده…………………………………………………. 120
فهرست نمودارها/ اشکال
عنوان                                                                                                                صفحه
شکل 1-1 . مدل نظری تحقیق ……………………………………………………………………………………………10
شکل 2-1 . علامت نماد اعتماد الکترونیکی ………………………………………………………………………… 45
شکل 2-2  مدل نظری تحقیق …………………………………………………………………………………………… 51
شکل 2-3 . مدل اشاعه نوآوری ………………………………………………………………………………………… 62
شکل 2- 4 . مدل تجزیه رفتار برنامه ریزی شده …………………………………………………………………. 63
شکل 2-5 . عوامل زیربنایی در مدل پذیرش فناوری توسط کاربر …………………………………………. 66
شکل 2-6 . مدل تئوری عمل مستدل ………………………………………………………………………………… 67
شکل2-7 .  مدل تئوری رفتار برنامه ریزی شده ………………………………………………………………….. 69
شکل 2-8  .  مدل پذیرش فناوری ……………………………………………………………………………………. 71
شکل 2-  9 .  مدل تم  2 ………………………………………………………………………………………………… 72
شکل 2-10.  الگوی 3 مولفه ای نگرش………………………………………………………………………………. 78
نمودار4-1.  نمودار میله ای جنسیت پاسخ دهندگان ……………………………………………………………101
نمودار4-2 . نمودار میله ای سن پاسخ دهندگان ………………………………………………………………….102
نمودار4-3 . نمودار میله ای تحصیلات پاسخ دهندگان ………………………………………………………. 103
نمودار4-4 .  نمودار میله ای شغل پاسخ دهندگان ……………………………………………………………….104
نمودار4-5 . نمودار میله ای میزان تسلط به کامپیوتر پاسخ دهندگان …………………………………….. 105
نمودار4-6.  نمودار میله ای میزان دسترسی به اینترنت پاسخ دهندگان ……………………………………106
نمودار4-7 .  هیستوگرام  متغیر اعتبار ………………………………………………………………………………..107
نمودار4-8 .  هیستوگرام  متغیر اعتماد ……………………………………………………………………………….108
نمودار4-9 . هیستوگرام  متغیر سازگاری ………………………………………………………………………….. 109
نمودار4-10.  هیستوگرام  متغیر سهولت درک شده …………………………………………………………… 110
نمودار4-11 . هیستوگرام  متغیر سودمندی درک شده ………………………………………………………… 111
نمودار4-12 . هیستوگرام  متغیر نگرش ……………………………………………………………………………. 112
نمودار4-13 . هیستوگرام  متغیر نیت استفاده …………………………………………………………………….. 113
نمودار 4-14.  آزمون مدل تحقیق (حالت استاندارد) ………………………………………………………….. 114
نمودار 4-15 . آزمون مدل تحقیق (حالت اعداد معنی داری) ………………………………………………. 115

چکیده

امروزه فناوری اطلاعات بر تمامی حوزه های مختلف زندگی و محیط کسب و کار تاثیر گذار بوده  و موجب تحول ، تسریع و تسهیل امور شده است . این تاثیر بر صنعت گردشگری بعنوان یکی از اشتغالزاترین صنایع دنیا نیز کاملا مشخص است . یکی از ساده ترین راه هایی که می توان توسط آن میزان گردشگران داخلی وخارجی را افزایش داد شناسایی و معرفی نمودن مناطق گردشگری ، امکانات منطقه ، هتل های موجود و …توسط سایت های مرجع رزرواسیون هتل و یا  مستقیما ازطریق سایت خود هتل ها می باشد .  رزرو اینترنتی دارای  مزایای بسیار زیادی از جمله صرفه جویی در زمان ، کاهش هزینه ، نبود وابستگی به مکان و زمان ، واکنش سریع به شکایت مشتریان و ارائه خدمات بدیع برای مشتریان است . از این رو به بررسی نقش عوامل مهم اعتبار ، اعتماد ، سازگاری و سهولت و سودمندی درک شده برای مشتریان  در تغییر نگرش مشتریان به رزرو اینترنتی هتل و در نهایت  قصد و نیت آنها به انجام این امر می پردازیم .    جامعه آماری این تحقیق مشتریان تمامی هتل های 4 و 5 ستاره  موجود در سطح استان گیلان  می باشد . روش نمونه گیری از نوع غیر احتمالی در دسترس با جامعه نامحدود می باشد که با استفاده از  قراردادن نمونه گیری اولیه ( 30 نفر) در فرمول جامعه نامحدود ، عدد 321 نفر بدست می آید . اعتبار مدل نیز از طریق مدل یابی معادلات  ساختاری ، مورد تأیید قرار گرفته و بر اساس نتایج تحلیل مسیر ارتباط متغیرهای این تحقیق تأیید شده است . نتایج تحلیل آماری این تحقیق با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاری نشان میدهد که نگرش و سودمندی درک شده عوامل اصلی مؤثر بر قصد نسبت به رزرو اینترنتی هتل است و متغیرهای اضافه شده اعتماد، اعتبار و سازگاری از طریق نگرش بر نیت استفاده از رزرو اینترنتی هتل تاثیرگذار هستند.

کلمات کلیدی :  فناوری اطلاعات ، گردشگری الکترونیک ، اعتبار ، اعتماد ، سازگاری

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...